Gå til innhold

Hva kan jeg kjøpe til moren min som er på sykehus...

Anbefalte innlegg

Moren min er på sykehus, og blir der også julaften. Skal besøke henne da, og vil ha med en gave. Vet ikke hva. Hun kan ikke spise, og bruker bare sykehus klær der. Sover mye. Har dere noen forslag til meg?

Anonymkode: 48edf...dba

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Takk for tips. Hun har så mange slanger og ledninger på seg, så hun får ikke tatt klær av og på. 

❤️❤️❤️

Anonymkode: e651c...8c0

Moren min satte stor pris på våtservietter med sitronduft, hun følte at hun hadde sykehuslukten i nesen hele tiden. Men det kommer jo litt an på hvordan syk hun er, noen ganger kan lukt trigge kvalme osv.

En god leppekrem kan også være en idè. Luften er tørr og man får lett tørr hud og lepper. 

God bedring til moren din ❤️ 

Anonymkode: 9bfeb...45a

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Moren min satte stor pris på våtservietter med sitronduft, hun følte at hun hadde sykehuslukten i nesen hele tiden. Men det kommer jo litt an på hvordan syk hun er, noen ganger kan lukt trigge kvalme osv.

En god leppekrem kan også være en idè. Luften er tørr og man får lett tørr hud og lepper. 

God bedring til moren din ❤️ 

Hva er leppekrem?

Anonymkode: fb2d3...272

Hva med et koselig julekort hvor du skriver noe dere kan gjøre sammen når hun blir frisk? Middag på restaurant ,teater eller noe.    Så har hun noe fint og se fram til😊

God bedring til mamman din🌸

Anonymkode: 1342b...730

Leppepomade og håndkrem, om hun tåler/orker det gjerne noe med god og frisk lukt.

Utstyr så hun kan høre på lydbok, et abonnement, app, headset, hva som nå kreves av utstyr hun ikke har fra før.

En liten bamse? Det fikk bestefar da han var på sykehus, og han ble helt blank i øynene. Han hadde aldri fått bamse av noen før og ble så glad for den. En brun liten tettybjørn liksom, han ble så glad for den. Om du har barn kan de velge en sånn marshmallow-bamse som er så myk til henne, så hun har selskap og noe å kose med. Til mormor fra barnebarna.

Anonymkode: 16d79...aa3

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Moren min er på sykehus, og blir der også julaften. Skal besøke henne da, og vil ha med en gave. Vet ikke hva. Hun kan ikke spise, og bruker bare sykehus klær der. Sover mye. Har dere noen forslag til meg?

Blomster. Frukt. Godteri. Noe å lese.

Anonymkode: cc46b...68a

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Blomster. Frukt. Godteri. Noe å lese.

Litt rart å foreslå frukt og godteri når hi skriver hun ikke kan spise...

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Litt rart å foreslå frukt og godteri når hi skriver hun ikke kan spise...

Ooops. Det gikk jeg glipp av! 😳😳😳

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Leppepomade og håndkrem, om hun tåler/orker det gjerne noe med god og frisk lukt.

Utstyr så hun kan høre på lydbok, et abonnement, app, headset, hva som nå kreves av utstyr hun ikke har fra før.

En liten bamse? Det fikk bestefar da han var på sykehus, og han ble helt blank i øynene. Han hadde aldri fått bamse av noen før og ble så glad for den. En brun liten tettybjørn liksom, han ble så glad for den. Om du har barn kan de velge en sånn marshmallow-bamse som er så myk til henne, så hun har selskap og noe å kose med. Til mormor fra barnebarna.

En bamse til en syk eldre? 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

En bamse til en syk eldre? 

Ja.

Bestefar ble så utrolig glad for den bamsen ihvertfall, det er jo en "myk" gave som det ligger omtanke bak.

Hva med noen skikkelige gode myke sokker? Om hun må ligge mye stille er det kanskje godt å ha noe mykt på beina. Eller så hadde jeg ønska meg noen gode truser, er jo bare ubehagelig med sykehus truser. 

Eller et deilig mykt pledd? 

Man kan føle seg veldig fargeløs og anonym når man ligger i sykehusklær hele tiden. Så jeg ville kjøpt et mykt og godt sjal i farger som er farger hun liker og kler. Det er enklere å bare ha liggende opp mot halsen eller få hjelp til å dandere rundt skuldrene av sykepleier.

Støtter også en myk liten bamse til henne fra barnebarna. Vet om andre voksne som også har satt stor pris på å få en slik når de har ligget på sykehus - og de har, som aa3 forteller om sin bestefar, satt pris på den bamsen også etterpå. Kjøper du som er forholdsvis liten, Hi, så kan hun ev. ha den i hånden selv om hun er veldig dårlig. Den kan gi en god følelse av berøring.

Og et bilde av familien, det tror jeg er godt å ha å se på, om hun greier det.

Flere nevner at man ikke skal kjøpe blomster. Men man kan fint velge blomster som ikke trigger allergi.

Anonymkode: 6dd85...ee1

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Man kan føle seg veldig fargeløs og anonym når man ligger i sykehusklær hele tiden. Så jeg ville kjøpt et mykt og godt sjal i farger som er farger hun liker og kler. Det er enklere å bare ha liggende opp mot halsen eller få hjelp til å dandere rundt skuldrene av sykepleier.

Støtter også en myk liten bamse til henne fra barnebarna. Vet om andre voksne som også har satt stor pris på å få en slik når de har ligget på sykehus - og de har, som aa3 forteller om sin bestefar, satt pris på den bamsen også etterpå. Kjøper du som er forholdsvis liten, Hi, så kan hun ev. ha den i hånden selv om hun er veldig dårlig. Den kan gi en god følelse av berøring.

Og et bilde av familien, det tror jeg er godt å ha å se på, om hun greier det.

Flere nevner at man ikke skal kjøpe blomster. Men man kan fint velge blomster som ikke trigger allergi.

Anonymkode: 6dd85...ee1

Jeg tror at blomster er forbudt på de fleste avdelingene på sykehuset. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...