Gå til innhold

Vertinnegaver. Hvilke litt uvanlige har dere gitt eller fått?

Anbefalte innlegg

Noen ekstra fine og hyggelige eller kanskje noen rare?

Jeg har bare fått fine. 

Av litt uvanlige jeg har fått, kan jeg nevne en sekk med ved, som den som ga den hadde hugget og tørket og lagt i en fin sekk selv. Det var en fin vertinnegave, syns jeg. Ellers får jeg ofte fine egen-dyrkede blomsterbuketter fra en venninne med en ekstra fin hage.

Anonymkode: 9b06b...4d3

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jeg fikk et kjøkkenredskap som jeg ikke vet hvordan brukes. Det ligger enda i forpakningen. 

Anonymkode: c4bba...cf9

Det må jo kunne googles, eller spørre giveren om.

Det er jo sikkert gitt bort fordi hun/han selv har funnet ut at det er særdeles praktisk å ha, og vil dele gleden over oppdagelsen med deg. Rart det ikke ble forklart i giversituasjonen om det er en så spesiell ting...

Anonymkode: 09990...2d5

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Jeg fikk et kjøkkenredskap som jeg ikke vet hvordan brukes. Det ligger enda i forpakningen. 

Nå ble jeg nysgjerrig på hva du fikk?

Anonymkode: 48be1...4bf

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Det må jo kunne googles, eller spørre giveren om.

Det er jo sikkert gitt bort fordi hun/han selv har funnet ut at det er særdeles praktisk å ha, og vil dele gleden over oppdagelsen med deg. Rart det ikke ble forklart i giversituasjonen om det er en så spesiell ting...

Anonymkode: 09990...2d5

Det var et redskap som kan brukes til og skjære - kutte - bruke ost eller grønnsaker på. Rar gave å gi til en som ikke liker seg på kjøkkenet. Jeg gir den videre til mors-dag :) 

Annonse

Jeg liker å lage julekuler med navn som jeg fyller med ting, eller store pepperkakehjerter jeg skriver på og fyller med icing og pynt. Så henger jeg det på en pen pyntepose eller cellofan og fyller den med ting jeg vet vertinnen liker. En spesiell vin, duftlys, sjokolade fra en spesiell butikk osv. Ei annen venninne elsker antikk og gjenbruk, da kjøper jeg kanskje en gammel nisse, et nytt nostalgisk kjøkkenhåndkle, en saft fra saftpresseriet osv. 

Vertinnegaver er så koselig❤️

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har ved flere anledninger gitt bort et nybakt brød svøpt i et lekkert linkjøkkenhåndkle.

Anonymkode: def38...03c

Jeg forstår ikke hvorfor folk svarer deg så stygt her! Jeg hadde blitt kjempe glad for et nybakt brød. Hjemmelagde gaver er jo så mye hyggeligere. 

Kikkiti skrev (1 time siden):

Jeg forstår ikke hvorfor folk svarer deg så stygt her! Jeg hadde blitt kjempe glad for et nybakt brød. Hjemmelagde gaver er jo så mye hyggeligere. 

Jeg hadde også blitt kjempeglad for det. Også for linhåndklet!

Anonymkode: 9b06b...4d3

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg har ved flere anledninger gitt bort et nybakt brød svøpt i et lekkert linkjøkkenhåndkle.

Twintipp skrev (1 time siden):

Jeg liker å lage julekuler med navn som jeg fyller med ting, eller store pepperkakehjerter jeg skriver på og fyller med icing og pynt. Så henger jeg det på en pen pyntepose eller cellofan og fyller den med ting jeg vet vertinnen liker. En spesiell vin, duftlys, sjokolade fra en spesiell butikk osv. Ei annen venninne elsker antikk og gjenbruk, da kjøper jeg kanskje en gammel nisse, et nytt nostalgisk kjøkkenhåndkle, en saft fra saftpresseriet osv. 

Vertinnegaver er så koselig❤️

Heldige de som har dere som gjester 😊

Anonymkode: 48be1...4bf

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Nydelig gave!

Jeg var nylig i et selskap der en av gjestene hadde med hjemmebakt brød og hjemmelaget kryddersmør som var helt fantastisk godt til suppa vi fikk servert! Det kom dandert på et trefat med klede over, men usikker på om fat og klede var en del av gaven. Nydelig var det uansett, og en av tingene folk husker fra det selskapet. 

Anonymkode: bd241...a5a

Annonse

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Nydelig gave!

Jeg var nylig i et selskap der en av gjestene hadde med hjemmebakt brød og hjemmelaget kryddersmør som var helt fantastisk godt til suppa vi fikk servert! Det kom dandert på et trefat med klede over, men usikker på om fat og klede var en del av gaven. Nydelig var det uansett, og en av tingene folk husker fra det selskapet. 

Herregud dere høres steingamle ut

Anonymkode: 800d9...ca9

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Herregud dere høres steingamle ut

Anonymkode: 800d9...ca9

Ja, det var et 40-årslag, så det har du nok helt rett i! Men vi koste oss, lell!

Jeg har også flere ganger kommet med nybakt brød i linhåndkle. Steingamnel, jeg også, selvfølgelig. 
Ble veldig glad da en nabo kom på besøk og hadde med lammerull, her om dagen. Og jammen hadde hun ikke med en type marmelade av traktkantarell også som var veldig god til. 

Endret av amandine

Mamma gir tennbriketter i vertinne gaver, det faller vist i smak hos mottager. Begge ungene skal gi det til mange til jul, de har vært hos mormor og morfar og hentet ett lass. Lurer på om 19 åringen har hatt det med til flere hun har vært hos også. 

Nå står krumkaker til avkjølning på bordet hos meg, nesten blitt fast tadisjon hvert år. Har med meg dette når vi er innom der om jeg har bakt. Det ble ett plutselig besøk i helga og da var det fem stk som lurte på hvor gaven var, så da måtte jeg nesten slenge over. De voksne sa det på spøk, ungene tviler jeg på spøkte. Skal sies mine unger syns det var fint jeg fikk den lille puffen jeg trengte for å lage også. 

Anonymkode: fc085...1ca

Jeg har også fått tørket chili på glass, hjemmelaget gløgg på flaske, tørket traktkantarell, nyplukkete blåbær, og en gang et lite glass med "kake på glass" med oppskrift skrevet på lokket - bare tilsett væske, hell i form og sett i ovnen. Det var litt fiffig.

Jeg har ofte fått hjemmelagde gaver og de settes aller mest pris på. Krukker med syltetøy, brød, urter eller urtesmør. Alltid like hyggelig. Pleier å gi hjemmelaget kirsebærlikør og det blir godt mottatt😊

mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden):

Jeg har ofte fått hjemmelagde gaver og de settes aller mest pris på. Krukker med syltetøy, brød, urter eller urtesmør. Alltid like hyggelig. Pleier å gi hjemmelaget kirsebærlikør og det blir godt mottatt😊

Kom gjerne til meg 😊

Anonym bruker skrev (På 20.12.2022 den 12.23):

Det var et redskap som kan brukes til og skjære - kutte - bruke ost eller grønnsaker på. Rar gave å gi til en som ikke liker seg på kjøkkenet. Jeg gir den videre til mors-dag :) 

En mandolin?

Anonymkode: 60957...bab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...