Gå til innhold

Er 40 i feber høyt for en som snart blir 16 år?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Sønnen min målte det må. Fått febernedsettende og sover. 

Anonymkode: c6010...5a1

Hva er du nervøs for? Det er allmenntilstanden som avgjør ikke feberen. Dette er da noe alle voksne vet??

Anonymkode: a26ea...881

En 16 åring regnes som voksen helsemessig, og når man har 40 i feber regnes det som høy feber.

Men så lenge den går ned med febernedsettende er det ikke farlig høyt da, det betyr bare at kroppen jobber med en innfeksjon.

Anonymkode: 963ea...118

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hva er du nervøs for? Det er allmenntilstanden som avgjør ikke feberen. Dette er da noe alle voksne vet??

Hvem har sagt jeg er nervøs? Jeg spør egentlig hva som regnes som høy feber hos en 16 åring. Du tolket jeg er nervøs? Ikke i det hele tatt selv om han ligger som slakt på sofaen.

Anonymkode: c6010...5a1

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Eh nei. 40 er vanlig feber og noe mange får. 41 er høy feber…

Eh, jo. 40 er høy feber. https://nhi.no/sykdommer/barn/infeksjoner/feber-rad/ temperaturer på 40 eller over regnes som høy feber i følge norsk helseinstitutt. Eller er du uenig med ekspertene?

Anonymkode: c79cd...8ae

Kan vær lurt å sjekke om det kan vær korona , bare for å vite.

Har han vondt i kroppen , er det somregel dette eller influensa. Vanlig med høy feber da, men går den ikke ned med Paracet , prøves Ibux , etter det lege.

Mye drikke , mye hvile osv

Går mye virus nå, mange syke

Anonymkode: 0607d...072

En lege jeg var hos en gang sa at feber 40 eller under jobber for kroppen, mot infeksjon. Feber over 40 (altså fra 40,1) jobber mot kroppen og brenner opp indre organer om den ikke behandles.

Jeg har to barn, hvor den ene alltid har 40 og 41, eller ikke noe feber. Den andre  går det galt for ved 37,5 eller høyere. Tåler forhøyet temp ekstremt dårlig og blir slått ut av noe som ikke en gang kalles feber.

40 er høyt om han ikke pleier å ha så høy temp

Anonymkode: fbddc...821

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...