Gå til innhold

Posten er noen jævla idioter


Anbefalte innlegg

Nå har de enten mistet pakken med julegaver til stebarna, eller er det noen som har stjålet den. Vi sendte pakken godt innen fristen, og alle spor ender etter at den ble levert til terminalen i byen jeg bor. Ingen vet noen ting, først løy kundeservice om at det var problemer på Nordlandsbanen (altså, pakka er ikke sendt den veien en gang, og det stod ingenting om disse problemene på nettsiden deres). Postkontoret i butikken der vi sendte fra vet ingenting, på terminalen tar de ikke imot henvendelser fra kunder, og kundeservice (som jeg snakket fire ganger med på to dager) har gitt fire forskjellige svar. De har til og med "glemt" å sende oppfølgingsmailen til meg med forespørsel om opplysninger. Tilbake sitter tre barn som ikke får noen julegaver i år, fordi det er for sent ift. fristen, og vi har faktisk ikke råd til å kjøpe og sende nye gaver nå, siden det ikke var budsjettert å kjøpe dobbelt opp. Så vi må kjøpe alt på nytt og sende i januar. Noe så jævlig.

Har noen andre vært i samme situasjon? Fikk dere i hvert fall noen erstatning for innholdet og kostnaden for sending? 

Anonymkode: c9d87...441

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436492-posten-er-noen-j%C3%A6vla-idioter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nå har de enten mistet pakken med julegaver til stebarna, eller er det noen som har stjålet den. Vi sendte pakken godt innen fristen, og alle spor ender etter at den ble levert til terminalen i byen jeg bor. Ingen vet noen ting, først løy kundeservice om at det var problemer på Nordlandsbanen (altså, pakka er ikke sendt den veien en gang, og det stod ingenting om disse problemene på nettsiden deres). Postkontoret i butikken der vi sendte fra vet ingenting, på terminalen tar de ikke imot henvendelser fra kunder, og kundeservice (som jeg snakket fire ganger med på to dager) har gitt fire forskjellige svar. De har til og med "glemt" å sende oppfølgingsmailen til meg med forespørsel om opplysninger. Tilbake sitter tre barn som ikke får noen julegaver i år, fordi det er for sent ift. fristen, og vi har faktisk ikke råd til å kjøpe og sende nye gaver nå, siden det ikke var budsjettert å kjøpe dobbelt opp. Så vi må kjøpe alt på nytt og sende i januar. Noe så jævlig.

Har noen andre vært i samme situasjon? Fikk dere i hvert fall noen erstatning for innholdet og kostnaden for sending? 

Anonymkode: c9d87...441

Fortsett å mase. Pakken ligger ett eller annet sted, og sporinga skal kunne finne den.

Anonymkode: 30fc2...0ae

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Fortsett å mase. Pakken ligger ett eller annet sted, og sporinga skal kunne finne den.

Anonymkode: 30fc2...0ae

Sporingen har stoppet for fire dager siden, og ingen vet hvor den er. De sier at de skal opprette sak og sende folk for å lete etter pakka, og at det kan ta cirka to uker. Hvis de ikke finner den, så går den til reklamasjonssak. Jeg har aldri opplevd noe sånt før, og den dagen sendte jeg TRE pakker. To av dem kom frem. 

Anonymkode: c9d87...441

Du sendte med sporing?

Den dukker gjerne opp, men i kaoset som er nå kan ting ta tid. 

Har til og fra lappen på pakken falt av har de faktisk en avdeling på posten som prøver å spore opp hvor pakken er sendt fra og hvor den skulle, så fortsett å etterlyse den og opplys også om hva den inneholder etterhvert, for den er jo et sted.

Jeg bestilte noe på black friday, og den pakken som ble sendt med sporing var en skikkelig runde før den kom frem denne uka. Så at den var kjørt et sted, så et annet sted, så til butikken jeg skulle hente den, men ble tatt med tilbake og ikke levert der, så ble den liggende i flere dager i nabobyen osv. Men den kom frem til slutt...

Posten er kanskje surrete og treg noen ganger, men ting dukker gjerne opp. Verre med Helt hjem o.l. som bare henger leveringen på utsiden av postkassen med en krok, der er det mye tyveri...

Anonymkode: 93073...4f9

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du sendte med sporing?

Den dukker gjerne opp, men i kaoset som er nå kan ting ta tid. 

Har til og fra lappen på pakken falt av har de faktisk en avdeling på posten som prøver å spore opp hvor pakken er sendt fra og hvor den skulle, så fortsett å etterlyse den og opplys også om hva den inneholder etterhvert, for den er jo et sted.

Jeg bestilte noe på black friday, og den pakken som ble sendt med sporing var en skikkelig runde før den kom frem denne uka. Så at den var kjørt et sted, så et annet sted, så til butikken jeg skulle hente den, men ble tatt med tilbake og ikke levert der, så ble den liggende i flere dager i nabobyen osv. Men den kom frem til slutt...

Posten er kanskje surrete og treg noen ganger, men ting dukker gjerne opp. Verre med Helt hjem o.l. som bare henger leveringen på utsiden av postkassen med en krok, der er det mye tyveri...

Anonymkode: 93073...4f9

Sendte den med sporing, siden pakken skal til utlandet. Jeg har også opplyst om hva pakken inneholder, og hvordan den cirka ser ut (husker ikke i farta om det var hvit eller lysebrun farge på eska). Jeg håper jo at den dukker opp, men selvfølgelig får de ikke gavene før jul. Og mest sannsynlig må vi kjøpe nye gaver, sånn at de ikke risikerer å få pakka i februar eller mars en gang...

Helthjem har vi heldigvis ikke her jeg bor, så alt blir levert i postkasse eller til nærmeste post i butikk. 

Anonymkode: c9d87...441

Jeg har akkurat hatt en sak med posten nå, hvor jeg også tok opp det at de tydeligvis har uærlige ansatte, siden Posten er eneste fellesnevner. Min mor har bestilt flere ting i høst. Hver eneste gang får hun svindelmelding fra "posten" som sier at pakken hennes er underveis og ventes da og da (samme tid den er forventet), hun må bare betale et lite beløp først.

Siden de tingene min mor har bestilt kommer fra helt ulike leverandører/firma som også holder til på helt ulike steder i landet, og alle bruker Posten til frakten, så er Posten eneste fellesnevner.

Forklaringen jeg fikk fra Posten? Det var at det ikke var noen av deres ansatte, at det var de sikker på. Men at det var så enkelt å "fange opp" pakkenummer/-informasjon, at det var folk som utnyttet dette. Med andre ord innrømmet personen på Postens kundeservice at de har et så elendig system som ikke er så usikkert at de mener at hvem som helst kan fange opp informasjonen om pakkene og utnytte dette. Det er jo en sak for både media og Stortinget, om det stemmer.

Det viser også at Posten ikke har kontroll. Og da hjelper det liksom ikke at pakkene sendes med sporbar pakke, selv om man vil få igjen pengene etter lang tid...

Min sak var at jeg sente en boblekonvolutt med vanlig post, ikke som pakke, men med vanlig post, siden det iflg. Posten skulle ta kortere tid enn pakke. Konvolutten var korrekt merket med navn og c/o adresse. Men kom ikke frem. Posten påstod først at det nok var "c/o" som ikke hadde kontroll, for konvolutten var garantert levert. Det var den ikke. Etter vel tre uker fikk jeg plutselig en melding fra en person som hadde fått konvolutten samme dag. Da hadde Posten satt en egen adresselapp over den korrekte adressen/mottaker - og sendt pakken til en helt annen person et bokstavelig talt i motsatt ende avl landet. De hadde altså brukt tre uker på å finne en person med nesten likt navn til mottaker, og finne ut at det var mer logisk å sende pakken til en den personen, selv om det var 150-200 mil unna dit konvolutten var adressert til, mottakereren bor dessuten i det området, selv om pakken var sendt til midlertidig c/o-adr. Den som feilaktig fikk konvolutten var hyggelig og ærlig nok til å ta kontakt med meg da han etter å ha åpnet den forstod at det hadde skjedd feil (han åpnet den jo i god tro siden posten hadde adressert den til hans navn og adresse). Dagen etter tok han den tilbake til Posten. Da tok det Posten "bare" to uker for å levere til riktig mottaker. Leveringstid på den skulle være 1-3 dager første gang. Det tok over fem uker.

Hadde også en diskusjon med kundeservice hos Posten som mente det var svært så miljøvennlig med sentralisert sortering av post. Selv om f.eks. post innad i min by, og de fleste andre steder, nå sendes 100 mil med bil helt unødvendig før den blir levert. For det er 50 mil til dit posten nå sorteres - og 50 mil tilbake igjen. All transport går på biler på denne strekningen. Det betyr at ufattelig mange tonn med post helt unødvendig fraktes på kryss og tvers av landet, ufattelig mye unødvendige utslipp som skader miljøet. Men iflg. ansatte på Postens kundeservice hadde økonomer regnet på det og det var visst miljøvennlig. Vis meg den økonomen som har kunnskap til å bedømme miljøbelastning av så mye unødvendig transport...

De andre aktørene i markedet, f.eks. Post Nord, er ikke bedre enn posten, etter min erfaring. Men slik Posten fungerer nå er nesten en vits.

Det har i flere år vært kjent at store mengder post forsvinner. En jeg kjenner har en nær bekjent i posten som sier at 10 % av posten som skal til den nordligste delen av landet forsvinner. Det stemmer også omtrent med tallene om hvor mye som forsvinner for Nav når disse sender alt som skal scannes til sentral scanningsentral, før det sendes tilbake til riktig kontor - også der vanvittig mye unødvendig transport av enorme mengder post.

Så mye post som forsvinner tyder på enten en enorm systemsvikt, eller systematisk posttyveri - eller en kombinasjon.Det betyr også at mye må sendes flere ganger, som også genererer altfor mye ekstra transport og miljøbelastning.

I tillegg betyr det at en svær mengde sensistive opplysninger forsvinner hele tiden - opplysninger som gjør det lett for svindlere å begå identitetstyveri. Og alt med postens og Stortingets velsignelse. For de har jo "effektivisert" posten og spart inn så mye penger i et eller annet budsjett en eller annen økonom har satt opp. Drit i miljøet og samfunnsansvaret, det er det ikke så farlig med.

Dagens utblåsning...

HI, siden du sendte pakken som sporbar pakke får dere pengene tilbake - men det kan jo ta lang tid, og det skjer nok ikke på denne siden av jul. Er du heldig har den "kommet bort" i Norge ved et hendig uhell, som kan skje, da er det håp om at pakken kan komme frem likevel. Men mest trolig ser dere ikke igjen pakken. Jeg ville forberedt ungene på dette, og forklart at dette er noe dere ikke kunne forutsi, og at dere lover at de skal få julegaver når dere bare har fått erstattet det som lå i pakken slik at dere har penger til å kjøpe nye gaver. Unger forstår slik når de får det forklart.

 

Anonymkode: 4aa33...ea9

Annonse

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Jeg har akkurat hatt en sak med posten nå, hvor jeg også tok opp det at de tydeligvis har uærlige ansatte, siden Posten er eneste fellesnevner. Min mor har bestilt flere ting i høst. Hver eneste gang får hun svindelmelding fra "posten" som sier at pakken hennes er underveis og ventes da og da (samme tid den er forventet), hun må bare betale et lite beløp først.

Siden de tingene min mor har bestilt kommer fra helt ulike leverandører/firma som også holder til på helt ulike steder i landet, og alle bruker Posten til frakten, så er Posten eneste fellesnevner.

Forklaringen jeg fikk fra Posten? Det var at det ikke var noen av deres ansatte, at det var de sikker på. Men at det var så enkelt å "fange opp" pakkenummer/-informasjon, at det var folk som utnyttet dette. Med andre ord innrømmet personen på Postens kundeservice at de har et så elendig system som ikke er så usikkert at de mener at hvem som helst kan fange opp informasjonen om pakkene og utnytte dette. Det er jo en sak for både media og Stortinget, om det stemmer.

Det viser også at Posten ikke har kontroll. Og da hjelper det liksom ikke at pakkene sendes med sporbar pakke, selv om man vil få igjen pengene etter lang tid...

Min sak var at jeg sente en boblekonvolutt med vanlig post, ikke som pakke, men med vanlig post, siden det iflg. Posten skulle ta kortere tid enn pakke. Konvolutten var korrekt merket med navn og c/o adresse. Men kom ikke frem. Posten påstod først at det nok var "c/o" som ikke hadde kontroll, for konvolutten var garantert levert. Det var den ikke. Etter vel tre uker fikk jeg plutselig en melding fra en person som hadde fått konvolutten samme dag. Da hadde Posten satt en egen adresselapp over den korrekte adressen/mottaker - og sendt pakken til en helt annen person et bokstavelig talt i motsatt ende avl landet. De hadde altså brukt tre uker på å finne en person med nesten likt navn til mottaker, og finne ut at det var mer logisk å sende pakken til en den personen, selv om det var 150-200 mil unna dit konvolutten var adressert til, mottakereren bor dessuten i det området, selv om pakken var sendt til midlertidig c/o-adr. Den som feilaktig fikk konvolutten var hyggelig og ærlig nok til å ta kontakt med meg da han etter å ha åpnet den forstod at det hadde skjedd feil (han åpnet den jo i god tro siden posten hadde adressert den til hans navn og adresse). Dagen etter tok han den tilbake til Posten. Da tok det Posten "bare" to uker for å levere til riktig mottaker. Leveringstid på den skulle være 1-3 dager første gang. Det tok over fem uker.

Hadde også en diskusjon med kundeservice hos Posten som mente det var svært så miljøvennlig med sentralisert sortering av post. Selv om f.eks. post innad i min by, og de fleste andre steder, nå sendes 100 mil med bil helt unødvendig før den blir levert. For det er 50 mil til dit posten nå sorteres - og 50 mil tilbake igjen. All transport går på biler på denne strekningen. Det betyr at ufattelig mange tonn med post helt unødvendig fraktes på kryss og tvers av landet, ufattelig mye unødvendige utslipp som skader miljøet. Men iflg. ansatte på Postens kundeservice hadde økonomer regnet på det og det var visst miljøvennlig. Vis meg den økonomen som har kunnskap til å bedømme miljøbelastning av så mye unødvendig transport...

De andre aktørene i markedet, f.eks. Post Nord, er ikke bedre enn posten, etter min erfaring. Men slik Posten fungerer nå er nesten en vits.

Det har i flere år vært kjent at store mengder post forsvinner. En jeg kjenner har en nær bekjent i posten som sier at 10 % av posten som skal til den nordligste delen av landet forsvinner. Det stemmer også omtrent med tallene om hvor mye som forsvinner for Nav når disse sender alt som skal scannes til sentral scanningsentral, før det sendes tilbake til riktig kontor - også der vanvittig mye unødvendig transport av enorme mengder post.

Så mye post som forsvinner tyder på enten en enorm systemsvikt, eller systematisk posttyveri - eller en kombinasjon.Det betyr også at mye må sendes flere ganger, som også genererer altfor mye ekstra transport og miljøbelastning.

I tillegg betyr det at en svær mengde sensistive opplysninger forsvinner hele tiden - opplysninger som gjør det lett for svindlere å begå identitetstyveri. Og alt med postens og Stortingets velsignelse. For de har jo "effektivisert" posten og spart inn så mye penger i et eller annet budsjett en eller annen økonom har satt opp. Drit i miljøet og samfunnsansvaret, det er det ikke så farlig med.

Dagens utblåsning...

HI, siden du sendte pakken som sporbar pakke får dere pengene tilbake - men det kan jo ta lang tid, og det skjer nok ikke på denne siden av jul. Er du heldig har den "kommet bort" i Norge ved et hendig uhell, som kan skje, da er det håp om at pakken kan komme frem likevel. Men mest trolig ser dere ikke igjen pakken. Jeg ville forberedt ungene på dette, og forklart at dette er noe dere ikke kunne forutsi, og at dere lover at de skal få julegaver når dere bare har fått erstattet det som lå i pakken slik at dere har penger til å kjøpe nye gaver. Unger forstår slik når de får det forklart.

 

Anonymkode: 4aa33...ea9

Her var det jaggu mye svogerfoskning og konspirasjoner! Aldri hatt trøbbel med posten. Noen ganger har ting tatt tid. Og jeg får svindelforsøk uavhengig av om jeg venter pakker eller ikke.. 

Anonymkode: 249dd...f5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...