Anonym bruker Skrevet 17. desember 2022 #1 Skrevet 17. desember 2022 Noen ganger tror man nesten ikke hva en leser. Tidenes bortforklaring på å ikke gjøre jobben sin, eventuelt mer redd for å oppleves som krenkende i adferden enn udugelig, umulig å si. Det her kommer høyt opp på listen over en av de dummeste bortforklaringen jeg har lest. Sjelden jeg slår ett slag for å føle skam, men her er det på sin plass å skamme seg litt. Ikke bare handlingen, men responsen også. Det har vært litt slendrian…. 😳 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Mo5GwB/ble-ikke-lyttet-til-da-han-snakket-samisk-respektloest Anonymkode: b539b...dc1
Gjest NotNaomi Skrevet 17. desember 2022 #2 Skrevet 17. desember 2022 Reagerte også på det. Tenk å demonstrere diskriminering på den måten. Jeg bruker ordet skammelig.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2022 #3 Skrevet 17. desember 2022 Slendrian... 100 % bevisste handlinger, tenker jeg vi sier. Her er det noen som har blitt fersket i å vise sitt sanne jeg. Disse noen har holdninger som overhodet ikke hører hjemme i dagens Norge. Trist å lese, men dessverre ikke veldig overraskende. Anonymkode: e8915...367
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2022 #4 Skrevet 17. desember 2022 Bombe at det var FRP-ere... Anonymkode: ae3ec...914
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2022 #5 Skrevet 17. desember 2022 Det var trist lesing. Jeg synes vi istedenfor å bruke så mye tid på å ha både bokmål og nynorsk i skolen, heller burde ha litt mer om samisk kultur og språk. Anonymkode: 639de...4e9
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2022 #6 Skrevet 17. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det var trist lesing. Jeg synes vi istedenfor å bruke så mye tid på å ha både bokmål og nynorsk i skolen, heller burde ha litt mer om samisk kultur og språk. Anonymkode: 639de...4e9 Vi har en del om det i skolen, i hvert fall i vgs. Anonymkode: ae3ec...914
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2022 #7 Skrevet 17. desember 2022 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Det var trist lesing. Jeg synes vi istedenfor å bruke så mye tid på å ha både bokmål og nynorsk i skolen, heller burde ha litt mer om samisk kultur og språk. Anonymkode: 639de...4e9 Ja, det kunne faktisk vært litt gøy å kjenne mer til. Synes det er helt utrolig at de slipper unna med *det var litt slendrian med hodetelefonene. Da er det greit? Ingenting med det er greit, uansett om det er bevisst krenkende eller at de deltar fysisk på et møte uten å lytte til sakene de er der for. Hva f@&* skal de der å gjøre da? Anonymkode: b539b...dc1
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2022 #8 Skrevet 17. desember 2022 Så uforskammet! Og viser at hverdagsrasisme lever i beste velgående Anonymkode: 5aff3...082
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2022 #9 Skrevet 17. desember 2022 Rett og slett mobbing. Smålig av voksne mennesker å oppføre seg slik. Anonymkode: d1b4c...1e8
sug lut Skrevet 17. desember 2022 #10 Skrevet 17. desember 2022 (endret) Nå har jo Frp ønsket å oppløse Sametinget som institusjon, samt fått egne medlemmer til å registrere seg i samemanntallet for å kunne velges inn som representanter til Sametinget og undergrave det innenfra. Så det er jo ikke overraskende. https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/sametinget-har-besluttet-a-undersoke-sametingets-valgmanntall-1.16216975 Endret 17. desember 2022 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2022 #11 Skrevet 17. desember 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Bombe at det var FRP-ere... Anonymkode: ae3ec...914 Samtidig så er det jo forholdsvis mange FRP'ere som har meldt seg som same uten å være det, fordi de vil stemme ved Sametingsvalget. Men forstå hva de stemmer på, det er ikke så viktig. De viser virkelig sine sanne farger, og DET er skam! Anonymkode: b373a...36a
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2022 #12 Skrevet 17. desember 2022 sug lut skrev (1 time siden): Nå har jo Frp ønsket å oppløse Sametinget som institusjon, samt fått egne medlemmer til å registrere seg i samemanntallet for å kunne velges inn som representanter til Sametinget og undergrave det innenfra. Så det er jo ikke overraskende. https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/sametinget-har-besluttet-a-undersoke-sametingets-valgmanntall-1.16216975 At etablerte politikere gjør dette burde vært straffbart, for de unerminerer demokratiet. Anonymkode: b373a...36a
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2022 #13 Skrevet 17. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): At etablerte politikere gjør dette burde vært straffbart, for de unerminerer demokratiet. Anonymkode: b373a...36a Verste er jo når de slipper unna med det. En ting at det finnes rasshøl, en annen ting at ingen stiller de ansvarlig for det. Kjenner jeg blir forbanna! Anonymkode: b539b...dc1
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2022 #14 Skrevet 17. desember 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Bombe at det var FRP-ere... Anonymkode: ae3ec...914 Enig. De som melder seg inn i samemanntallet bare for å sabotere!! Drittsekkparti. Anonymkode: 54633...9ef
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2022 #15 Skrevet 18. desember 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Det var trist lesing. Jeg synes vi istedenfor å bruke så mye tid på å ha både bokmål og nynorsk i skolen, heller burde ha litt mer om samisk kultur og språk. Anonymkode: 639de...4e9 Samisk fins på en gratis læringsapp som heter New Amigos! Anonymkode: 54633...9ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå