Gå til innhold

Er det såååå mange som er syke altså?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På jobben er det mange som er syke, både influensa, omgangssyke og vannkopper (barna til mine kollegaer altså). Jeg var nede for telling med korona for noen uker siden, så da kan jeg ihvertfall krysse dét av lista for en liten stund.

Anonymkode: 9a4eb...9c4

Annonse

Her ligger vi strødd. Noen av klassene på skolen jeg jobber på har denne uken vært halvparten så mange elever som til vanlig. Så ja, det er sååååå mange som er syke🙄

Anonymkode: 06c27...6b2

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hvor bor dere da, alle dere som er syke? 
Asker kommune her. 

HI

Anonymkode: 39aae...b66

Bergen her. Vi har vært syk i 3 uker. Alle legekontor jobber på spreng her

Anonymkode: 66e00...15b

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Her er 9 av 12 barn på avdelingen min syke, jeg er syk, og hjemme med sykt barn, 3 av kollegaene min på samme avdeling var syke forrige uke. 

Anonymkode: 7f52e...e7a

Rogaland 

Anonymkode: 7f52e...e7a

Tror vi har kommet lenger noen steder enn andre. Jeg bor i Trøndelag og her jeg bor og områdene rundt har det vært et par måneder hvor folk har ligget som fluer med influensa/covid/forkjøla. Fortsatt folk som er og blir syke, men ikke på det nivå det var! Tror vi var på vei mot toppen rett etter høstferien og at det verste var over i løpet av første par uker av november....Så her tror jeg det verste er over mtp luftveisydkommer.

Omgangssyke har jeg hørt de første tilfeller av nå, så DEN kommer vel i jula vil jeg tro,- men har hørt at nylig gjennomført virussykdom gir økt beskyttelse mot annen sykdom uansett da kroppen er i "berdeskap".. Om det er vitenskapelig bevist derimot......Så får man krysse fingre for at de som har vært syke (særlig barn) ikke like lett blir smittet,- OG syke,- av omgangssyka. Man kan jo bli smittet (få viruset i seg) men det krever en viss mengde virus for å bli syk,- og da også smittsom. (noen virussykdommer er vel smittsomme uten sykdom også, men omgangssyken er ikke der,- som jeg har blitt fortalt.....ikke vitensapelig det heller). 

Virker som at man sør for dovre ikke har hatt samme topp som vi på luftveisinfeksjoner,- mens omgangssyka har vart lenger og kanskje begynner roe ned der? Har bekjent på nord-vestlandet. Der har de heller ikke nådd toppen med luftveissykdommer ut fra hva de har oppfattet av sykdom på skoler, jobb, blant familie og venner. Lenger nord vet jeg ikke....

Anonymkode: bc0c8...1a1

Annonse

Forløpet mitt var som følger:

litt vondt i halsen, men grei form, en natt med veldig vondt i ryggen og tiltakende luftveissymptomer dagen etter samt feber. Vondt i hodet og hoste. Så når feber gikk bort har jeg nå ikke luftveissymptomer lengre, men har hatt en kvalme som er skikkelig plagsom.

Noen som kjenner seg igjen, og som kan si noe om hvor lenge dere var uggen? 

Det er kanskje dette som er influensa? Det er ikke Covid

Anonymkode: 15b03...1c6

Jeg kjenner heller ikke til noen syke, bor i Modum kommune. 

Er i tillegg helt forundret over at verken sønnen eller jeg har testet positivt for covid enda og vi har ikke vært noe syke det siste året. Vi har reist med både båt og fly noen ganger i året og er aktive innen kultur. Vi har også vært nærkontakter flere ganger, men aldri fått covid selv. Og en stund testet vi for hver eneste halsvondt, hoste, feber o.l.

Anonymkode: dd1f8...e2d

Her ligger folk strødd utover. Jobber i barnehage og det er en salig blanding av covid, influensa, forkjølelse, vannkopper, omgangssyke og den fjerde barnesykdommen. Selv har jeg fri i dag, men ble ringt av en desperat styrer som ville ha meg på jobb. Har syke barn selv, så det ble ikke aktuelt.  Mannen får ta de siste to dagene før jul og så må nok jeg jobbe fra det åpner til det stenger, for det er ikke folk på jobb. Blir så trivelig atte.

Vestfold 

Anonymkode: ca17e...d71

Sønnen i huset her har influensa . Jeg selv driver å kommer meg etter sykehus innleggelse pga blødende magesår. Så hjem her går det rolig for seg. Vet det går mye feber. Men i bhg jeg jobber har vi vært full gruppe storsett i hele høst.

Anonymkode: c3b50...bb4

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg kjenner ingen. Verken noen her i familien, naboer, klassevenner, kollegaer, slektninger. Hvor er alle de kjempesyke av influensa, corona og omgangssyke?

Anonymkode: 39aae...b66

Har flere kollegaer som er hjemme med syke barn og har sykt barn selv. Nesten halve klassen til barnet mitt har vært borte denne uka. Mye som går.

Molde her. Kjenner flere som har vært/er syke nå. Men vet ikke om det er så mye covid, tror ikke det er så mange som tester seg mer?

Foreløpig holder vi oss friske her i huset. :) Så får vi krysse fingrene for at det varer! 

Anonymkode: 43609...be4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...