Gå til innhold

Jeg forstår meg ikke på de som ikke kjøper gave til de voksne

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men at man gir gaver betyr jo ikke at det er de man har hovedfokus på? Det er her jeg ramler av lasset. Mener dere at man ikke er genuint glade for å være sammen, at man ikke setter pris på stemningen eller samler minner fordi at det ligger gaver til alle under treet? 

hi

Anonymkode: 37c73...583

For å si det på den måten da, vi voksne er ikke mest opptatt av å gi gaver til hverandre. Vi gir gave til alle barna og til voksne som ikke har barn. Det har bare blitt en enighet hos oss. Vi er genuint glade for å være sammen, spise god mat, og ha en hyggelig kveld sammen. Gavene er ikke hovedfokuset. Og igjen, hva andre velger å gjøre er jo opp til dem. Jeg legger meg ikke opp i det. 

Fortsetter under...

Elina skrev (1 time siden):

Vet du hva, vi tok jula tilbake ved å slippe det gavestyret! Vi gir gaver til voksne som ikke har barn da men ellers så har vi avtalt å ikke gi gaver med samtlige. Det er bare så deilig, ikke stusselig i det hele tatt, vi koser oss masse i jula. 

Det var jo litt uvant først men nå når det er normalen så ser jeg hvor mye fokus og tid alle disse gavene tok. Nå kan vi endelig slappe litt mer av i en hektisk desember 😊

Noen få gaver blir d jo også til oss voksne men slipper å fylle huset med ting jeg egentlig ikke trenger og jeg slipper finne på noe til noen som har alt og ikke ønsker seg noe 😊 

Så fint å høre at jula har blitt mer avslappende for dere. Det er godt å slappe av og ikke minst senke skuldrene❤️

Elina skrev (2 timer siden):

Vet du hva, vi tok jula tilbake ved å slippe det gavestyret! Vi gir gaver til voksne som ikke har barn da men ellers så har vi avtalt å ikke gi gaver med samtlige. Det er bare så deilig, ikke stusselig i det hele tatt, vi koser oss masse i jula. 

Det var jo litt uvant først men nå når det er normalen så ser jeg hvor mye fokus og tid alle disse gavene tok. Nå kan vi endelig slappe litt mer av i en hektisk desember 😊

Noen få gaver blir d jo også til oss voksne men slipper å fylle huset med ting jeg egentlig ikke trenger og jeg slipper finne på noe til noen som har alt og ikke ønsker seg noe 😊 

Ikke alle synes det er styr vet du. Jeg synes det er kjempekoselig å handle inn til folk og sitte å pakke inn. Å gi gleder jo meg like mye som å få. 

Anonymkode: b9ee7...f7f

Sommerkroppen 2029 skrev (3 timer siden):

Nei, det blir litt på samme måte som at jeg synes det er tull og kjøpe gave til alle voksne. Vi gjorde det tidligere, men sluttet med det. Vi kjøper det vi trenger i løpet av året, Og jeg er helt enig med mamma til ADHD gutt, at det ikke er gavene hovedfokuset vårt er på. Men jeg respekterer at andre gjør det, det må de gjøre som de selv vil med. 

Man trenger ikke ha hovedfokus på gaver for om man både synes det er hyggelig å gi og få? Det er en del av julen å dele gaver. Fryktelig nedlatende å prøve å få alle som setter pris på å gi folk gaver som materialistiske og "dårligere" enn de som "bare koser seg sammen". Vi gjør jo det vi og. 

Man trenger ikke ha hovedfokus på gaver for om man både synes det er hyggelig å gi og få? Det er en del av julen å dele gaver. Fryktelig nedlatende å prøve å få alle som setter pris på å gi folk gaver som materialistiske og "dårligere" enn de som "bare koser seg sammen". Vi gjør jo det vi og. 

Jeg har aldri noen sted skrevet at dere er materialistiske eller dårligere, det er det du som er opphengt i. Jeg skriver at vi har valgt å ikke prioritere det til de voksne. Vi gjorde det tidligere, men det ble egentlig et styr for å finne ut hva man skulle gi, og endte opp med å "bytte penger". I vår familie var de enige i dette. 

Dette er jo en prioriterings-sak, noen gjør det og noen gjør det ikke. Det er jo helt greit begge deler. Det er jo du som er mest på her HI. 

Annonse

Sommerkroppen 2029 skrev (1 time siden):

For å si det på den måten da, vi voksne er ikke mest opptatt av å gi gaver til hverandre. Vi gir gave til alle barna og til voksne som ikke har barn. Det har bare blitt en enighet hos oss. Vi er genuint glade for å være sammen, spise god mat, og ha en hyggelig kveld sammen. Gavene er ikke hovedfokuset. Og igjen, hva andre velger å gjøre er jo opp til dem. Jeg legger meg ikke opp i det. 

Herregud, om og om igjen. Vi som gir hverandre gaver har heller ikke hovedfokus på gaver?? Og vi er like genuint glade for å være sammen?  Hvordan greier dere dra sånne konklusjoner?? 

Herregud, om og om igjen. Vi som gir hverandre gaver har heller ikke hovedfokus på gaver?? Og vi er like genuint glade for å være sammen?  Hvordan greier dere dra sånne konklusjoner?? 

Nå tar du svaret mitt ut av kontekst. Det var myntet på en annen bruker, som nettopp brukte de ordene 😄 Derfor svarte jeg med samme ordspill tilbake. 

Sommerkroppen 2029 skrev (Akkurat nå):

Jeg har aldri noen sted skrevet at dere er materialistiske eller dårligere, det er det du som er opphengt i. Jeg skriver at vi har valgt å ikke prioritere det til de voksne. Vi gjorde det tidligere, men det ble egentlig et styr for å finne ut hva man skulle gi, og endte opp med å "bytte penger". I vår familie var de enige i dette. 

Dette er jo en prioriterings-sak, noen gjør det og noen gjør det ikke. Det er jo helt greit begge deler. Det er jo du som er mest på her HI. 

Jeg er ikke HI... og les det du skriver da. Dere gir ikke gaver for dere er genuint opptatt av å være sammen. Eneste forskjellen er jo at dere velger å ikke gi gaver. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ikke alle synes det er styr vet du. Jeg synes det er kjempekoselig å handle inn til folk og sitte å pakke inn. Å gi gleder jo meg like mye som å få. 

Herregud nå må du gi deg. Gi gavene dine du, og kos deg med det. Slutt å forsvar deg på denne måten, det er bare flaut nå. 

Anonymkode: 1578e...9a2

Jeg er ikke HI... og les det du skriver da. Dere gir ikke gaver for dere er genuint opptatt av å være sammen. Eneste forskjellen er jo at dere velger å ikke gi gaver. 

Ja vi er opptatt av å være sammen og spise god mat. That's it. At du blir så provosert av det, får stå for din regning. 

Sommerkroppen 2029 skrev (24 minutter siden):

Det er ikke meg du diskuterer med her. 

Men jeg er enig i at det blir litt sånn selvforherligelse i å stadig påpeke at man ikke har hovedfokus på gaver fordi man  velger å kose seg sammen. Da er det underforstått at når man kjøper gaver til alle så har man hovedfokuset der, og ikke på den o'hellige julefred. 

hi

Sommerkroppen 2029 skrev (6 minutter siden):

Ja vi er opptatt av å være sammen og spise god mat. That's it. At du blir så provosert av det, får stå for din regning. 

Blir ikke provosert av det, men av at dere som ikke er gavmilde og rause mener at vi som gir gaver har hovedfokus på gavene. At det er kun de som betyr noe. Vi bryr oss hverken om god mat eller bære sammen, hovedfokuset vårt er gaver. Snakk om å være trang i toppen. 

Annonse

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Herregud nå må du gi deg. Gi gavene dine du, og kos deg med det. Slutt å forsvar deg på denne måten, det er bare flaut nå. 

Anonymkode: 1578e...9a2

Ikke mitt problem at du blir flau da, trenger ikke være flau over at du ikke er gavmild. Du har kanskje dårlig råd? 

2 minutes ago, Anonym bruker said:

Men jeg er enig i at det blir litt sånn selvforherligelse i å stadig påpeke at man ikke har hovedfokus på gaver fordi man  velger å kose seg sammen. Da er det underforstått at når man kjøper gaver til alle så har man hovedfokuset der, og ikke på den o'hellige julefred. 

hi

Nei, det er bare du som absolutt skal tolke det slik. 

Vi koser oss i jula uten gavefokus, akkurat som dere koser dere i jula med gaver. 

Det er faktisk du som har laget innlegg hvor du lurer på hvorfor vi ikke gir gaver. Da må du jo tåle at vi svarer?

Eller er det eneste godtatt svaret at vi ikke bryr oss så mye om venner og familie, og at vi derfor ikke prioriterer gaver til dem?   (ser du hvor latterlig slik argumentering er?) 

Anonymkode: 24198...917

Just now, Anonym bruker said:

Ikke mitt problem at du blir flau da, trenger ikke være flau over at du ikke er gavmild. Du har kanskje dårlig råd? 

Oj, såpass ja. Bra dere er gavmilde med familie, for det lyser ikke gavmildhet av dine innlegg 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

hi

Det er ingen forherligelse, det er jo du som lager et innlegg med en overskrift "Jeg forstår meg ikke på de som ikke kjøper gave til de voksne". Jeg svarer bare hvordan jeg ser det og hvordan vi har det. Jeg skjønner ikke helt hva som blir så provoserende med det?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Oj, såpass ja. Bra dere er gavmilde med familie, for det lyser ikke gavmildhet av dine innlegg 

Di vet ikke hva gavmildhet betyr engang? Kan ikke lyse det av et innlegg da... Men jeg forsvarer meg jo, når enkelte bitre mennesker mener at vi som gir gaver kun bryr oss om gaver. For da har de jo ikke skjønt en drit da...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Di vet ikke hva gavmildhet betyr engang? Kan ikke lyse det av et innlegg da... Men jeg forsvarer meg jo, når enkelte bitre mennesker mener at vi som gir gaver kun bryr oss om gaver. For da har de jo ikke skjønt en drit da...

Du trenger ikke forsvare deg. Ingen har angrepet din jul eller din måte å feire jul på. Jeg og flere her har bare fortalt hvordan vi feirer jul og hvorfor. Vi har fortalt hva julen handler om for oss. For OSS. Det har ingenting med din eller andres jul å gjøre. Ingen har beskyldt deg for å kun bry deg om gaver. Det har du lest mellom linjene . Selv etter gjentatte forklaringer lar du ikke det ligge. Så er det ikke slik at gaver eller ikke gaver betyr raushet og gavmildhet eller ikke. La oss ikke synke ned på det nivået. Vi snakker om julegaver her. Julegaver. Ingen grunn til at man skal krangle om slikt. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Blir ikke provosert av det, men av at dere som ikke er gavmilde og rause mener at vi som gir gaver har hovedfokus på gavene. At det er kun de som betyr noe. Vi bryr oss hverken om god mat eller bære sammen, hovedfokuset vårt er gaver. Snakk om å være trang i toppen. 

I himmelens navn, her er det jo du som er nedlatende. Man kan velge bort gaver og likevel være raus og gavmild.

Jeg synes dere som synes gaver er viktige er utrolig defensive her.

Noen vil gi gaver, andre har ikke lyst. Hvis alle i en familie er enig om det hvorfor skal andre bry seg med det?

Anonymkode: 8506a...547

Sommerkroppen 2029 skrev (2 timer siden):

Hva med alle dem du ikke er sammen med?

Anonymkode: 6651c...3a7

Sommerkroppen 2029 skrev (3 minutter siden):

Hva med dem?

Du viser dem du er sammen med på julaften hva de betyr for deg ved å spise sammen og hygge dere sammen. Hvordan vider du det til dem du ikke er sammen med?

Anonymkode: 6651c...3a7

Jeg gir egentlig beng i hva andre gjør med sin jul så lenge den gjør dem glad. Og det tror jeg den kan gjøre i like stort monn uansett. Men jeg hadde aldri gått med på å ikke skulle gi gaver i min egen familie og vennekrets.

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden):

Du trenger ikke forsvare deg. Ingen har angrepet din jul eller din måte å feire jul på. Jeg og flere her har bare fortalt hvordan vi feirer jul og hvorfor. Vi har fortalt hva julen handler om for oss. For OSS. Det har ingenting med din eller andres jul å gjøre. Ingen har beskyldt deg for å kun bry deg om gaver. Det har du lest mellom linjene . Selv etter gjentatte forklaringer lar du ikke det ligge. Så er det ikke slik at gaver eller ikke gaver betyr raushet og gavmildhet eller ikke. La oss ikke synke ned på det nivået. Vi snakker om julegaver her. Julegaver. Ingen grunn til at man skal krangle om slikt. 

Ja, du har forklart til det kjedsommelige hva julen handler om for DERE (noe som åpenbart også inkluderer gaver… - regner med det vanker en del til gutta dine også?). VI prøver til det kjedsommelige å forklare hva jula handler om for oss - altså samvær, god mat, tradisjoner OG gaver (som hos dere), men DU insisterer på at VÅR jul utelukkende «handler om gaver», som du har skrevet flere ganger.

For n’te gang: Det at også voksne gir hverandre gaver til jul (som dere) innebærer IKKE at julen «handler om gaver» (som for dere), uansett hvor mange ganger du skriver det. Det er DU som insisterer på å redusere andres julefeiring til å bare handle om gaver! 

Anonymkode: 2d981...5f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...