Gå til innhold

13 åringen (jente) har forferdelig rotete rom

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Si at det kommer sånne små brune biller når man ikke støvsuger. Husker jeg fant ett sånt kryp på rommet mitt. Hadde aldri noe på gulvet igjen. 😂🤢

Ikke kjeft, hjelp heller til. 

Anonymkode: 27391...beb

Jeg tar jevnlig økter sammen med min på 13 år. Hun klarer ikke å rydde selv (adhd), så da blir løsningen å rydde sammen. Vi prater, setter på musikk og koser oss med noe hyggelig etterpå som belønning. Foreslå noe sånt.

Anonymkode: 746fd...24d

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Si at det kommer sånne små brune biller når man ikke støvsuger. Husker jeg fant ett sånt kryp på rommet mitt. Hadde aldri noe på gulvet igjen. 😂🤢

Ja, det kan fungere. Hun er livredd små kryp, edderkopper o.l. 🤣

Anonymkode: 4a645...8e1

Jeg har to jenter på 13 og 15 år og jeg må mase litt.

Jeg forlanger at de rydder og støvsuger skikkelig minst annenhver uke. De må skifte på egne senger og rydde selv.

Søppel skal helt ut i dunken, oppvask til kjøkkenet, klær enten i skapet eller skittentøydunken og gulvet støvsuges.

Jeg vil jo helst at de skal gjøre det en gang i uken, og det vet de, men går det 14 dager uten at det skjer kommer strenge-stemmen frem. Dvs at minst to ganger i måneden kommer strenge-stemmen frem ;)

Jeg trøster meg med at det er en fase, de vokser opp i et rimelig ryddig og rent hjem og det settes krav til at de holder eget rom i orden. Når dagen kommer for å flytte hjemmefra går det ikke lenge før de viderefører den vanen. Ser det hos eldstemann som har flyttet ut. Vi får være fornøyd med at de gjør det når vi krever det, at de gjør det av seg selv har jeg liten tro på at kommer til å skje.

Anonymkode: 7a929...4fe

Annonse

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Det funker. Etter at jeg gikk inn på min datters rom og begynte å plukke opp klær fra gulvet, og en stor feit edderkopp kom frem fant hun ut at hun burde rydde litt oftere🤣

Anonymkode: 13b82...91a

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tar med søppelsekk på rommet hennes og sier at alt som ikke ser ut som det er på plassen sin kastes i den. Da er det ryddig et halvt års tid før det er på’n igjen

Anonymkode: ec859...c26

Det der holdt moren min på med også. Det er oppskriften på dårlig dialog og følelsen av å bli krenket av sine nærmeste blir stor

Det eneste resultatet av det er at min mor og jeg har en ekstremt dårlig relasjon.

Anonymkode: 5dfab...11d

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Det der holdt moren min på med også. Det er oppskriften på dårlig dialog og følelsen av å bli krenket av sine nærmeste blir stor

Det eneste resultatet av det er at min mor og jeg har en ekstremt dårlig relasjon.

Hvis du ikke tålte mer enn det når du var mindre så handler det ikke om dårlig dialog. Jeg fikk hele rommet mitt snudd på hodet hvis jeg ikke ryddet det. Og jeg ryddet og vasket rommet hver fredag. Har verdens beste dialog med min mor så då må det har vært mer enn dette som har gjort forholder deres dårlig. 

Anonymkode: 0887c...e93

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Datteren min tåler det. Det går helt fint, og vi har en veldig god relasjon

Anonymkode: ec859...c26

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...