Gå til innhold

Dere som bruker 85-vidde bh

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du målt deg i flere undertøysbutikker da? Får du oppgitt samme størrelse da? 

Jeg bruker normalt 42 i underdeler, 40 i overdeler. Jeg bruker 70 - 75 i bh-omkrets. Det er kun fordi jeg tilfeldigvis er bygd smal der. Venninna mi med samme høyde og vekt bruker 85. Hun har normale proporsjoner, men er bare litt annerledes bygd enn meg. 

Anonymkode: 4583f...0c5

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Har du målt deg i flere undertøysbutikker da? Får du oppgitt samme størrelse da? 

Jeg bruker normalt 42 i underdeler, 40 i overdeler. Jeg bruker 70 - 75 i bh-omkrets. Det er kun fordi jeg tilfeldigvis er bygd smal der. Venninna mi med samme høyde og vekt bruker 85. Hun har normale proporsjoner, men er bare litt annerledes bygd enn meg. 

Du mener at vidden varierer fra butikk til butikk? Ulik lengde på målebåndet da eller?

Anonymkode: 9c2d9...4c6

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Du mener at vidden varierer fra butikk til butikk? Ulik lengde på målebåndet da eller?

Anonymkode: 9c2d9...4c6

Det er litt ulike størrelser fra butikk til butikk, ja. Selv om omkrets i utgangspunktet skal være det samme og bla bla bla. 

Annonse

Jeg har 85 og bruker s,m og l i overdeler. Jeg har brei brystkasse uten at det ser slik ut. Så hvilken størrelse i klær jeg bruker avhenger i hvordan stoffet er og formen. 

Jeg var undervektig for noen år siden, veide under 40kg og da fikk jeg på meg en gammel som var 80. Så selv om jeg har fått på meg endel kilo igjen, er jeg langt ifra overvektig eller det ser slik ut. Jeg tenker vi bare har ulike kropper og dermed trenger ulike størrelser på en bh uavhengi av hva ande plagg en har sier vi tenger. 

Anonymkode: 428a5...3ee

Jeg er 181 høy, veier 76 kilo og bruker 65g i noen merker og 70e/f i andre. Jeg er ikke akkurat lita og spinkel altså...... Men smalrygget kan man vel si??? Søstera er 12 cm laver og bruker 85 i vidde, vet ikke vekt, men lavere enn meg ut fra høyde, hun er typisk atletisk med brede skuldre og smal over hoftene,- men hun fikk de fine puppene da.. Mine er faktisk veldig små. På min kropp..... Folk som tipper tror maks en storB.....

Anonymkode: 9b559...e70

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Jeg brukte i mange år 80-85 a eller b. Men bh satt mye bedre med 75c etter råd i undertøysbutikk. Jeg bruker som regel 38 i klær, har normal BMI.

Men dette var ikke akkurat hva du spurte om 😀

Anonymkode: 4d717...111

Svaret ditt forklarer vel egentlig hvorfor BH-størrelse ikke sier noen annet enn akkurat det :) Og ikke minst at mange går rundt med feil størrelse, enten når det gjelder mål rundt byste og cup-størrelse, eller en kombinasjon av begge. 

Anonymkode: be39a...e5c

23 hours ago, Anonym bruker said:

Hvilken str klær bruker dere? Jeg bruker 38 og tenker man da skulle tro mindre omkrets? Har prøvd større cup og mindre rundt- funker ikke. Er normalt proposjonert.

Anonymkode: fc478...9a2

54-56

Anonymkode: 07cbf...1cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...