Gå til innhold

Er det vanlig og kunne lage mat fra bunnen av???

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Ja, men det tar likevel ikke like kort tid. Jeg rydder jo kjøkkenbenken mens Toro tomatsuppe småkoker også. 

Anonymkode: b35ab...f8c

Jeg så for meg at svaret mitt kanskje kunne misforståes fordi det var uklart hva jeg mente med kjøkkenoppgaver. Det jeg mente var at hvis man lager det meste fra bunnen, så har man ofte planlagt måltider for flere dager i slengen og da bruker man tid på å forberede flere måltider samtidig. For eksempel kutte opp ingredienser til måltider senere i uka. 

Anonymkode: b4e14...c37

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (På 17.12.2022 den 8.21):

Jeg laget mat både fra bunn og bruker halvfabrikat, men har aldri opplevd at hjemmelaget tar like kort tid som Toro? 

Anonymkode: b35ab...f8c

Jeg er kronisk syk og har veldig lite energi. Må lage det meste fra bunn. Det er sjelden jeg lager noe som tar lenger tid enn disse halvfabrikataene.

Nå er ikke tomatsuppe helt min greie, men ta det som eksempel. Å lage en tomatsuppe tar minimalt med tid. Hakk løk og ev. hvitløk, ha oppi kasserollen du allerede har satt til varming og med litt olje i. Mens løk glasseres tar minimalt med tid grovhakke noen tomater, eller åpne et par bokser med hermetiske tomater og ha oppi suppen. Spe med litt ekstra vann og krydder, ev. ha i litt buljong eller kryddersalt man har laget. Kok opp, bruk stavmikser. Og i mellomtiden har man kokt egg og skåret opp brød.

Har man det man trenger i hus så tar hverdagsmaten minimalt med tid, selv om man lager den selv mer eller mindre fra bunnen. Men det krever gjerne at man planlegger matlaging litt mer, slik at man har løsninger. Kutter man opp grønnsaker og skal vente på at noe koker seg ferdig, da kan man f.eks. også kutte opp ekstra som man bare fryser ned - så slipper man til og med å kutte opp til en annen middag.

Anonymkode: 8274e...c27

Jeg vil si ja. 

F.eks vafler, pannekaker, sauser, deiger og sånt er ting jeg lager så ofte at jeg har oppskriften i hodet. 

Liker å lage det meste fra bunnen av. Mye fordi jeg da får bedre kontroll over hva jeg putter i meg. 

Anonymkode: b9fdd...bb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...