Anonym bruker Skrevet 21. desember 2022 #1 Del Skrevet 21. desember 2022 Jeg oppdaget en klump i det ene brystet mitt for et par uker siden. Var hos legen idag, og han har henvist til ultralydundersøkelse. Klumpen er litt større enn en drue. Jeg vet at det ikke er farlig i 9 av 10 tilfeller, men jeg blir jo veldig redd. Føler heller ikke at dette er noe å belaste venner med i førjulstiden, det er jo forhåpentligvis ikke farlig. Mannen min vet det, men han er ikke verdens mest støttende person. Kan noen dele noen erfaringer med hva som kommer til å skje fremover? Anonymkode: 94acc...784 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436668-klump-i-brystet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2022 #2 Del Skrevet 21. desember 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg oppdaget en klump i det ene brystet mitt for et par uker siden. Var hos legen idag, og han har henvist til ultralydundersøkelse. Klumpen er litt større enn en drue. Jeg vet at det ikke er farlig i 9 av 10 tilfeller, men jeg blir jo veldig redd. Føler heller ikke at dette er noe å belaste venner med i førjulstiden, det er jo forhåpentligvis ikke farlig. Mannen min vet det, men han er ikke verdens mest støttende person. Kan noen dele noen erfaringer med hva som kommer til å skje fremover? Anonymkode: 94acc...784 Fikk time ganske raskt. Var inne til mammografi, måtte så vente på venterommet i ca 15 min, så kalte de meg inn til ultralyd. Var ca da jeg fikk panikk, for det betydde at de så noe som ikke var helt ok/noe de ikke klarte å se ordentlig. Men under ultralyden viste det seg heldigvis bare å være en ufarlig væskefylt cyste Min mor opplevde nøyaktig det samme. Jeg krysser alt jeg har for deg for at du også er en del av den statistikken, og at du får time fort slik at du slipper gå å gruble så veldig. Husk at uavhengig av svaret vil det ikke være noe du ikke har NÅ (om du skjønner?). Om det skulle vise seg å være noe farligere vil du få kjapt hjelp. Det er i slike situasjoner rett og slett bedre å vite enn motsatt. Ønsker deg all mulig lykke til! Håper du klarer å legge vekk tankene litt nå mens du venter på time Anonymkode: 8b7fe...cc9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436668-klump-i-brystet/#findComment-149889867 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 21. desember 2022 #3 Del Skrevet 21. desember 2022 (endret) Det som vil skje er at du enten får beskjed om at det er noe helt ufarlig, eller at det er mer alvorlig. Jeg vet om to som opplevde det samme. Første var mer alvorlig. Opererte og gikk gjennom cellegift og den prosedyren. Overlevde og levde bra med det. Den andre opplevde at det var en helt ufarlig kul, og den var større. Vet ikke hva de gjorde med det, men ikke noe alvorlig altså. Det er jo ikke så hyggelig å finne sånt. Alle blir nok bekymret av det. Men ikke ta noen sorger på forskudd! Lett å si, men hva skal du gjøre? Bruke masse energi på å bekymre deg? Det kommer det ingenting godt ut av. Jeg opplevde to veldig alvorlige ting på bare få år. Da legen ringte og spurte om jeg ville ha beskjed på telefon eller komme til time, så skjønte jeg jo at vel, dette ser ikke lyst ut! Men det gikk bra det også, tross at det kunne gått galt. ( det var alvorlig ) Jeg planla begravelsen min med ene venninnen min jeg. Grotesk? Nei, det var rett og slett healing med mye humor! Så ja... Ta det med ro foreløpig. Og bare sånn til slutt : mannen din bør fan meg ta seg sammen litt! Endret 21. desember 2022 av NotNaomi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436668-klump-i-brystet/#findComment-149889869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2022 #4 Del Skrevet 21. desember 2022 Jeg har vært på mammografi to ganger, en gang var det en bitteliten kul, den andre gangen var det mange, og en som var så stor at fastlegen sa «oi!» og så bekymret ut. Da døde jeg litt av skrekk. Men det var altså vanncyster begge gangene. De var harde, vonde og glatte å ta på. Om de ikke er glatte kan det også være fortettet brystvev. Uansett hva som skjer er det beste du kan gjøre å vite at du har gjort alt du kan. Første gang jeg var til mammografi så jeg meg rundt og tenkte at «jaja, om jeg har kreft nå er det sannelig det beste stedet i verden å ha det». Alle var så omsorgsfulle og fine, og jeg følte meg så godt ivaretatt. Krysser fingrene for at du klarer å puste og ha det bra frem til undersøkelsen, og at du ikke har noe å bekymre deg over! Anonymkode: 7f11f...871 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436668-klump-i-brystet/#findComment-149889887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2022 #5 Del Skrevet 21. desember 2022 Tusen takk for beroligende ord. Legen mente at det kunne være en betent lymfekjertel, men sa at jeg måtte ringe ham om jeg ikke har fått innkalling innen 2 uker, så han tar det i alle fall alvorlig. Jeg prøver så godt jeg kan å legge det bort. Anonymkode: 94acc...784 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436668-klump-i-brystet/#findComment-149889905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå