Gå til innhold

Ordet "motsagt". Hva legger dere i det?

Anbefalte innlegg

NotNaomi skrev (3 timer siden):

Det har ikke noe med hvem som skriver hva. Når jeg spør om en forklaring så skriver én bruker sin tolkning, en annen skriver noe annet. Og en tredje tolker det annerledes igjen. Dermed blir forklaringene forskjellig. See? 

Så når noen da skriver at jeg må "ta til meg" hva folk forklarer, så er det mildt sagt enklere sagt enn gjort. Men som regel er det noen jeg ser at har sannsynligvis mer rett enn andre. 

Nei, du spør hva folk legger i det. Når du etterspør folks oppfatning, får du naturlig nok ikke synkront samme tolkning fra alle. 

Betydningen av ordet er akkurat det samme, det har ikke endret seg. 

Anonymkode: 9d7eb...d1c

Fortsetter under...

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Nei, du spør hva folk legger i det. Når du etterspør folks oppfatning, får du naturlig nok ikke synkront samme tolkning fra alle. 

Betydningen av ordet er akkurat det samme, det har ikke endret seg. 

Anonymkode: 9d7eb...d1c

Så hva er betydningen? 

Å motsi betyr bare å si i mot og uttrykke uenighet. Det er ikke et negativt ladet ord selv om den som blir motsagt ikke liker det. Det at du motsier noen betyr heller ikke at de du kommer med er negativt. Om noen sier at jorden kommer til å gå under til neste år, kan man fint motsi dette med at den ikke kommer til å gå under på lenge enda. 

Anonymkode: 12bc5...d6e

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Å motsi betyr bare å si i mot og uttrykke uenighet. Det er ikke et negativt ladet ord selv om den som blir motsagt ikke liker det. Det at du motsier noen betyr heller ikke at de du kommer med er negativt. Om noen sier at jorden kommer til å gå under til neste år, kan man fint motsi dette med at den ikke kommer til å gå under på lenge enda. 

Anonymkode: 12bc5...d6e

Jepp. Men jeg har følt det som at folk opponerer. Eller som jeg skrev i HI og brukte ordet "trass" Da kan jeg mest sannsynlig ha oppfattet det riktig ifg linken over 🙂 Selv om betydningen kan bety annet også. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...