Gå til innhold

Hvilke fritidsaktiviteter ville dere ikke at barna skulle begynne med?

Anbefalte innlegg

Her prøvde vi å styre unna all form for kampsport, kor, teater, korps, turn, dans og ballett. 
Det falt seg heldigvis veldig naturlig for begge ungene å starte med fotball og håndball, og fotball og innebandy.

Anonymkode: 92b50...854

Fortsetter under...

Jøss. Hva har dere imot "all form for kampsport, kor, teater, korps, turn, dans og ballett"? Ballspill er det eneste som duger?

Mine unger fikk ingen føringer på dette, så i tillegg til volleyball, fotball og langrenn, har de vært innom kampsport, musikk, turn og ballett. Men jeg ville nok ha følt det litt feil dersom de skulle gått på søndagsskole, blitt aktive i frikirker eller andre religiøse aktiviteter.

Danida skrev (1 minutt siden):

Jøss. Hva har dere imot "all form for kampsport, kor, teater, korps, turn, dans og ballett"? Ballspill er det eneste som duger?

Mine unger fikk ingen føringer på dette, så i tillegg til volleyball, fotball og langrenn, har de vært innom kampsport, musikk, turn og ballett. Men jeg ville nok ha følt det litt feil dersom de skulle gått på søndagsskole, blitt aktive i frikirker eller andre religiøse aktiviteter.

Vil ikke ha spesielle unger. 

Anonymkode: 0e6bc...8a3

Annonse

Danida skrev (1 minutt siden):

Ingen føringer her heller, jeg er bare glad det ikke ble korps.

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Vil ikke ha spesielle unger. 

OK; vi er der, ja. Nei, men med så ordinære foreldre så vil du aldri få det. De vil neppe fylle ut hele A4-formatet.

Jeg er glad mine spiller i korps. 
Men er glad de holder seg unna ishockey og sprangridning. 
Ellers er kampsport helt topp synes jeg. Ski er gøy, sykling er også supert å være med på og veldig variert. 
Skulle nok klart å like det meste de ønsket. Det blir ofte gøy når man er i gang. Hyggelige folk er det over alt. Og hva angår dugnad så er det like mye uansett aktivitet er min erfaring. Men i korpset kommer alt barna til gode. I sykkelklubben finansierer man unge voksne sin satsing, og det er ikke like motiverende. 

Anonymkode: 11876...996

Danida skrev (Akkurat nå):

OK; vi er der, ja. Nei, men med så ordinære foreldre så vil du aldri få det. De vil neppe fylle ut hele A4-formatet.

Jeg skal styre de inn på idretter de kan bli gode på.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skal styre de inn på idretter de kan bli gode på.

Ja, for innen fotball er der jo INGEN konkurranse overhodet. Der er den enøyde konge over de blinde, der!

Danida skrev (2 minutter siden):

Ja, for innen fotball er der jo INGEN konkurranse overhodet. Der er den enøyde konge over de blinde, der!

Lagsport er ikke tingen for og bli best. 

Annonse

Hvorfor i alle dager skulle jeg ikke ønske at barna får gå til den fritidsaktiviteten de selv ønsker?

Er det vanlig å ønske at barn ikke er med på enkelte aktiviteter? Da lurer jeg isåfall på hvorfor..

Anonymkode: 5d868...cd6

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor?

Anonymkode: e21d9...9dd

Flere grunner ,men hovedsakelig fordi jeg er glad i sport og aktivitet selv og håpte gutta også ville like det. Også pga dugnader, dårlig korpsmiljø her og at jeg ikke er spesielt glad i korpsmusikk. Når det er sagt så hadde de selvsagt fått lov å spille i korps hvis det var det de ønsket å gjøre.

mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Flere grunner ,men hovedsakelig fordi jeg er glad i sport og aktivitet selv og håpte gutta også ville like det. Også pga dugnader, dårlig korpsmiljø her og at jeg ikke er spesielt glad i korpsmusikk. Når det er sagt så hadde de selvsagt fått lov å spille i korps hvis det var det de ønsket å gjøre.

Jeg har stikk motsatte erfaringer; lite dugnadsarbeid, godt miljø der alle har naturlig plass, mulighet for å utvikle musikalske evner, OG at man plutselig forstår at "den vanlige korpsmusikken" som spilles på 17.mai er kun en ørliten del av alt det som spilles! Jeg er dødsimponert over vakre, kjente stykker som spilles etter kun noen år som korpsmusikant! 

Anonymkode: e21d9...9dd

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor i alle dager skulle jeg ikke ønske at barna får gå til den fritidsaktiviteten de selv ønsker?

Er det vanlig å ønske at barn ikke er med på enkelte aktiviteter? Da lurer jeg isåfall på hvorfor..

Anonymkode: 5d868...cd6

Økonomi for eksempel. Mange dyre sporter, enten utstyret og/eller reising til trening og konkurranser. 

Miljøaspektet som jeg nevnte over (motorsport).

Anonymkode: a1ba7...ea7

De kan få drive med det de vil, og jeg oppmuntrer dem til å fortsette med det jeg ser feber gode på. Men selv er jeg ikke særlig begeistret for korps eller lagspill. Foreløpig går de på ting som vi betaler fullt ut for, og dermed slipper dugnader og lodd. Det er deilig.

Anonymkode: b5359...14c

Det eneste jeg ikke ønsker å fremme er motorsport. Det er farlig, høylydt, kaldt og skittent. Ellers heier jeg på alt og har barn som har vært innom judo, karate, klatring, stuping, svømming, fotball, turn, alpint, teater, friidrett og kor. De har vært gode i mye og ikke best i noe. Helt greit å holde det på mosjonistnivå, det er det fysiske og lagfølelsen som er viktig og så får resultatene bli det de blir. 

Anonymkode: 74d1d...99c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...