Gå til innhold

Noen som er litt kjent med pasientreiser via helsenorge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelper foreldre her med å fylle ut slik at de kan få refundert noe av utgiftene til alle legetimene. 

Mulig jeg kompliserer noe, men jeg synes ikke alt er så logisk her. Legevakt vil ikke rekvirer taxi, da de har brukt opp budsjettet og får tyn for dette. Derfor har vi i familien kjørt inn både til timer og akutte innleggelser en del ganger, med unntak når det kreves ambulanse. 

Uansett, å legge inn til og fra er helt greit, bompenger og parkering også. Men bompenger og parkering får en ikke med i refusjonen hvis ikke det legges ved dokumentasjon på at reisemåte er nødvendig, kun kommentar hvorfor en ikke benytter annen transport. Men det er ingen steder jeg kan legge ved den dokumentasjonen. Kun parkering jeg kan laste opp vedlegg. 

Forsøkte den med behov for ledsager. Det er ingen tvil om at pasienten her ikke kan kjøre selv, han svimer stadig av og er veldig dårlig, det går ingen helseexspress midt på natten og offentlig transport er uaktuelt som syk og på slike tidspunkt. Men hvordan får vi dokumentasjon på at han trenger ledsager når det er ofte er akutt og avtalt via telefonen? Er det ett eget skriv, i så fall, hvor får man det? 

Anonymkode: 08124...78f

Skrevet

Det får du på sykehuset.

Jeg følger datteren min, og må gå innom resepsjonen på avdelingen på sykehuset og få en bekreftelse på oppmøte og at ledsager måtte med.

Du kan ringe sykehuset og få det tilsendt. 

Anonymkode: 86722...826

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det får du på sykehuset.

Jeg følger datteren min, og må gå innom resepsjonen på avdelingen på sykehuset og få en bekreftelse på oppmøte og at ledsager måtte med.

Du kan ringe sykehuset og få det tilsendt. 

Takk 😃 

Vet du om dette er noe pårørende som ektefelle kan gjøre? Eller må vi kanskje ordne en fullmakt? Han vet knapt opp og ned på seg selv når han er så dårlig, men samtidig er han på papiret ikke avhengig av verge. Det er så knyttet mot sykdommen. Han blir stresset av det her, alt jeg kan ordne uten å belemre han vil være ett pluss. 

Anonymkode: 08124...78f

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Takk 😃 

Vet du om dette er noe pårørende som ektefelle kan gjøre? Eller må vi kanskje ordne en fullmakt? Han vet knapt opp og ned på seg selv når han er så dårlig, men samtidig er han på papiret ikke avhengig av verge. Det er så knyttet mot sykdommen. Han blir stresset av det her, alt jeg kan ordne uten å belemre han vil være ett pluss. 

Anonymkode: 

Vi pleier gå innom og få det på vei hjem fra sykehuset, men en gang glemte vi det og da bare ringte jeg også sendte de i posten.

Datteren min er 15 år da, så hun er i en sånn mellomfase, over 13 har de krav på privatliv i helsevesenet, men under 18 kan foreldre bistå liksom

Vil tro at du kan ringe også sender de til din fars adresse og ikke din?

Prøv ihvertfall. Er de strenge og sier han må ringe selv så får du legge tilrette for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...