Gå til innhold

Jeg må endre noe (mye) i livet. Kan dere komme med noen råd 🙏❤️

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Noen innspill? 🙏❤️

Anonymkode: a045c...332

Langt fra det vitenskapelig vedtatte i dag, men det er nok på vei. Pr nå er kun ketamin godkjent som behandling i Norge, akkurat det kan du sjekke ut. Men på sikt er det litt av ett spennende potensiale innen psykedeliske stoffer, med selvfølgelig veiledning og oppfølging videre. Det viser seg, for rundt 70 %, å åpne nye dører ut fra nyere studier. 

Anonymkode: 54cc0...116

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Langt fra det vitenskapelig vedtatte i dag, men det er nok på vei. Pr nå er kun ketamin godkjent som behandling i Norge, akkurat det kan du sjekke ut. Men på sikt er det litt av ett spennende potensiale innen psykedeliske stoffer, med selvfølgelig veiledning og oppfølging videre. Det viser seg, for rundt 70 %, å åpne nye dører ut fra nyere studier. 

Okei. Du tenker et type narkose middel bør fungere på meg?

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Okei. Du tenker et type narkose middel bør fungere på meg?

Aner ikke hva som fungere for deg, men det finnes indikasjoner på at det fungere for ganske mange. Under riktige omstendigheter. 

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Aner ikke hva som fungere for deg, men det finnes indikasjoner på at det fungere for ganske mange. Under riktige omstendigheter. 

Ja. Spørs hva fastlegen sier til dette da

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Nå er ketamin godkjent som behandling, ikke sikkert fastlege er helt ukjent med det. 

Annonse

Google: hvordan heale ditt indre barn. 

Jeg gjorde dette. Jeg hang så mye i fortiden. Kom ikke videre. Fant en øvelse på YouTube da jeg Googlet. Meditere at jeg snakket til meg selv som barn. Møtte meg selv som abrn. Kom i kontakt med mitt indre barn. Jeg gråt så hardt og det var så intenst og vondt. Men jeg lovte meg selv at jeg skulle ta meg av meg selv som barn fra nå av, siden ingen andre voksne gjorde det. Disse 20 min maks, har gjort underverker for meg. Jeg er venn med meg selv. Liker meg selv. Føler at jeg er av verdi. Jeg måtte bare trøste mitt indre barn. Ta vare på meg selv. 

Anonymkode: 21a07...29c

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Kanskje det er utfordringen din? At endringene blir for store og derfor umulig å faktisk gjennomføre. 

Hva med å starte helt i det små. Gjør som gæmlefolket. Du vet hvordan de etter å ha malt gjerdet, satt seg ned med en røyk og nøt synet av hva de hadde gjort? Sett deg bare ett mål. En liten ting du vet du klarer å gjennomføre, gjennomfør, så nyt at du har gjennomført. Det er alt du skal gjøre. 

Godt sagt. 😊

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Han sier sikkert ja. Begynn med det. Han sier sikker ja, enn å tenke at han sier sikkert nei.. 

Støtter alle andre forslag. Du må ha hjelp og du må prøve å finne ut hva som kan fungere for deg. 
Bet meg merke i noe du skrev, føler andre prøver å presse deg inn I en form. 
Du føler deg annerledes, du tar feil valg, du føler deg nedstemt. 
Er du utredet for diagnoser?

Jeg har det som før het ADD og jeg kjenner meg hjem i disse utsagnene. Alle. 
Å få en diagnose hjelper ikke sånn sett men det gir deg innsikt i hvorfor du er som du er. 
Å ha feks en diagnose (sier ikke du har det, men OM) og i tillegg gått gjennom den oppveksten og nå ut i voksenlivet uten hjelp til å bearbeide alt så er det ikke rart livet er tøft. 
Samtidig tenker jeg, det er du som eier dine opplevelse, ditt liv og din fremtid. 
Verden trenger en som deg, det er plass til alle. Du må ta ansvar for eget velvære og eget liv. 
Start med fastlegen din du. Det er mange mennesker som ikke får hjelp av terapi, noen finner løsningen i yoga, i kunst (male og skape). Mange er opptatt av å fortelle deg hva som er humbug og ikke. Psykolog ok, healing ikke ok. Jeg sykes du skal ta eget valg, men pass deg for å bli utbyttet. 
Min bror var hard narkoman (diagnose som ikke ble satt og det førte han inn i feil miljø). Han var på kjøret, familien måtte ta avstand, ingen steder å bo, heroin og kontakt med politiet. 
Han er nå ren på tiende året. For han var kristendommen redningen. Ingen av oss er kristne. På sitt fjerde forsøk på rehab havnet han på en kristen rehab, og det fungerte for han. Fant seg kjæreste (nå kone) i et kristent miljø (hun var ikke eks-narkoman) Og nå er han en familiefar, vi har reparert forholdet og livet er godt. 
Kanskje en rar historie? Poenget er bare, løsningen for deg kan ta tid å finne, men du vil finne den. Ikke hør på alle som fnyser av selvutvikling, alternativ terapi osv. Det handler ikke alltid om kvaliteten på terapien, at den er etter boka og kan bevises vitenskapelig. Det handler om hva som fungerer for deg. 

Anonymkode: e291e...2dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...