Gå til innhold

Det er så vakkert ute at det nesten gjør vondt

Anbefalte innlegg

Kjørte barna til skolen mens det fortsatt var mørkt, og så lyset komme snikende. Nå er himmelen lyseblå mot de hvite trærne, og solen kommer snart og lager glitter i puddersnøen. Det er så skjørt og nydelig. Kveldshimmelen er også fantastisk, med brennende toner av rosa og oransje. Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men jeg tar med meg kaffekoppen til vinduet bare for å nyte før jeg starter arbeidsdagen. 

Anonymkode: b1617...1d7

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Kjørte barna til skolen mens det fortsatt var mørkt, og så lyset komme snikende. Nå er himmelen lyseblå mot de hvite trærne, og solen kommer snart og lager glitter i puddersnøen. Det er så skjørt og nydelig. Kveldshimmelen er også fantastisk, med brennende toner av rosa og oransje. Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men jeg tar med meg kaffekoppen til vinduet bare for å nyte før jeg starter arbeidsdagen. 

Helt enig med deg🤩 

Anonymkode: a2095...b33

Gjest NotNaomi

Er enig med morgenstemningen ihvertfall 🙂 solnedganger blir for voldsomt for meg, liker mye bedre lyset om morgenen. Det er ekstra fint når det er tidlig på sommeren med dugg på gresset og på vinteren når det er snø. 

Helt enig med HI! Det gjør nesten litt vondt, i positiv forstand! Gikk hjem fra skoleavslutning, det knitra under skoa, trærne var akkurat dekt av en perfekt mengde snø, veiene var kritthvite og urørte og himmelen rosa. Det er postkort! :)

Anonymkode: 3c836...230

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Så enig med deg, Hi 😊 Jeg liker ikke vinteren men elsker dette synet som er nå, det er hvitt, trærne er hvite, sola skinner og himmelen er blå, mer idyllisk enn dette kan det ikke bli. 😍 Rett og slett vakkert. 😍

Men…..over helgen kommer pluss temperaturer og da blir alt dette vakre borte 😞

Så nyte det mens man kan 🥰

Anonymkode: 21c2b...0d9

Annonse

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvor fikk du nesten vondt? Jeg forstår ikke helt hvordan man får nesten-skader av landskap..?

Anonymkode: 54324...b15

For en tulling du er.

Anonymkode: 8e954...2ab

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hvor fikk du nesten vondt? Jeg forstår ikke helt hvordan man får nesten-skader av landskap..?

Følelser gjør mye med den fysiske kroppen, som fks at muskler spenner seg, hvilket kan gjøre vondt. Det er vanlig med hjertebank, svimmelhet, kvalme og "sommerfugler i magen" ved visse følelselstilstander. Du trodde kanskje at det er innbilning, men det er det ikke. Det er noe fysisk som skjer. Intense følelser kan gjøre vondt.

NotNaomi skrev (23 minutter siden):

Følelser gjør mye med den fysiske kroppen, som fks at muskler spenner seg, hvilket kan gjøre vondt. Det er vanlig med hjertebank, svimmelhet, kvalme og "sommerfugler i magen" ved visse følelselstilstander. Du trodde kanskje at det er innbilning, men det er det ikke. Det er noe fysisk som skjer. Intense følelser kan gjøre vondt.

Wow….🤦‍♀️

Annonse

NotNaomi skrev (28 minutter siden):

Ja men seriøst, når du spør om hvordan man får nestenSKADER av landskap,- da ber du om det asså...

Nei. Det var ikke seriøst…

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Du understreker jo poenget hennes med den emojien da 😂😂😂

Anonymkode: fa1ee...956

Nei…

Desemberlyset er helt magisk! 

Og de som ikke skjønner: Når man blir overveldet av noe fint, vakkert eller rørende, så kan det føles som man mister pusten, og det gjør noe med kroppen, nesten så man får litt "vondt".  Ikke alle er i følelsesmessig stand til å føle den lykken. 

Det høres da litt trist ut å ikke skjønne en slik metafor. 

Anonymkode: 8e8db...b31

Vakkert er det, ja, men kaldt! Synet kan nytes innenfra, men ut må jeg. Misliker å fryse og det gjør jeg nå nesten konstant. *sparerlittpåstrømmen* Gleder meg til det blir litt varmere igjen. 

Anonymkode: 510cc...598

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Desemberlyset er helt magisk! 

Og de som ikke skjønner: Når man blir overveldet av noe fint, vakkert eller rørende, så kan det føles som man mister pusten, og det gjør noe med kroppen, nesten så man får litt "vondt".  Ikke alle er i følelsesmessig stand til å føle den lykken. 

Det høres da litt trist ut å ikke skjønne en slik metafor. 

Anonymkode: 8e8db...b31

Jeg tror alle er i stand til å føle den lykken. Jeg tror faktisk det, men vi bruker bare forskjellige ord og uttrykk 🙂

Jeg skjønte plutselig en dag hva det vil si å være så lykkelig i det øyeblikket at da kunne jeg dø uten sorg eller bekymring. Da fikk jeg mange kommentarer som mente jeg var feil 🙂 mens noen skjønte akkurat hva jeg mente. Du har liksom oppnådd den mest euforiske følelsen, men andre ville nok beskrevet det annerledes. 

Tror jeg da. 

Endret av NotNaomi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...