Gå til innhold

Er det vanlig og kunne lage mat fra bunnen av???

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig kan jeg lage mat fra bunnen av. Gjør det ofte. Det lærte jeg av mor, på skolekjøkkenet og ved å prøve og feile som ung. Da vet jeg hva jeg spiser. Men lat som jeg er, så tar også jeg en posesaus her og der. 

Anonymkode: 979a6...4a8

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skulle det skjedd   I Norge?? Om om det haster har jeg foreldre som kan ordne for meg? Det er noe skremmende Å lese. 

Anonymkode: 3fb3e...f67

Hint: Krig. 

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Hvorfor skulle det skjedd   I Norge?? Om om det haster har jeg foreldre som kan ordne for meg? Det er noe skremmende Å lese. 

Nå antar jeg at folk på forumet her er myndig, og i så fall bør du ikke gjøre deg avhengig av dine foreldre. Men det er ditt valg.

Det er ikke skremmende om du gjør deg i stand til å klare det mest grunnleggende selv.

Anonymkode: 8274e...c27

Annonse

Trenger ikke og krisemaksimere…. 

Vet du f.eks. hvilket land vi deler grense med i nord? En annen ting er at det finnes en enkel og grei regel for bruk av og/å i norsk språk. 

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Skjer jo ikke i Norge ? 

Det trenger ikke bli krig i Norge for at vi skal få enorme problemer med matleveranser. Det kan skje andre steder i verden.

Men man kan aldri utelukke at Norge blir dratt inn i en krig igjen heller. Det viser vel begge verdenskriger at vi ikke kan ta for gitt, selv om det er lenge siden siste var slutt.

Også ulike klimakriser, uten krig, kan forårsake samme type matkrise i Norge.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vet du f.eks. hvilket land vi deler grense med i nord? En annen ting er at det finnes en enkel og grei regel for bruk av og/å i norsk språk. 

Sverige Danmark Finland og Island 

Nå antar jeg at folk på forumet her er myndig, og i så fall bør du ikke gjøre deg avhengig av dine foreldre. Men det er ditt valg.

Det er ikke skremmende om du gjør deg i stand til å klare det mest grunnleggende selv.

Jo jeg klarer det fra Toro. Derfor jeg laget tråden fordi jeg ville lære det. 

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jo jeg klarer det fra Toro. Derfor jeg laget tråden fordi jeg ville lære det. 

Da er det bare å gå på nett, som du har fått tips om.

Kjøpe deg en litt omfattende grunnleggende bok om matlagning.

Og prøve deg frem.

Ingenting er så godt som god hjemmelaget mat, mat laget fra bunnen. Når man først får taket på det er det hverken vanskelig eller trenger ta spesielt lang tid. Ofte tar det ikke mer tid enn det tar å lage noe fra Toro e.l.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Og prøve deg frem.

Ingenting er så godt som god hjemmelaget mat, mat laget fra bunnen. Når man først får taket på det er det hverken vanskelig eller trenger ta spesielt lang tid. Ofte tar det ikke mer tid enn det tar å lage noe fra Toro e.l.

Mener du det er grunnleggende kunnskap? Mener du det er viktigere enn andre ting? 

Annonse

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Sverige Danmark Finland og Island 

Nice try! 

Bare til info, så har vi ikke felles, fysisk grense med verken Danmark eller Island. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Mener du det er grunnleggende kunnskap? Mener du det er viktigere enn andre ting? 

Spise er jo litt viktigere enn de fleste andre ting. Kun slått av puste, drikke og sove…

Anonymkode: e0bf0...8f6

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Oki❤️ Men hvis jeg lager tomatsuppe lager jeg det av ferske tomater eller tomatpurè? Det har jeg også lyst å kunne. 

Det finnes et fantastisk verktøy som heter Internett og Google. Der kan du finne svar på det meste av det du lurer på. 

Anonymkode: b35ab...f8c

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Og prøve deg frem.

Jeg laget mat både fra bunn og bruker halvfabrikat, men har aldri opplevd at hjemmelaget tar like kort tid som Toro? 

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Ja og poenget ditt var?

At det MUUULIGENS er en grunnleggende ferdighet å kunne gjøre noen råvarer om til spiselig føde? Sånn at man ikke til enhver tid er avhengig av andre? 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

At det MUUULIGENS er en grunnleggende ferdighet å kunne gjøre noen råvarer om til spiselig føde? Sånn at man ikke til enhver tid er avhengig av andre? 

En må det læres alle kan ikke kunne alt. Var det feil av meg å spørre om dette? 

Anonym bruker skrev (På 17.12.2022 den 8.21):

Jeg laget mat både fra bunn og bruker halvfabrikat, men har aldri opplevd at hjemmelaget tar like kort tid som Toro? 

Jeg tror det har litt med planlegging å gjøre, at dersom man er i flytsonen på å lage mat fra bunnen så gjør man ofte andre kjøkkenoppgaver samtidig, slik at man sparer inn tid på å gjøre andre ting man uansett skulle gjort samtidig som maten lages. 

Anonymkode: b4e14...c37

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg tror det har litt med planlegging å gjøre, at dersom man er i flytsonen på å lage mat fra bunnen så gjør man ofte andre kjøkkenoppgaver samtidig, slik at man sparer inn tid på å gjøre andre ting man uansett skulle gjort samtidig som maten lages. 

Anonymkode: b4e14...c37

Ja, men det tar likevel ikke like kort tid. Jeg rydder jo kjøkkenbenken mens Toro tomatsuppe småkoker også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...