Gå til innhold

Skrive bare fra mamma på lappene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Han kjøper til mora si og broren sin faktisk, for de får gaver fra polet, og dit skal han jo ofte uansett... DIT greier han komme seg ukentlig for å handle, for sånt er jo viktigere enn ting jeg setter på handlelista. 

Anonymkode: 653fd...7bd

Dere har visst større problemer enn noen gavelapper

Anonymkode: d4801...484

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Han nekter å bli med på det igjen. Har hatt en runde med det før. Der også lover han å bedre seg, skjerpe seg og gjøre ting vi blir enige om, men det følges ikke opp av ham. 

Da er det jo han som er passiv aggressiv. Han driver med quiet quitting av ekteskapet 

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Og du velger å fortsette samlivet med denne storsjarmøren fordi???

Anonymkode: d5193...5b2

Fordi vi har barn sammen. Jeg vil ikke miste dem halve tiden. Og fordi økonomien i verden ikke akkurat gjør at å selge, kjøpe to boenheter og leve på en inntekt er særlig fristende akkurat nå.

Denne tråden ble jeg skikkelig lei meg av å lese. Hvorfor lever dere i sånne forhold? Hvorfor kommuniserer dere ikke? Hvordan har dere det resten av året, når det ikke er jul?

Jeg har kjøpt (på nett) alle gavene i år, mannen har bare kjøpt til meg, sin far og ei tante. Han har druknet i arbeid i desember, mens jeg har hatt og skal ha mye fri pga avspasering og ferie.
Men vi snakker sammen, planlegger, fordeler oppgaver osv. Alle penger er felles, så hvem som handler mat og gaver er ikke noe som påvirker den enkeltes økonomi. Vi vil hverandre det beste, også i desember. 

Hvorfor godtar dere å leve i forhold hvor dere ikke driver familieprosjektet sammen? Hvorfor har dere fått barn med sånne menn?

Anonymkode: 4912e...ec8

Annonse

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Fordi vi har barn sammen. Jeg vil ikke miste dem halve tiden. Og fordi økonomien i verden ikke akkurat gjør at å selge, kjøpe to boenheter og leve på en inntekt er særlig fristende akkurat nå.

Kan HAN klare å ha dem halve tiden da? Han svikter jo hele Prosjekt Familie. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hos oss er det alltid jeg som kjøper inn alle gaver til bursdager og jul. Og jeg gjør i grunn det meste annet også. Mannen spør ikke en gang om jeg har fått tak i alt, om jeg er ferdig eller hva jeg har kjøpt. Tar det bare for gitt at jeg alltid ordner alt. 

Blir så jævlig lei. Har ikke hjerte til å overlate noe til ham heller, for da blir det ikke gjort, og det går jo ikke mest ut over ham, men de som ikke får gave.

Har lyst til å bare skrive fra mamma på alle lappene i år, for de er jo fra meg... litt for passiv ahresdivt? Et år holdt han på å merke om ene gaven jeg hadde kjøpt til dattera med bare fra pappa. For han ville gjerne at det hjertesmykket skulle være fra bare ham. Men da må ha jo da kjøpe noe selv da. Og siden han da tenkte det var innafor, burde jeg vel også kunne gi det jeg har kjøpt fra meg?

Skriver dere fra begge på uansett?

Eneste kommentarer jeg får på gaveinnkjøp er kritikk for at det blir for mye rot i huset😵💫

Hilsen hun som er gift med Grinchen.

Alvorlig talt 🤦🏼‍♀️ Ikke synk ned på det nivået…

Anonymkode: 72288...5a6

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor godtar dere å leve i forhold hvor dere ikke driver familieprosjektet sammen? Hvorfor har dere fått barn med sånne menn?

For å svare på det siste: jeg vet ikke hvorfor de BLIR i forholdet, men å begynne med «hvorfor fikk du barn med ham» er usaklig. Ting var annerledes da man var nyforelska, må du regne med. Selv har jeg også levd med en som faktisk endret seg etter at barna kom. Han ble sur, sint og slem. Grunnen var nok flersidig - han har nok en unipolar lidelse med tilbakevendende depresjoner, men siden han ikke klarte å ta ansvar for sin egen helse, valgte han å straffe oss andre for at han følte seg dårlig. Alt var noens «skyld», og især var den min. Jeg kunne nemlig ikke fjerne hver stein fra livets vei for ham. Så var det i tillegg det at han tåler veldig dårlig bl a å miste søvn. Og det gjør man når det kommer barn. I stedet for å bli trøtt, ble han aggressiv og igjen var den følelsen noens «skyld». 
Jeg kunne ikke vite dette før vi fikk barn. Vi er skilt fordi det ble uholdbart. Men du kan drite i å komme med sånne etterpåkloke og idiotiske spørsmål, for det er faktisk en stor sorg å se drømmemannen bli en drittsekk, og især å se det skje i den perioden av livet da man selv føler sterkest på takknemlighet og lykkefølelse over småbarna. Jeg syntes det var deilig å være mamma, og  ville gjerne dele lykken med noen. Det mistet jeg. Og det hjelper IKKE at noen mener jeg burde ha vært synsk. 

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Denne tråden ble jeg skikkelig lei meg av å lese. Hvorfor lever dere i sånne forhold? Hvorfor kommuniserer dere ikke? Hvordan har dere det resten av året, når det ikke er jul?

Jeg har kjøpt (på nett) alle gavene i år, mannen har bare kjøpt til meg, sin far og ei tante. Han har druknet i arbeid i desember, mens jeg har hatt og skal ha mye fri pga avspasering og ferie.
Men vi snakker sammen, planlegger, fordeler oppgaver osv. Alle penger er felles, så hvem som handler mat og gaver er ikke noe som påvirker den enkeltes økonomi. Vi vil hverandre det beste, også i desember. 

Han var ikke amøbe før vi fikk barn. Og jeg kommuniserer hele tiden jeg. Men det mottas jo ikke, eller gir ingen respons. I hans verden er alle lyder fra meg bithy klaging, og det har det sikkert blitt etterhvert også når han aldri noensinne lytter eller tar hensyn eller bidrar. 

Jeg godtar det fordi jeg vil ha barna mine fulltid. 

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Kan HAN klare å ha dem halve tiden da? Han svikter jo hele Prosjekt Familie. 

Nei, det tror jeg faktisk ikke. Men det krever han nok, så enda en grunn der til å bare bli.

22 hours ago, Anonym bruker said:

Hos oss er det alltid jeg som kjøper inn alle gaver til bursdager og jul. Og jeg gjør i grunn det meste annet også. Mannen spør ikke en gang om jeg har fått tak i alt, om jeg er ferdig eller hva jeg har kjøpt. Tar det bare for gitt at jeg alltid ordner alt. 

Blir så jævlig lei. Har ikke hjerte til å overlate noe til ham heller, for da blir det ikke gjort, og det går jo ikke mest ut over ham, men de som ikke får gave.

Har lyst til å bare skrive fra mamma på alle lappene i år, for de er jo fra meg... litt for passiv ahresdivt? Et år holdt han på å merke om ene gaven jeg hadde kjøpt til dattera med bare fra pappa. For han ville gjerne at det hjertesmykket skulle være fra bare ham. Men da må ha jo da kjøpe noe selv da. Og siden han da tenkte det var innafor, burde jeg vel også kunne gi det jeg har kjøpt fra meg?

Skriver dere fra begge på uansett?

Eneste kommentarer jeg får på gaveinnkjøp er kritikk for at det blir for mye rot i huset😵💫

Hilsen hun som er gift med Grinchen.

en krangel mellom foreldrene skal ikke barna dras inn i, selvsagt skriver du fra beggge

Anonymkode: e6eca...6cb

Annonse

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Han var ikke amøbe før vi fikk barn. Og jeg kommuniserer hele tiden jeg. Men det mottas jo ikke, eller gir ingen respons. I hans verden er alle lyder fra meg bithy klaging, og det har det sikkert blitt etterhvert også når han aldri noensinne lytter eller tar hensyn eller bidrar. 

Jeg godtar det fordi jeg vil ha barna mine fulltid. 

Ok, beklager at du må dele hverdagen din med denne mannen. 
Kan dere ikke i hvert fall forsøke parterapi? Eller få hjelp av noen for å sette noen rammer for at forholdet skal være en bedre plass å være for dere begge to? 

Skjønner godt at du strekker deg langt for å være sammen med barna dine💛 Men jeg kan ikke se for meg at denne mannen hadde fått samvær, så sannsynligvis ville du endt opp med en lykkeligere hverdag for deg og barna, og lite kontakt med far🤞🏻

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ok, beklager at du må dele hverdagen din med denne mannen. 
Kan dere ikke i hvert fall forsøke parterapi? Eller få hjelp av noen for å sette noen rammer for at forholdet skal være en bedre plass å være for dere begge to? 

Skjønner godt at du strekker deg langt for å være sammen med barna dine💛 Men jeg kan ikke se for meg at denne mannen hadde fått samvær, så sannsynligvis ville du endt opp med en lykkeligere hverdag for deg og barna, og lite kontakt med far🤞🏻

Hvorfor skulle han ikke fått samvær? 

Å ikke samarbeide og være likeglad er ikke grunn til nekte noen samvær. Og så er det jo fremdeles to barn som nok trenger faren sin...

NotNaomi skrev (På 18.12.2022 den 17.19):

Hvorfor skulle han ikke fått samvær? 

Å ikke samarbeide og være likeglad er ikke grunn til nekte noen samvær. Og så er det jo fremdeles to barn som nok trenger faren sin...

De «trenger» jo ikke en far som ikke greier oppgaven. Da må han endre seg radikalt. Og når han ikke klarer det med all mulig hjelp i huset, skal han liksom endre seg aleine?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...