Anonym bruker Skrevet 18. desember 2022 #1 Del Skrevet 18. desember 2022 Er dere strenge med barna og andre når det gjelder behandling av katten? Selvsagt skal man ikke plage dyr der er alle enige, mener sånn generelt å respektere dyr som sover, ikke erte de osv. Ta feks å kile og klype på magen. De aller fleste katter som er aggressive når mage berøres er katter som er ertet og kilt for mye på magen slik at berøring av mage trigger dårlig adferd. Jeg blir forbanna når folk gjør slik med mine katter. Har feks en venninne som har gjort dette, hun flirer det bort og sier det bare er lek. Jeg er ikke enig. Mine katter kan koses og strykes over hele kroppen, hennes katt (som er utrolig snill og kontaktsøkende) tåler kun å bli klappet på hode eller rygg, og det ELSKER HAN. Det er jo selvsagt fordi hun har erta han så mye med magen, og nå biter han SKIKKELIG om magen berøres. Husker at jeg tenkte da hun fikk han at det ikke var greit å erte han slik. Mine katter er trygge og fine og jeg vil gjerne de skal fortsette å være slik. Veterinæren vår sier at om jeg noen gang skal adoptere de bort må jeg si fra til henne. De er sånne katter alle ønsker seg. Sosiale, trygge, kosete og rolige. De tåler å klippe negler og få vaksine, de undersøker tenner og stort sett så maler de hos veterinæren. Så hvor strenge er dere? Er dere opptatt at dyr skal behandles med respekt i alle situasjoner? Anonymkode: 81ff0...0b4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436560-dere-som-har-katt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå