Gå til innhold

Muslimer og svin, hvor strengt er det?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men de fleste kristne praktiserer ikke religion på samme måte som før, vi setter spørsmålstegn ved det som det står. 

Hadde en prest stått og sagt at man skulle banke vett i barna eller konen så hadde han ganske fort blitt avsatt som prest. 

Anonymkode: 09cd9...602

Nei? De går ikke gjennom hverandres holdninger og rydder bort de uakseptable, altså. Det praktiserer prester i Norge som nekter å samarbeide med kvinnelige kolleger. 

Anonymkode: 91782...618

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Gjørma var aldri problemet, det var jo for å unngå trikiner. En dødelig parasitt. 

Det hadde jeg allerede nevnt, men noen brukte også det med at den rullet seg i gjørma som argument. De visste at man kunne bli syk av svinekjøtt, men på den tiden hadde de jo ikke kunnskap om bakterier, virus og parasitter slik vi har i dag.

Anonymkode: 557ee...a83

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vertsskapet var selv fortvilt over situasjonen og følte seg presset, og det var helt klart manipulering fra de andres side, ut fra hva vertsskapet har gjengitt av samtalen.

Det kommer fram mer og mer, og du utdyper stadig mer om dette vertskapet som du ikke hadde med i starten. De tildeles en stadig mer passiv og viljeløs rolle. Føles nok best sånn: noen «tvang» dem til å avvise ditt ønske.

Men kjensgjerningene står jo tilbake: ditt ønske var minst viktig. De andres var mest viktig. De VALGTE.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer fram mer og mer, og du utdyper stadig mer om dette vertskapet som du ikke hadde med i starten. De tildeles en stadig mer passiv og viljeløs rolle. Føles nok best sånn: noen «tvang» dem til å avvise ditt ønske.

Men kjensgjerningene står jo tilbake: ditt ønske var minst viktig. De andres var mest viktig. De VALGTE.

Er det ikke på tide at du tenker igjennom hva du skriver nå? Ble ikke dine tidligere kommentarer slettet p.g.a personangrep? 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det har da mange tatt tak i. SV krever aldersgrense. 

I 2018 splittet vel det partiet og etter den tid har det vært veldig stille om det. Finner det ikke en gang på SV sine sider. 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Du kjenner tydeligvis ikke så mange muslimer… 

Jo det gjør jeg faktisk, men ingen av de har stilt krav på denne måten. 

Annonse

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Du må gjerne forsøke å såre meg, det gjør du ikke.

Vertsskapet er fortvilt over hele situasjonen, og var det da dette ble fortalt til meg, men følte seg satt i en skvis og det ble spilt på vertsskapets følelser, uten at jeg vil gjengi alt som er blitt sagt. Enten har du vært lite borti manipulering selv, eller, om man skal dømme utfra svarene dine til meg, så har du erfaring med å manipulere selv.

Det er ikke snakk om å få viljen sin, det er snakk om at noen bruker sin religion som argument for å manipulere og presse eldre mennesker til å gjøre noe som ikke en gang den religionen krever.

Ja til inkludering og integrering, men ikke hvis det betyr manipulering og utsletting av egne tradisjoner og kultur. Vi andre som feirer jul sammen er over snittet opptatt av å inkludere og hjelpe til med integrering, og har vært opptatt av de i mange år før det var uttrykk som var i vanlig tale. Men disse, de krysset en grense som ikke er akseptabel.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er det ikke på tide at du tenker igjennom hva du skriver nå? Ble ikke dine tidligere kommentarer slettet p.g.a personangrep? 

Øh. Hvor har du det fra?

Og hvor ser du personangrep her? Hun ble valgt bort, det er da ikke noe jeg gjør mot henne. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja til inkludering og integrering, men ikke hvis det betyr manipulering og utsletting av egne tradisjoner og kultur. Vi andre som feirer jul sammen er over snittet opptatt av å inkludere og hjelpe til med integrering, og har vært opptatt av de i mange år før det var uttrykk som var i vanlig tale. Men disse, de krysset en grense som ikke er akseptabel.

Du fant i alle fall et påskudd i at «de» oppførte seg feil. Vertskapet er voksne, de greier å si fra hvordan de vil feire. Særlig hvis din tilknytning i det hjemmet er så mye sterkere enn de andres. Ikke undervurder deres evner. 

Og her klarer du å sause det sammen med «kultur» og «integrering», så det faktisk blir tydelig at det ikke er manipulerende mennesker du har noe imot - det er bakgrunnen deres. 

(Jeg har mye erfaring med manipulerende folk, til din informasjon. Og det man fort lærer, er å ikke be dem hjem…) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...