Gå til innhold

Permanente armebånd/smykker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg var i usa i sommer og kom over fenomenet «permanent jewlery», desverre var det fullbooket den perioden jeg var i byen. Jeg hat likevel ikkje helt klart å legge bort ideen. 

er det noen som vet om noen som tilbyr sette i Norge? Sverige/Danmark kan også være aktuelt pga reiser i løpet av 2023. 

med permanente smykker mener jeg armebånd eller smykker i sølv/gull eller annet metall som sveises/loddes slik at det ikke kan fjernes med nås. (De kan klippes med saks, eller slites av dersom de henges fast i noe).

kan dette gjøres i Norge? Er det eventuelt noen andre som kunne tenke seg tilsvarende smykker? Om det ikke er noen som tilbyr kan jeg være interessert i å lære dette og tilby det selv, dersom det er et marked for å tilby dette til andre også.

Anonymkode: 9dbde...3a1

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436658-permanente-armeb%C3%A5ndsmykker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hei, 

Jeg var i usa i sommer og kom over fenomenet «permanent jewlery», desverre var det fullbooket den perioden jeg var i byen. Jeg hat likevel ikkje helt klart å legge bort ideen. 

er det noen som vet om noen som tilbyr sette i Norge? Sverige/Danmark kan også være aktuelt pga reiser i løpet av 2023. 

med permanente smykker mener jeg armebånd eller smykker i sølv/gull eller annet metall som sveises/loddes slik at det ikke kan fjernes med nås. (De kan klippes med saks, eller slites av dersom de henges fast i noe).

kan dette gjøres i Norge? Er det eventuelt noen andre som kunne tenke seg tilsvarende smykker? Om det ikke er noen som tilbyr kan jeg være interessert i å lære dette og tilby det selv, dersom det er et marked for å tilby dette til andre også.

Hvorfor i alle dager skulle det være interessant? Man trenger da få av smykker i mange situasjoner. Fatter ikke hva som skulle være attraktivt med sånt? 

Anonymkode: 69588...d80

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor i alle dager skulle det være interessant? Man trenger da få av smykker i mange situasjoner. Fatter ikke hva som skulle være attraktivt med sånt? 

Neivel, du forstår vel ikke at noen har andre ønsker eller oppfatninger enn deg. Men det er greit, siden du ikke har noe å tilføre temaet, er du er ikke så interessant for meg du heller 😊

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Neivel, du forstår vel ikke at noen har andre ønsker eller oppfatninger enn deg. Men det er greit, siden du ikke har noe å tilføre temaet, er du er ikke så interessant for meg du heller 😊

Ta det rolig da, du spurte? Du ville kun ha støtte? Det har ikke slått deg HVORFOR det ikke finnes tilbud om sånt? Ingen etterspørsel. Hvorfor skulle et smykke uten mulighet til å tas av velges over et en kan ta av? Jeg lurer oppriktig. Dette høres ut som en sinnsyk amerikansk ide, ala Durek ut. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Og sånn ødelegger man sin egen tråd. Spør man, så må man tåle å få svar.

Anonymkode: 7f719...477

Annonse

Du risikerer jo å måtte klippe dem av når du skal i MR, røntgen eller på operasjonsbordet. Du risikerer å ALLTID stoppes i metalldetektoren på flyplassen. Dette er en klønete idé som kun kan være fra USA... 

Anonymkode: fef1a...869

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Du risikerer jo å måtte klippe dem av når du skal i MR, røntgen eller på operasjonsbordet. Du risikerer å ALLTID stoppes i metalldetektoren på flyplassen. Dette er en klønete idé som kun kan være fra USA... 

Anonymkode: fef1a...869

For ikke å snakke om det hygieniske - eller mangelen på det hygieniske - ved bruk av slike smykker/armbånd.

En ting er en ring, den kan også gjøre svært stor skade om den henges fast i noe eller noe gjør at fingeren eller hånden hovner veldig opp. Men skjer det samme ved håndleddet, ankelen eller halsen...

Anonymkode: 6f6a6...bee

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Men kjære, du spør jo?

Jeg ser heller ikke vitsen med slikt, blir et armbånd bedre av å ikke ha lås? 

Anonymkode: 9bd7c...53e

Gullsmeden kan fikse det her ihvertfall, de har en gullsmed som kommer til butikken hver tirsdag og kan hjelpe med allverdens. Å lodde et smykke sammen så det ikke kan tas av er en smal sak.

Men markedet for sånt her i Norge kan ikke være stort. Mange jobber man ikke kan ha det i, man må kunne ta det av for undersøkelser på sykehus og ikke minst hygiene. Vi er vel opplært til at smykker skal av før vi dusjer av og til, og også at smykker skal renses/pusses for å holde på blankhet osv.

Ønsker du et sånt smykke så snakk med din lokale gullsmed. Ikke kjedebutikken på senteret kanskje, men om dere har en litt større gullsmed som renser bunadsølv og slike ting, for da er det en faglært gullsmed tilknyttet butikken.

Anonymkode: de38e...824

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...