Gå til innhold

Er media helt ute å kjøre nå?

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi

Jeg skrev et innlegg om prins Harry for en tid tilbake her inne. Responsen var udelt negativ og latterligjørende og nedlatende. På hvorfor jeg var interessert i sånt. At ikke alle var så opptatt av "kjendiser" og at jeg spekulerte pga det som ble lagt ut på Tik Tok.

Nå har det vært overskrifter hver bidige dag, det har vært artikler og eksperter som har uttalt seg om samme tema.

Hvorfor skrives det så sykt mye om dette? Er det noen som er interessert, eller lever pressen og media forøvrig i sin egen boble her? 

Fortsetter under...

Du er jo interessert? Og du er neppe alene.

De seriøse mediene skriver forøvrig om medienes rolle i markedsføring av en tyntflytende kongelig såpe som søker å vaske de dårligfungerende i kongehuset. DET er interessant.

Gjest NotNaomi
sug lut skrev (Akkurat nå):

Du er jo interessert? Og du er neppe alene.

De seriøse mediene skriver forøvrig om medienes rolle i markedsføring av en tyntflytende kongelig såpe som søker å vaske de dårligfungerende i kongehuset. DET er interessant.

Ja jeg er det. Det handler jo om både det psykologiske, pressen, hvordan ulike samfunn oppfatter og ser ting. Ikke minst det historiske. 

Ja, det er diskusjoner om alle sider av dette. 

Hvorfor det skrives så sykt mye om det? Fordi mennesker leser om det. Du vet hvordan tilbud og etterspørsel fungerer? Media er da ikke ute og kjører?

Hva har din tidligere tråd på forumet med medias fokus på denne Netflix «dokumentaren» å gjøre? 

Anonymkode: c6e24...ecd

På 11 måneder har du skrevet over 5200 innlegg her inne, så jeg kan ikke huske alt, og ikke Harry og Meghan-innlegget ditt heller.  Jeg leser sjeldent kjendisnytt, men synes det er hyggelig at aviser skriver om annet enn krigen i Ukraina, dyre strømpriser og hvor fattige folk er blitt. 

For øvrig ER jo kongefamilier viktig for mange, så klart det har nyhetsverdi. Hvis ikke ville ikke media giddet. 

Anonymkode: e8250...c9e

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor det skrives så sykt mye om det? Fordi mennesker leser om det. Du vet hvordan tilbud og etterspørsel fungerer? Media er da ikke ute og kjører?

Hva har din tidligere tråd på forumet med medias fokus på denne Netflix «dokumentaren» å gjøre? 

Nå tror jeg ikke du forsto hovedinnlegget her. 

Annonse

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Min tidligere tråd handlet jo om dette. Og den ble mildt sagt latterligjort. Så ja... Det var liksom jeg som var helt feil fordi jeg var interessert 🙂

Men så er jo åpenbart mange det likevel da. Hvis ikke så er jo media like feil som meg? 🙂

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

På 11 måneder har du skrevet over 5200 innlegg her inne, så jeg kan ikke huske alt, og ikke Harry og Meghan-innlegget ditt heller.  Jeg leser sjeldent kjendisnytt, men synes det er hyggelig at aviser skriver om annet enn krigen i Ukraina, dyre strømpriser og hvor fattige folk er blitt. 

For øvrig ER jo kongefamilier viktig for mange, så klart det har nyhetsverdi. Hvis ikke ville ikke media giddet. 

Hvor mange innlegg har du skrevet da? 

NotNaomi skrev (19 minutter siden):

Hvor mange innlegg har du skrevet da? 

5200 innlegg på 11 mnd er helt vilt mye! Det må nærme seg rekord på forumet, vil jeg tro. Jeg er aktiv her og har ca 11 000 på 10 år. 

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hmmm... kanskje 20? Men det er fordelt på flere år, jeg leser mer enn jeg skriver her inne. 

Men hvorfor påpeker du hvor mange innlegg jeg har skrevet, når du ikke kan vise for hvor mange du har skrevet? 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

5200 innlegg på 11 mnd er helt vilt mye! Det må nærme seg rekord på forumet, vil jeg tro. Jeg er aktiv her og har ca 11 000 på 10 år. 

Nå handler tråden om media 🙂 ikke min kapasitet. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

I tillegg er det en haug som er skrevet som anonym.

Anonymkode: b0bcc...a76

NotNaomi skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor påpeker du hvor mange innlegg jeg har skrevet, når du ikke kan vise for hvor mange du har skrevet? 

Tråder har det med å utvides etter hvert. Og jeg ble faktisk litt sjokkert selv om jeg jo har sett at du er utrolig aktiv her. 

Jeg skjønner forøvrig ikke hvorfor media er ute og kjører? 

Annonse

NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Nei det var nå mest fordi du tok opp en bestemt tråd du hadde skrevet. Og jeg har jo lagt merke til at du alltid troner lista her inne over nye innlegg. Det var ikke negativt ment, du holder nå liv i forumet, det skal du ha. 

Jeg bryr meg overhodet ikke om kongelige men det må jo være noen som leser disse sakene. For meg personlig så er det bare tull å ha kongelige og hva de gjør interesserer ikke meg. 

Media lever av klikk, artikler flyttes opp og ned på sidene utifra hvor god klikk-rate artikkelen har. Noen liker vel å lese om kongelige eller eventuelt så liker de å klikke på, et klikk er en stemme......

Gjest NotNaomi
Elina skrev (42 minutter siden):

Jeg bryr meg overhodet ikke om kongelige men det må jo være noen som leser disse sakene. For meg personlig så er det bare tull å ha kongelige og hva de gjør interesserer ikke meg. 

Media lever av klikk, artikler flyttes opp og ned på sidene utifra hvor god klikk-rate artikkelen har. Noen liker vel å lese om kongelige eller eventuelt så liker de å klikke på, et klikk er en stemme......

Det er bare det at saken forteller veldig mye om samfunnet vårt. Mye psykologi i dette også, pluss at det er historie her.. 

NotNaomi skrev (25 minutter siden):

Når har jeg hevdet at media har klikket? 

Det har vel vært et par tråder om VG, samt tråd om at de ikke skriver slik du vil de skal skrive, ikke bruker riktige ord osv - siden du nå spør...

Så nei, media er ikke ute å kjøre nå heller - hva som skrives må ses i kontekst.

Anonymkode: 57640...639

Det er bare ingen her inne som vil innrømme at de følger med. 

De som står bak nyheter som blir lagt ut har mulighet til å se hvor mange som klikker seg inn, og er det mange klikk, så spiller de så klart videre på saken. 

Anonymkode: 034aa...a6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...