Gå til innhold

Konstant sykdom. Drep mig!

Anbefalte innlegg

Som i seriøst jeg er i ferd med å bli gal! På 4 uker har vi hatt 3 x covid, 2 x omgangsyke og 2 x luftveisinfeksjon. Og dette er ikke unikt.. 
Siden sommeren har det vært sånn at jeg er overrasket om ingen i huset er syke en hel arbeidsuke. 
Om minstemor er to hele uker i barnehagen er det unikt! 
Og smitten kommer som regel derifra, så smitter hun videre til meg, så får mannen det, og 50/50 av gangene storebroren. Og innen han er frisk er hun syk på nytt. 
Husker nesten ikke hvordan tilværelsen er uten å være hanglete! 
Begynner å få angst for å sende ho i barnehagen.. Ho vil i barnehagen en dag nå før jul, men jeg sier hun skal være hjemme med meg som har turnusfri. Sjangsen for at hun kommer hjem med et virus er større enn ikke, og det er faktisk helt reelt! 

Hva i svarte svingende kan vi gjøre? Vi har et sunt kosthold, tar vitaminer, tran, vitaminbjørner, alle trener osv. Det her går jo ikke mer..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436612-konstant-sykdom-drep-mig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er det for veldig mange nå som man for første gang har en vinter med normal sosial omgang 

Vi har hatt minst en armlengdes avstand til andre i flere år nå, og hygienen, særlig håndhygienen har vært stiks.

Det er klart man smitter hverandre nå, og vi har ikke vært syke på flere år så vi er ikke immune mot noen ting 

Det går seg til igjen. Når får vi et år med mye sykdom, også normaliserer det seg igjen.

Anonymkode: 1abde...5f0

Kan være lurt å sjekke D-vitaminnivåene til hele familien.

Her jeg bor hadde vi ikke sommer i år (dvs. det var under en uke tilsammen, men da hadde jeg covid), så her er det mange som ikke har fått sol på kroppen, og mange som har måttet ta mer D-vitaminer enn de har hatt behov for tidligere.

Les deg også opp på Immiflex (betaglukaner), de finnes også i barneutgave. Det meste som er gjort av forskning er gjort på Immiflex, men det finnes andre merker også. Det styrker immunforsvaret og motvirker at man blir syk av vanlige infeksjoner.

Anonymkode: 88da5...edd

Vi hadde det akkurat likedan fra februar og ut juni. To barnehagebarn på hver sin avdeling tok med smitte hjem til oss andre. Ene barnet var bare 10 dager i barnehagen fra påske til juni! Aldri en uke uten at minst en var syk. Ble heldigvis bedre i høst, så hold ut, dere skal sikkert bare gjennom «alt» som finnes dere også før det blir bedre! ❤️

Anonymkode: ce434...6d0

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Stakkars dere! Men uten at jeg beskyldes for stalking ;) - du har vel stor årsavstand på dine barn? Dermed vil minste fungere som førstebarnet ofte gjør ellers, får alt med hjem fra barnehage.

Anonymkode: e25aa...db7

Skulle ikke være anonym!

Den er lei!

Ikkje anna å gjere enn å håpe de har gjort unna det meste som er smittsomt og går ei frisk jul i møte.

Ellers har eg lite tru på andre smitteverntiltak på privatfronten enn god utlufting når mange samlast, og grundig handvask. Alle, og spesielt dei grisete familiemedlemmane (oftast barn), må vaske hendene med ein gong dei kjem heim og før kvart måltid. Og sjølvsagt (for dei fleste) etter dobesøk.

Helt likt her. Tre små i hus hvorav to er barnehagebarn. En full uke i barnehagen på begge er topp, to er nærmest et mirakel. Fått flere meldinger fra skolen om for høyt fravær også. Barna bytter på, smitter hverandre, smitter oss og sånn går det på en slags evig rundgang. 

Anonymkode: 60902...467

sug lut skrev (1 time siden):

Skulle ikke være anonym!

Ja, de sier så.. eller fastlegen sa at det er så lenge siden eldste hadde sine barnehage-virus at de nå har mutert så mye at ingen av oss har immunitet mot det som nå kommer! Heldig med den😅👌🏼 
Eldste har aldri vært så mye syk som etter ho entret barnehagen! 

Jeg har mere klorin enn sokkepar, hilsen på randen😅

☆☆☆ skrev (1 time siden):

Den er lei!

Ikkje anna å gjere enn å håpe de har gjort unna det meste som er smittsomt og går ei frisk jul i møte.

Ellers har eg lite tru på andre smitteverntiltak på privatfronten enn god utlufting når mange samlast, og grundig handvask. Alle, og spesielt dei grisete familiemedlemmane (oftast barn), må vaske hendene med ein gong dei kjem heim og før kvart måltid. Og sjølvsagt (for dei fleste) etter dobesøk.

Vi har gått til så drastiske tiltak at vi bytter klær etter barnehagen også.. Og vasker hender selvsagt! For dette er nesten ikke mer enn utrolig…

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kan være lurt å sjekke D-vitaminnivåene til hele familien.

Her jeg bor hadde vi ikke sommer i år (dvs. det var under en uke tilsammen, men da hadde jeg covid), så her er det mange som ikke har fått sol på kroppen, og mange som har måttet ta mer D-vitaminer enn de har hatt behov for tidligere.

Les deg også opp på Immiflex (betaglukaner), de finnes også i barneutgave. Det meste som er gjort av forskning er gjort på Immiflex, men det finnes andre merker også. Det styrker immunforsvaret og motvirker at man blir syk av vanlige infeksjoner.

Anonymkode: 88da5...edd

Takk for tips, skal sjekkes ut🙏🏼

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi hadde det akkurat likedan fra februar og ut juni. To barnehagebarn på hver sin avdeling tok med smitte hjem til oss andre. Ene barnet var bare 10 dager i barnehagen fra påske til juni! Aldri en uke uten at minst en var syk. Ble heldigvis bedre i høst, så hold ut, dere skal sikkert bare gjennom «alt» som finnes dere også før det blir bedre! ❤️

Anonymkode: ce434...6d0

Takk, ja.. nå har vi vel snart runda alt av virus som eksisterer kan❤️😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...