Gå til innhold

Og mase seg til å viljen sin funker det?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hva behager? 

Anonymkode: ac722...a70

Innleggene dine taler for seg selv :

Jeg fikk først et nei men jeg har bestemt meg for å mase til jeg til jeg får et ja.

Hva er surv? Da blir dett katt og mus da, så kommer det an på hvem som har sterkest vilje. Til syngende og sist er det avkommet som bestemmer… 

Hvordan kan du vite om du blir manipulert?  Nei er et u-ord og en u-ting. Bare et tips sånn fremover. 

Jeg vet da at jeg ikke skal mase på den med kortest lunte. Jeg maser på den med lengst Tolmodighet og som har en sjanse til å ombestemme seg. Med et ekstra trykk av masing. 

Mase seg ti materielle goder. 

Er ikke kalkulerende fordi det trykkes ekstra på knappen som kan bli et ja når det er viktig for den det gjelder.

Foreldre har et livslangs ansvar uavhengig av alder. For alt du vet kan jeg være 60 år eller yngre, så lenge man har foreldre har de et ansvar til og etterkomme avkoms behov. Derfor man får avkom in the first place. 

Anonymkode: b4492...a57

Fortsetter under...

frk Nilsen skrev (På 15.12.2022 den 22.15):

Ja, masing er en uting. Spør på en skikkelig måte, kan gjerne begrunne hvorfor/hva osv. Det er helt ok. Men å mase, da blir jeg bare sur. 

Men om de ikke er enige med deg og de tik tross for at de har gjort det du sa får nei, så må de jo spørre igjen. Og da blir det jo mas. Du er vel ikke eneveldende fasit og herre over alt? 

Anonymkode: 22738...7f6

Annonse

amandine skrev (På 16.12.2022 den 14.42):

Spesielt om det er fra avkom. Hvem andre vil mase får å få viljen sin enn unger? Og hvorfor skulle andres unger mase på meg? Jeg hører ikke mas. Akkurat som jeg er døv for sutrestemmer. 

Jeg må mase daglig på mannen for at han både skal stå opp før ungene kommer hjem fra skolen, og for at han skal gjøre ting i hus og gjem. Vet at han hater mas, men om jeg ikke minner gam på det hele tiden=maser så blir jo ikke noe gjort. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg må mase daglig på mannen for at han både skal stå opp før ungene kommer hjem fra skolen, og for at han skal gjøre ting i hus og gjem. Vet at han hater mas, men om jeg ikke minner gam på det hele tiden=maser så blir jo ikke noe gjort. 

Da har du ingen mann, du har et ekstra barn. 

Selvfølgelig virker masing av og til, viss ikke hadde ingen giddet å mase. 

Her i huset kan det også virke begge veier og har jeg advart mot å mase mer og det fortsetter, kan det godt hende at jeg er så upedagogisk at beskjeden blir at "Du får ikke (lov til) det, og nå er jeg lei av alt maset, så jeg gidder ikke / du får ikke det heller"  

Anonymkode: 78cb5...746

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Her i huset kan det også virke begge veier og har jeg advart mot å mase mer og det fortsetter, kan det godt hende at jeg er så upedagogisk at beskjeden blir at "Du får ikke (lov til) det, og nå er jeg lei av alt maset, så jeg gidder ikke / du får ikke det heller"  

Du går tilbake fra et ja til nei fordi du blir lei av mas? 

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Men om de ikke er enige med deg og de tik tross for at de har gjort det du sa får nei, så må de jo spørre igjen. Og da blir det jo mas. Du er vel ikke eneveldende fasit og herre over alt? 

Jeg er i rollen som mor enevelde herre over alt, jo. Om jeg har vurdert en ting og svaret blir nei så er det jo en grunn til det. Fakta vil ikke endre seg uansett hvor mye det blir mast, det eneste de kan oppnå med det er full eksplosjon fra mamma. Det er ingen tjent med. 

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Du går tilbake fra et ja til nei fordi du blir lei av mas? 

Ja, det kan hende. Men det skjer ikke ofte, for ungene har nok lært seg når det er lurt å slutte å mase. Stakkars mine barn som er så dårlig pedagogisk oppdratt... 

Annonse

*Miss Marple* skrev (1 time siden):

Jeg er i rollen som mor enevelde herre over alt, jo. Om jeg har vurdert en ting og svaret blir nei så er det jo en grunn til det. Fakta vil ikke endre seg uansett hvor mye det blir mast, det eneste de kan oppnå med det er full eksplosjon fra mamma. Det er ingen tjent med. 

Trives du med og være enevelde herre?

On 12/15/2022 at 10:04 PM, Anonym bruker said:

På dere? Vinner den som maser tilslutt så gir dere opp? Jeg gjør et forsøk nå, foreløpig usikker resultat. 

ikke hos meg, jeg overser bare hvis de forsetter da er det ikke veldig gøy mer

Anonymkode: 94bd9...395

*Miss Marple* skrev (9 timer siden):

Hvordan kan du vite ar du har rett alltid? Dere er jo helt skjøre. 

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det syns jeg er stygt å gjøre mot barn. De maser når de gleder seg til noe og gjør det ikke for å være slemme. Da er det dårlig å bryte et løfte.Syns det er forbi upedagogisk. 

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Ja, det kan hende. Men det skjer ikke ofte, for ungene har nok lært seg når det er lurt å slutte å mase. Stakkars mine barn som er så dårlig pedagogisk oppdratt... 

Det er så ondskapsfullt. Stakkars barna dine..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...