Gå til innhold

Risbollene blir altfor søte! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Nå har jeg prøvd å lage risboller med to forskjellige oppskrifter men begge gangene har de blitt altfor søte så kastet alle. Noen som har oppskrift på noen risboller som ikke er så ekstremt søte? Nå brukte jeg 200 g lys kokesjokolade og 4 dl melis blant annet. Var jo det som sto i oppskriften men ingen av oss syns det var godt,det var altfor søtt.

Anonymkode: 53a67...c97

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Da kan dere i grunnen droppe prosjektet. 

Hjelpes. 

Anonymkode: 60a86...00f

Herregud har du stått opp med feil fot eller?? Moren min laget ofte risboller med lys sjokolade uten at de ble for søte. Synd jeg ikke har mulighet til å spørre henne om oppskriften.

13 minutes ago, Anonym bruker said:

Ingen av oss liker mørk sjokolade.

Men mørk sjokolade + melis + puffet ris smaker jo ikke mørk sjokolade? Når du bruker sjokolade som allerede er full av sukker blir det jo søtt når du legger til mer. Jeg liker ikke rent kakaopulver, men jeg nekter jo ikke å bruke det som ingrediens i sjokoladekake 🤦‍♀️

Anonymkode: 89624...331

1 minute ago, Anonym bruker said:

Herregud har du stått opp med feil fot eller?? Moren min laget ofte risboller med lys sjokolade uten at de ble for søte. Synd jeg ikke har mulighet til å spørre henne om oppskriften.

Bruk samme oppskrift men ta mindre sukker da vel.

Anonymkode: 89624...331

Har du brukt en oppskrift som opprinnelig hadde mørk sjokolade i og bare byttet til lys sjokolade? I tilfelle er det ikke rart de blir søte. Lys sjokolade er jo allerede søt og trenger dermed mindre sukker enn mørk. 4 dl melis er også veldig mye sukker. 2-3 ss er nok.

Prøv denne: https://krem.no/hjem/risboller-med-lys-sjokolade/

Anonymkode: 42bf0...d44

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Har du brukt en oppskrift som opprinnelig hadde mørk sjokolade i og bare byttet til lys sjokolade? I tilfelle er det ikke rart de blir søte. Lys sjokolade er jo allerede søt og trenger dermed mindre sukker enn mørk. 4 dl melis er også veldig mye sukker. 2-3 ss er nok.

Takk! Skal prøve den

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvor mange kalorier er det i risboller?

Anonymkode: 9bec7...b7d

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du må bruke oppskrift med sukker istedenfor melis. Melis gjør risboller søte og uspiselige. 

Anonymkode: c5f59...8aa

Men når jeg bruker sukker så blir det aldri bra. Da har vi tygget på sukker som ikke er noe godt,å dermed kastet alt.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du har kastet dem? To porsjoner kaker? Du kaster mat, altså? Hjælpes.

Anonymkode: 738f0...448

Ehh ja! Hva foreslår du da? At vi tvangsspiser de når ingen likte de?? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...