Gå til innhold

Hvor mye strøm

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Har dere brukt til nå? Kw og kroner?

vi har brukt 589 kwt og 1409 kr med strømstøtte trukken av. Vi har talkmorestrøm så vi ser allere nå på tabellen hvor mye strømstøtten er trukken av

Anonymkode: 6667a...c7c

Husk at hva strømstøtten faktisk kommer på, vet man ikke før måneden er omme og man da kan regne ut gjennomsnittlig spotpris for området for hele måneden. Husk også at nettleie kommer i tillegg.

Anonymkode: d9d02...c7c

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Aner ikke. Det er mye. Har et kaldt hus på 400 kvm, så det går myyyye strøm

Anonymkode: 79352...3b7

Har du råd til å ikke følge med og ikke stenge av deler av huset? 

Anonymkode: b0fd7...838

2233,44 kWt

10569,16 kr før stømstøtte.

Blir spennende å se hva stømstøtta lander på, det kommer jo an på gjennomsnittsprisen gjennom måneden så dere som allerede ser det ser jo bare et estimat.

Har forresten et stort hus på godt over 300 kvm, og fire ungdommer som jo både dusjer og bruker strøm...

Anonymkode: 3482e...c8b

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvilke strømselskap har dere som får estimat?

Jeg har strøm fra Fortum og nettleie fra Elvia og kan ikke se at jeg kan få opp prisestimat, men ser kanskje feil sted?

Jeg har Ustekveikja. Jeg går til fakturaarkivet og trykker på «expected cost up to today».

Anonymkode: d9d02...c7c

Annonse

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Har du råd til å ikke følge med og ikke stenge av deler av huset? 

Nei, eller jo hadde nok gått greit, men vi følger nøye med. Lykker dører, deler av huset er kaldere og er nøye på når vi vasker klær, lader bil osv. dusjer på trening når vi kan. Vil jo ikke at strømmen skal spise alt vi har til forbruk. 
Men jeg aner allikevel ikke hva som faktisk går. 

Anonymkode: 79352...3b7

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Hvilke strømselskap har dere som får estimat?

Jeg har strøm fra Fortum og nettleie fra Elvia og kan ikke se at jeg kan få opp prisestimat, men ser kanskje feil sted?

Jeg ser heller ikke det. Har nte 

Anonymkode: cd655...210

1240 kWh. Det er ca 10 % over snittet for enebolig mellom 130-150 kvm. Snittet er 1132 i følge Tibber. Hittil 5696 kr, før strømstøtte. Nå har vi alt betalt 3900 kr av dette. 

Heldigvis ikke så høy pris i dag, så da blir det julevask og klesvask. 

Anonymkode: 573d2...022

Har tibber og har betalt 27 000 på strøm for november og desember. Regner med januar og februar blir gratis. Brukte 1800 kr i september og fikk stipulert forbruk for 18 000 mnd etter...Vi har varmekabler på 20 grader på badet, ellers kun fyrer vi. Har kjøpt 9000 liter bjørkeved. Det må også legges på regningen da vi allerede har brukt halvparten. Dusjer 1-2 ganger i uken *5. Gjennomsnittstemperatur i huset er 13,5 grader.

Nå har vi heldigvis bufferkonto, men med så høye regninger har vi ikke det så veldig mye lenger.

Anonymkode: 8bca4...9a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...