Gå til innhold

Finnes det noe uten resept som hjelper mot søtsug?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg må skjerpe meg, men fyser sånn hele tiden, spiser litt for mye godis i helgene. Ja, må trene og, vet det, men må ha noe som tar bort søtsuget. Vet dere om noe?

Anonymkode: 9fac1...72e

Isbiter 

Anonymkode: c50a6...7f5

Takk for svar. Isbitet ja, ikke prøvd, heller ikke kromtabletter. Skal sjekke det ut. Har jo hørt om mysimba, det er på resept, men så overvektig er jeg ikke at jeg hadde fått det heller tror jeg.

Hi

Annonse

Utholdenhet i ca. 7-14 dager. Man blir avhengig av sukker på lik måte som røyk og alkohol, så man må gjennom en avvenning på en drøy uke eller så, da gir det verste suget seg helt av seg selv.

Anonymkode: f51fe...e1a

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Utholdenhet i ca. 7-14 dager. Man blir avhengig av sukker på lik måte som røyk og alkohol, så man må gjennom en avvenning på en drøy uke eller så, da gir det verste suget seg helt av seg selv.

Skjønner ikke hvordan noen blir avhengig av sukker .

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Skjønner ikke hvordan noen blir avhengig av sukker .

Kjemi i hjernen. Du kam google det for mer utførlig svar, men det er akkurat like reelt som annen avhengighet. 

Takk for tips dere. Jeg vet at mye av det er psykisk, og at jeg bare må bite tennene sammen. Jeg gleder meg liksom til helgen for da kan jeg spise potetgullet og sjokoladen min. Til tider kan jeg fyse i ukedagene og, snoker en del i skapet, jeg veit, det er tåpelig,men er avhengig.

Hi

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Takk for tips dere. Jeg vet at mye av det er psykisk, og at jeg bare må bite tennene sammen. Jeg gleder meg liksom til helgen for da kan jeg spise potetgullet og sjokoladen min. Til tider kan jeg fyse i ukedagene og, snoker en del i skapet, jeg veit, det er tåpelig,men er avhengig.

Hi

Kanskje du må kutte det helt ut en periode, ikke mate sukkermonsteret jevnlig. Jeg drakk cola og spiste stratos nesten hver dag, kunne nesten bli litt uvel hvis jeg ikke fikk sukkerdosen min. Men så begynte jeg på lavkarbo pga sykdom, og kuttet alt sukker tvert. Det gikk 2 uker, så hadde jeg ikke noe sukkersug i det hele tatt lenger. Nå spiser jeg ikke lavkarbo lenger, men jeg har ikke falt helt tilbake til gamle synder, jeg har rett og slett ikke så lyst på det lenger. Cola liker jeg ikke lenger.

Anonymkode: d7668...54b

Annonse

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Kanskje du må kutte det helt ut en periode, ikke mate sukkermonsteret jevnlig. Jeg drakk cola og spiste stratos nesten hver dag, kunne nesten bli litt uvel hvis jeg ikke fikk sukkerdosen min. Men så begynte jeg på lavkarbo pga sykdom, og kuttet alt sukker tvert. Det gikk 2 uker, så hadde jeg ikke noe sukkersug i det hele tatt lenger. Nå spiser jeg ikke lavkarbo lenger, men jeg har ikke falt helt tilbake til gamle synder, jeg har rett og slett ikke så lyst på det lenger. Cola liker jeg ikke lenger.

Jeg er ganske flink til å mate dette monstetet, så veit jeg må gi meg med det og. Jeg ønsker ikke å kutte det helt ut heller, vil kunne ta meg en kake o.l i bursdager, men nå er det for mye, det ser jeg. Klarer liksom ikke å slutte å spise før det er tomt. Brus drikker jeg veldig lite av, så det er ikke noe problem.

Hi

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Funker sikkert med annen trening også.

Anonymkode: a12d9...e29

Ja, og det skrev jeg i første innlegg, begynne å trene, men det får ikke bort søtsuget, prøvd før. Takk for tips.

Hi

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Jeg er ganske flink til å mate dette monstetet, så veit jeg må gi meg med det og. Jeg ønsker ikke å kutte det helt ut heller, vil kunne ta meg en kake o.l i bursdager, men nå er det for mye, det ser jeg. Klarer liksom ikke å slutte å spise før det er tomt. Brus drikker jeg veldig lite av, så det er ikke noe problem.

Hi

Det trenger jo ikke være for alltid, men for å omstille kropp og hjerne litt. Jeg spiser sjokolade og andre sukkerholdige ting nå, men har ikke den overveldende sukkertrangen jeg hadde før, det å spise til det var tomt. Brusen var bare et eksempel på hvordan det var for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...