Anonym bruker Skrevet 21. desember 2022 #1 Skrevet 21. desember 2022 Hvorfor tenker folk at de sitter på fasiten angående gaver eller ikke gaver, antall gaver, pynting av hus, tre og bord? Hva er greia? Kan ikke alle bare få ha sine tradisjoner uten innblanding fra andre? Anonymkode: 4c5f8...65c
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2022 #2 Skrevet 21. desember 2022 Veldig enig! Anonymkode: 25bfe...c6c
Gjest NotNaomi Skrevet 21. desember 2022 #3 Skrevet 21. desember 2022 Hvem har fasiten? Har ikke sett den.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2022 #4 Skrevet 21. desember 2022 Jo, folk gjør så absolutt nøyaktig som de vil for meg, men akkurat julehøytiden er fastsatt i kalenderen. Jula begynner 24. desember kl 17.00, og varer minimum 13 dager, maksimum 20 dager, altså til 7. eller 13. januar. Men om man har juletre osv. i adventstiden - se, det er helt og holdent opp til hver enkelt. Bare ikke kall det jul før julaftens ettermiddag Anonymkode: 767f7...fa4
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2022 #5 Skrevet 21. desember 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Hvorfor tenker folk at de sitter på fasiten angående gaver eller ikke gaver, antall gaver, pynting av hus, tre og bord? Hva er greia? Kan ikke alle bare få ha sine tradisjoner uten innblanding fra andre? Anonymkode: 4c5f8...65c Fordi de skriver det inn og her har alle meninger fordi det er et forum. Anonymkode: 65a7b...ca9
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2022 #6 Skrevet 21. desember 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Fordi de skriver det inn og her har alle meninger fordi det er et forum. Anonymkode: 65a7b...ca9 Hadde alle godtatt at man har forskjellige tradisjoner så hadde det jo vært greit, men sånn er det ikke. Her inne latterliggjør man andres tradisjoner og måter å feire jul på. Anonymkode: 4c5f8...65c
Gjest NotNaomi Skrevet 21. desember 2022 #7 Skrevet 21. desember 2022 (endret) Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Hadde alle godtatt at man har forskjellige tradisjoner så hadde det jo vært greit, men sånn er det ikke. Her inne latterliggjør man andres tradisjoner og måter å feire jul på. Anonymkode: 4c5f8...65c Nei. Nå. Jeg syns ærlig talt at "latterligjøring" er så overdrevet her! Er det klin umulig med uhøytidelighet og selvironi her? Uansett liksom. For SÅ forbanna rett og riktig og høytidelig er vel ikke livet eller? Jeg mener, vi overdriver, vi underdriver og legger på og trekket ifra. Alle sammen! Nei, vi mener det ikke. Men! Andre ser det. Og de blir ironiske. Kanskje med glimt i øyet. Og til og med sarkastiske. Og? Kan vi ikke tåle litt? Fikk en krass og jævli syrlig en i natt. Den var IKKE godt ment. Den var forbi ironisk, for å si det sånn. Og jeg så jo selv at brukeren hadde et poeng, og ja, så klart er det pinlig! Men ikke mindre humor om vi liksom ser oss selv utenfra! Og det bør vi gjøre. Helt seriøst. Så er det en grense selvfølgelig. Når ti brukere går på én for å le med. Det er ikke gøy. Det er sånn smålig og bare irriterende barnslig. Se an nyanser da! Her hyler brukere opp om "åh, jeg blir latterligjort" Nei! DU blir ikke det, men, det du skrev det var komisk/rart/flaut/pinlig eller morsomt. Right? Jeg syns vi skal tåle mer og ikke legge oss i fosterstilling å gråte for alt. Mobbing er ikke ok. Harselering av ett utsagn er det. Syns jeg. Vi er ikke barn her. Så er det én som fornærmer. Javel. Barnslig. Umodent. Dårlig gjort. Eller...morsomt! Men så går alle til angrep? Av de voksne og modne? Øh. Og dermed er det igang. Le med eller ignorer da vel! Det er ikke verre enn det. Og for guds skyld. Slutt å ta forskjellige syn og uenighet personlig! Jeg syns spekeskinke er god mat. DU syns ikke at det er julemat. Neivel. Who fuckings cares? Seriøst... Endret 21. desember 2022 av NotNaomi
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2022 #8 Skrevet 21. desember 2022 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Hvorfor tenker folk at de sitter på fasiten angående gaver eller ikke gaver, antall gaver, pynting av hus, tre og bord? Hva er greia? Kan ikke alle bare få ha sine tradisjoner uten innblanding fra andre? Anonymkode: 4c5f8...65c Ingen tenker vel det? Men det som noen reagerer på er jo at visse personers PÅSTANDER om hvordan de feirer jul, ikke stemmer. Anonymkode: a4a58...0ab
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2022 #9 Skrevet 21. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ingen tenker vel det? Men det som noen reagerer på er jo at visse personers PÅSTANDER om hvordan de feirer jul, ikke stemmer. Anonymkode: a4a58...0ab Hva er greia med å analysere hva folk skriver og påstå at det ikke stemmer da? Hvem bryr seg? Anonymkode: 4c5f8...65c
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2022 #10 Skrevet 21. desember 2022 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Hva er greia med å analysere hva folk skriver og påstå at det ikke stemmer da? Hvem bryr seg? Anonymkode: 4c5f8...65c Vel, det er jo litt absurd å høre folk juge og dikte uten å kunne si imot? Anonymkode: a4a58...0ab
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2022 #11 Skrevet 21. desember 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Vel, det er jo litt absurd å høre folk juge og dikte uten å kunne si imot? Anonymkode: a4a58...0ab Hvordan vet du om de juger? Anonymkode: 65a7b...ca9
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2022 #12 Skrevet 21. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hadde alle godtatt at man har forskjellige tradisjoner så hadde det jo vært greit, men sånn er det ikke. Her inne latterliggjør man andres tradisjoner og måter å feire jul på. Anonymkode: 4c5f8...65c Hvem bryr seg om hvordan noen feirer og ikke feirer jula si? Anonymkode: 65a7b...ca9
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2022 #13 Skrevet 21. desember 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvordan vet du om de juger? Anonymkode: 65a7b...ca9 Fordi de kommer med to påstander som slår hverandre i hjel i ett og samme innlegg. Da MÅ den ene påstanden være usann … 🙄 («Jeg er feit, men jeg er så tynn at jeg er undervektig». Begge påstander kan ikke stemme.) Anonymkode: a4a58...0ab
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2022 #14 Skrevet 21. desember 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Vel, det er jo litt absurd å høre folk juge og dikte uten å kunne si imot? Anonymkode: a4a58...0ab Det er jo litt av poenget da. Hvorfor skal du på død og liv si imot ? Alt vi sier her inne kan tolkes og ikke tolkes. Kan det ikke bare være at vi alle bør la ting ligge? Anonymkode: 4c5f8...65c
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2022 #15 Skrevet 21. desember 2022 Fordi de aller fleste synes at måten de gjør ting på er den rette. Det er sånn med alt. Hvis noen har ti barn som er helt supre, og et som utagerer, så risikerer man at andre foreldre forteller hva de har gjort, og at det sikkert fungerer for alle andre. Forteller man at man sliter litt med ditt eller datt, så vil noen fortelle deg at du bør gjøre sånn eller slik, for det fungerte for dem. «Alle» vil gjøre ting på sin måte og mener den er best. Det inkluderer julen Anonymkode: 65820...eed
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2022 #16 Skrevet 21. desember 2022 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Fordi de aller fleste synes at måten de gjør ting på er den rette. Det er sånn med alt. Hvis noen har ti barn som er helt supre, og et som utagerer, så risikerer man at andre foreldre forteller hva de har gjort, og at det sikkert fungerer for alle andre. Forteller man at man sliter litt med ditt eller datt, så vil noen fortelle deg at du bør gjøre sånn eller slik, for det fungerte for dem. «Alle» vil gjøre ting på sin måte og mener den er best. Det inkluderer julen Anonymkode: 65820...eed Julen og de forskjellige tradisjonene folk har burde uansett ikke være gjenstand for krangler blant voksne. En jul med og en uten gaver under treet er da like fin feks . Anonymkode: 4c5f8...65c
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2022 #17 Skrevet 21. desember 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Julen og de forskjellige tradisjonene folk har burde uansett ikke være gjenstand for krangler blant voksne. En jul med og en uten gaver under treet er da like fin feks . Anonymkode: 4c5f8...65c alt man er uenig om er gjenstand for krangel blant voksne. Vi er ikke så mye mer voksne enn barn Anonymkode: 65820...eed
sug lut Skrevet 21. desember 2022 #18 Skrevet 21. desember 2022 Selvsagt har jeg fasiten på jul. Men jeg kunne ikke bry meg mindre om andres mindreverdige feiringer.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2022 #19 Skrevet 21. desember 2022 Jeg har nok med å henge med på min egen akkurat nå og her endrer fasiten seg fra år til år 😅 Anonymkode: ecbc8...8f8
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2022 #20 Skrevet 21. desember 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Julen og de forskjellige tradisjonene folk har burde uansett ikke være gjenstand for krangler blant voksne. En jul med og en uten gaver under treet er da like fin feks . Anonymkode: 4c5f8...65c Ja, like fin, helt til man må tillegge «motparten» egoistiske motiver av typen «vi fokuserer på samvær HELLER enn gaver» (underforstått: de som gir gaver er ikke opptatt av samvær). Spesielt dumt blir det når den som sier dette gir gaver i en prisklasse de fleste får hakeslepp av. Anonymkode: f2d38...662
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2022 #21 Skrevet 22. desember 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Det er jo litt av poenget da. Hvorfor skal du på død og liv si imot ? Alt vi sier her inne kan tolkes og ikke tolkes. Kan det ikke bare være at vi alle bør la ting ligge? Anonymkode: 4c5f8...65c Tja. Ville dette vært et diskusjonsforum hvis ingen fikk svar på noe? Anonymkode: a4a58...0ab
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2022 #22 Skrevet 22. desember 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Julen og de forskjellige tradisjonene folk har burde uansett ikke være gjenstand for krangler blant voksne. En jul med og en uten gaver under treet er da like fin feks . Anonymkode: 4c5f8...65c Julene er sikkert like fine. Det er bare absurd å høre folk beskrive sin jul på én bestemt måte, og rett etter fortelle noe som avkrefter den beskrivelsen 100%. Man kritiserer ikke vedkommendes julefeiring selv om man påpeker at dette spriker. Man kritiserer personens selvbedrag. Det er noe annet. Anonymkode: a4a58...0ab
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2022 #23 Skrevet 22. desember 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Ja, like fin, helt til man må tillegge «motparten» egoistiske motiver av typen «vi fokuserer på samvær HELLER enn gaver» (underforstått: de som gir gaver er ikke opptatt av samvær). Spesielt dumt blir det når den som sier dette gir gaver i en prisklasse de fleste får hakeslepp av. Anonymkode: f2d38...662 Og der fikk du frem poenget mitt godt. Akkurat sånn som det du kommer med her er jo bare teit. Den tolkningen må folk slutte med!! Anonymkode: 4c5f8...65c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå