Gå til innhold

Blir så skuffa over vennene våre....

Anbefalte innlegg

Saken er som følger. Vi har i 15 år bodd veldig sentralt med hus og hage. Det har ofte vært naturlig at vi har hatt tilstelninger hos oss nettopp pga at vi har bodd sentralt. Vi har også lånt bort hus og hage til bursdager og andre unike ting. Invitert venner i helgene på mat og drikke. Hatt spontane fester og vorspiel. Nå har vi valgt å flytte litt mer landlig, det vil si ikke mer enn 15 min kjøring fra byen vi bodde i før. Nå blir vi ikke invitert tilbake eller spurt om vi vil komme på besøk. Før var vi invitert eller inviterte til feks nyttårsaften, i år har vi ikke fått invitasjon men jeg vet at noen andre i gjengen har. 

Jeg føler at vi har blitt brukt 😔 innser jo nå at det kanskje ikke er ekte venner å det gjør det enda vondere. Kanskje vi har tatt rollen som vertskap og gitt de andre grunn til å ikke ta den, derfor har det blitt sånn? 

Jeg kjenner at jeg har lyst til å si ifra, men vet ikke hvordan? 

Er jeg bare en sur kjerring som forventer for mye? 

Anonymkode: 41c64...fbd

Fortsetter under...

sug lut skrev (3 minutter siden):

Venner kan man jo faktisk snakke med, da... har du spurt?

Jeg har faktisk tatt det opp med ei venninne. Jeg sa at jeg føler vi ikke blir invitert etter at vi flytta. 

Hennes svar var da at jeg måtte jo bare fortsette å invitere til oss..... Så jeg følte ikke at jeg fikk gehør der. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvis de er vant til at dere inviterer regner de kanskje med at dere skal ha fest selv?

Anonymkode: 8e3d2...992

Det er jo akkurat det jeg har tenkt. Likevel er det rart at de tror det. Da hadde de jo vært invitert. I tillegg vet jeg at et annet vennepar har invitert til nyttår hos dem. Vi har ikke hørt noe. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har faktisk tatt det opp med ei venninne. Jeg sa at jeg føler vi ikke blir invitert etter at vi flytta. 

Hennes svar var da at jeg måtte jo bare fortsette å invitere til oss..... Så jeg følte ikke at jeg fikk gehør der. 

Da hadde jeg faktisk blitt litt lei. Men inviterer de hverandre, eller andre? Noen er ikke så glade i å stelle i stand, men gleder seg stort over å bli invitert.

Annonse

sug lut skrev (4 minutter siden):

Da hadde jeg faktisk blitt litt lei. Men inviterer de hverandre, eller andre? Noen er ikke så glade i å stelle i stand, men gleder seg stort over å bli invitert.

Nå til nyttår har de jo invitert andre i samme gjeng, men ikke oss. (har ikke snakket med alle, så vet ikke om vi er de eneste som ikke er invitert). 

Jeg har alltid fått mye skryt når jeg inviterer og trives med å stelle i stand. Jeg forstår at ikke alle synes det er like gøy. Likevel så kan det vel ikke være så komplisert å sette en chips bolle på bordet å invitere tilbake et par ganger mot de hundre jeg har invitert 😅

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nå til nyttår har de jo invitert andre i samme gjeng, men ikke oss. (har ikke snakket med alle, så vet ikke om vi er de eneste som ikke er invitert). 

Jeg har alltid fått mye skryt når jeg inviterer og trives med å stelle i stand. Jeg forstår at ikke alle synes det er like gøy. Likevel så kan det vel ikke være så komplisert å sette en chips bolle på bordet å invitere tilbake et par ganger mot de hundre jeg har invitert 😅

Absolutt enig. Men jeg har en venninne som har angst for å ha folk hjem til seg, så jeg har slått meg til ro med at det egentlig passer meg ypperlig, jeg elsker jo å lage i stand og inviterer gjerne enveis fordi jeg jo liker å være sammen med henne noen ganger i året uansett.

sug lut skrev (1 minutt siden):

Absolutt enig. Men jeg har en venninne som har angst for å ha folk hjem til seg, så jeg har slått meg til ro med at det egentlig passer meg ypperlig, jeg elsker jo å lage i stand og inviterer gjerne enveis fordi jeg jo liker å være sammen med henne noen ganger i året uansett.

Det er noe man bør ha full forståelse for, så jeg er veldig enig med deg der. Hadde det vært sånne grunner folk hadde, ville jeg ikke ha reagert på det. Men det er vel ikke så sannsynlig at 12 mennesker har angst for det samme 😅

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er noe man bør ha full forståelse for, så jeg er veldig enig med deg der. Hadde det vært sånne grunner folk hadde, ville jeg ikke ha reagert på det. Men det er vel ikke så sannsynlig at 12 mennesker har angst for det samme 😅

Nei, det er det neppe. Huff. Men kommer de fremdeles om du inviterer til deg?

Hmm, høres merkelig ut.

Det er jo et faktum at i mange vennegjenger har man forskjellige roller og ofte er der noen som oftere er vertskap enn andre.

Men om dere er 12 stykker som alltid kommer til dere, men ikke inviterer tilbake når de har fest høres veldig spesielt ut.

Er du sikker på at alle skal samles på nyttårsaften da? For det er jo stor forskjell på å invitere 2 eller 4 og 12. Det er ikke alle som har mulighet eller lyst til å ha storfest hver gang de inviterer, og da er kanskje ikke dere de nærmeste vennene?

Anonymkode: 39a87...f6e

sug lut skrev (4 minutter siden):

Nei, det er det neppe. Huff. Men kommer de fremdeles om du inviterer til deg?

Jada, da kommer de. Selv om jeg ikke har invitert like mye etter vi flytta. Ikke fordi jeg ikke har villet, men fordi jeg har pussa opp og hatt mye organisering å ta meg av. 

Derfor mistenker jeg at det handler om at alle er så bekvemme med å slippe å invitere. 

Opplevde noe lignende for en del år siden, det var vel da jeg gikk for varianten å be de jeg vil være med fremfor alle skal med. 

For det har jeg selv praktisert godt inn i voksenlivet. Har hatt nyttårsaften hvor vi har slengt på ett par ekstra stoler rett før middag, da noen plutselig ble sittende alene pga sykdom. Alltid åpent for alle, enten egne bekjente eller bekjente av noen av de andre gjestene. 

Inntil ett år da ett vennepar inviterte alle i gjengen, unntatt oss. Ingen sa noe før jeg spurte en kveld vi var samlet, hvordan blir nyttårsaften i år? Det var som ett foreldremøte når de skal velge klassekontakt. Alle ser i gulvet, før det flaut kom frem at jeg var eneste som ikke var invitert der. 

Vel, en kan jo bli sur eller lei. Ble litt lang i maska, men så tenkte jeg, heldigvis har vi flere venner. Nå har vi ett fast par hvor vi bytter annenhver år. 

Anonymkode: 0fe9e...851

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...