Gå til innhold

Anmeldere på Vg

Anbefalte innlegg

Hva er problemet til de som jobber med film og musikk anmeldelse? Hvorfor er de så surmaga og bitre? 

Ser anmeldelse av the Weekends sang til Avatar filmen, og makan til oppgulp han greier gå ut. Ser ut som han har stupt inn i fremmedordboka og prøvd å få inn flest mulige negative ord som man vanligvis ikke bruker i dagligtale. Er det for å tøffe seg rett og slett? Ser for meg at dette er de som mobbet på skolen, nå får de betalt for å spre gørr om film og musikk og de som har laget det. De hater jo alltid det de anmelder, de må da virkelig hate jobbeb da som må se og høre på så mye de selv mener er bare drit?

Anonymkode: 955af...68b

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436537-anmeldere-p%C3%A5-vg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Hva er problemet til de som jobber med film og musikk anmeldelse? Hvorfor er de så surmaga og bitre? 

Ser anmeldelse av the Weekends sang til Avatar filmen, og makan til oppgulp han greier gå ut. Ser ut som han har stupt inn i fremmedordboka og prøvd å få inn flest mulige negative ord som man vanligvis ikke bruker i dagligtale. Er det for å tøffe seg rett og slett? Ser for meg at dette er de som mobbet på skolen, nå får de betalt for å spre gørr om film og musikk og de som har laget det. De hater jo alltid det de anmelder, de må da virkelig hate jobbeb da som må se og høre på så mye de selv mener er bare drit?

Hva er surmaga og bittert med den anmeldelsen?

Anonymkode: ef3a0...af6

Annonse

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er en anmeldelse som er velskrevet og velargumentert. Leit at du sliter med å skjønne den.

Anonymkode: cdae1...0e3

Haha, jeg skjønner den jeg. Men er jo tydelig at disse anmelderne bare er ute etter å virke tøffe og språklig rike. Alt er ifølge dem søppel. Bortsett da såklart det som ingen faktisk liker. Det er stor kunst og mesterlig. Kjenner lusa på gangen.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Fremmedord faktisk...

Anonymkode: 91352...692

Det er jo det det heter 🙈 Vet du ikke hva fremmedord vil si? Google det du. Ord man vanligvis ikke bruker i dagligtale er det også. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Haha, jeg skjønner den jeg. Men er jo tydelig at disse anmelderne bare er ute etter å virke tøffe og språklig rike. Alt er ifølge dem søppel. Bortsett da såklart det som ingen faktisk liker. Det er stor kunst og mesterlig. Kjenner lusa på gangen.

Men å svare på hva du mener er surmaga og bittert i anmeldelsen kan du ikke?

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men å svare på hva du mener er surmaga og bittert i anmeldelsen kan du ikke?

Stort sett alt. Har du lest den? Og det er ikke bare denne, det er generelt. De spyr jo bare ut drit, aldri noe som er bra. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo det det heter 🙈 Vet du ikke hva fremmedord vil si? Google det du. Ord man vanligvis ikke bruker i dagligtale er det også. 

Kan ikke være mange ord du bruker i dagligtale...

Anonymkode: 91352...692

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Stort sett alt. Har du lest den? Og det er ikke bare denne, det er generelt. De spyr jo bare ut drit, aldri noe som er bra. 

Hvis ikke vg har flere anmeldelser av den, så har jeg det ja. jeg lurer fremdeles på hva du konkret mener er bittert og surmaga, for jeg ser ikke det samme som deg.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvis ikke vg har flere anmeldelser av den, så har jeg det ja. jeg lurer fremdeles på hva du konkret mener er bittert og surmaga, for jeg ser ikke det samme som deg.

Lurer og på hvor du leser så mange fremmedord.

Annonse

Gjest NotNaomi

Anmeldelser i slike tilfeller er jo bare synsing fra anmelderen. Den har null verdi på noen måte annet enn hvis noen tenker "hm. Denne sangen var da elendig. Lurer på hva *navn på anmelder* syns?"  Og det er det.

Ikke så mye å irritere seg over, selv om jeg også kan det. De har tidvis et veldig blomstrende og kreativt språk, så morsomt-flaut også noen ganger. Litt som selgere som tar av. 

On 12/17/2022 at 12:51 PM, Anonym bruker said:

Avatar filmen har han jo helt rett i, det var bare Ræl

Anonymkode: 8882c...9c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...