Gå til innhold

Og mase seg til å viljen sin funker det?

Anbefalte innlegg

amandine skrev (2 timer siden):

Spesielt om det er fra avkom. Hvem andre vil mase får å få viljen sin enn unger? Og hvorfor skulle andres unger mase på meg? Jeg hører ikke mas. Akkurat som jeg er døv for sutrestemmer. 

Fra dine egne avkom ikke fra andre. Ligger i ordet.. jeg skal aldri bli døv for egne avkom uansett hva de kommer med. 

Anonymkode: ac722...a70

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Om en 5-åring gjorde slikt, så kunne man til en viss grad forstå det, men ville nok si de fleste foreldre at de måtte bedre oppdragelsen av ungen.

Men når en som er voksen, eller godt på vei til å bli det, holder på slik, da er denne typen masing bare en uting.

Enda verre er slik kalkulerende masing som planlegges på en så manipulerende måte som her beskrives.

Du skyver fra deg dine nærmeste med slik masing og manipulering, HI.

Anonymkode: 90d26...d9e

Å fordi? Er ikke kalkulerende fordi det trykkes ekstra på knappen som kan bli et ja når det er viktig for den det gjelder. Som sagt å si nei uten vite viktigheten av det nei’et er en u-ting. 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Å fordi? Er ikke kalkulerende fordi det trykkes ekstra på knappen som kan bli et ja når det er viktig for den det gjelder. Som sagt å si nei uten vite viktigheten av det nei’et er en u-ting. 

Hvis dette var en sak som kun angikk deg selv, ville du ikke behøvd å mase. Nå involverer den saken tydeligvis flere, og da overtrår du andres grenser når du maser.

Anonymkode: ed5e9...605

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Fra dine egne avkom ikke fra andre. Ligger i ordet.. jeg skal aldri bli døv for egne avkom uansett hva de kommer med. 

Forhåpentligvis så kommer du til å bli voksen en dag og da blir du forhåpentligvis immun mot sutring fra bortskjemte avkom som deg selv.

Anonymkode: b4492...a57

frk Nilsen skrev (På 15.12.2022 den 22.15):

Ja, masing er en uting. Spør på en skikkelig måte, kan gjerne begrunne hvorfor/hva osv. Det er helt ok. Men å mase, da blir jeg bare sur. 

👆🏻Samme her, jeg blir rett og slett vrang i vilja hvis noen maser. 

Anonymkode: 9e60d...51b

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Forhåpentligvis så kommer du til å bli voksen en dag og da blir du forhåpentligvis immun mot sutring fra bortskjemte avkom som deg selv.

Bortskjemt? 

Gjest NotNaomi

Jeg er redd mas kan funke på meg. Jeg holdt til og med på å ha sex med en type på nachspiel fordi vi ble sittende alene og jeg var trøtt og ventet på venninnen min som var på et rom med en annen. Han jeg satt med var veldig kjekk og han hadde oppført seg helt okay hele kvelden. Men det maset...og så tenkte jeg i fullt alvor : jeg taper liksom ikke noe å ha sex med han. Så slipper jeg dette gnålet og kan slappe av.. Men jeg ga ikke etter, og gikk heller opp til rommet og banket på og ba venninnen min komme så vi kunne dra hjem. 

Andre ganger gir jeg etter. Det er mer behagelig. Men nå er det ikke mange som maser på meg lenger da. Heldigvis må jeg si, for jeg er litt svak der...

NotNaomi skrev (28 minutter siden):

Jeg er redd mas kan funke på meg. Jeg holdt til og med på å ha sex med en type på nachspiel fordi vi ble sittende alene og jeg var trøtt og ventet på venninnen min som var på et rom med en annen. Han jeg satt med var veldig kjekk og han hadde oppført seg helt okay hele kvelden. Men det maset...og så tenkte jeg i fullt alvor : jeg taper liksom ikke noe å ha sex med han. Så slipper jeg dette gnålet og kan slappe av.. Men jeg ga ikke etter, og gikk heller opp til rommet og banket på og ba venninnen min komme så vi kunne dra hjem. 

Andre ganger gir jeg etter. Det er mer behagelig. Men nå er det ikke mange som maser på meg lenger da. Heldigvis må jeg si, for jeg er litt svak der...

Jeg har inntrykk av at du er person som fint kunne endret mening. Jeg tror jeg lett skulle klart det med deg😁

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har inntrykk av at du er person som fint kunne endret mening. Jeg tror jeg lett skulle klart det med deg😁

Så rart at du har inntrykk av det når hun sa det rett ut!!

Anonymkode: e6bbd...29a

Annonse

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Barna mine er velkomne til å presentere argumentene sine, og da kan et eventuelt ikke-veloverveid nei bli til et ja. Så hvis du definerer begrunnede synspunkter som en "knapp" barna trykker på, så kan de lykkes med det. Men er begrunnelsene deres tatt i betraktning og svaret fortsatt er nei, da hjelper det ingenting å mase, selv om det er "viktig".

Om du har regnet ut at du kan slite ut den ene forelderen din, men ikke den andre, ved å trykke på knapper og mase ubønnhørlig, så er vel det selve definisjonen på kalkulerende atferd. Spiller ingen rolle hvor viktig denne tingen du vil ha er for deg. Dine foreldres penger er ikke dine til å disponere. Du er voksen og har ansvar for å selv skaffe til veie midler til de materielle godene du ønsker deg. Ingenting i veien for å ønske seg noe, men den masestrategien hører småbarnsårenes selvsentrerte verdensbilde til.

Mostly Harmless skrev (1 minutt siden):

Barna mine er velkomne til å presentere argumentene sine, og da kan et eventuelt ikke-veloverveid nei bli til et ja. Så hvis du definerer begrunnede synspunkter som en "knapp" barna trykker på, så kan de lykkes med det. Men er begrunnelsene deres tatt i betraktning og svaret fortsatt er nei, da hjelper det ingenting å mase, selv om det er "viktig".

Om du har regnet ut at du kan slite ut den ene forelderen din, men ikke den andre, ved å trykke på knapper og mase ubønnhørlig, så er vel det selve definisjonen på kalkulerende atferd. Spiller ingen rolle hvor viktig denne tingen du vil ha er for deg. Dine foreldres penger er ikke dine til å disponere. Du er voksen og har ansvar for å selv skaffe til veie midler til de materielle godene du ønsker deg. Ingenting i veien for å ønske seg noe, men den masestrategien hører småbarnsårenes selvsentrerte verdensbilde til.

Foreldre har et livslangs ansvar uavhengig av alder. For alt du vet kan jeg være 60 år eller yngre, så lenge man har foreldre har de et ansvar til og etterkomme avkoms behov. Derfor man får avkom in the first place. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Foreldre har et livslangs ansvar uavhengig av alder. For alt du vet kan jeg være 60 år eller yngre, så lenge man har foreldre har de et ansvar til og etterkomme avkoms behov. Derfor man får avkom in the first place. 

Med det verdenssynet, tipper jeg du har valgt å ikke få barn. Ellers er det bare å begynne å spare til kravene fra de søte små på "under seksti" kommer.

Mostly Harmless skrev (1 minutt siden):

Med det verdenssynet, tipper jeg du har valgt å ikke få barn. Ellers er det bare å begynne å spare til kravene fra de søte små på "under seksti" kommer.

Jeg har ikke barn nei. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

🤣🤣

Anonymkode: e6bbd...29a

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

🙈

Jeg hater mas, man kan lett mase seg ut av et ja om jeg var på vei til å revurdere på egenhånd. Min fwb begynte å skulle mase seg til sex selv når jeg ikke var særlig gira, han har ikke sett meg siden (vi har holdt på i 12 år på og av).

Ungene vet at det alltid er lov til å spørre (det hender jo at jeg også får lyst på is på en tirsdag 😄), men nei er nei. De maser utrolig sjelden, men kan argumentere om det er viktig for dem, og da lytter jeg og ev. revurderer om de har gode argumenter. 

Jeg er forsiktig med å ha nei som default-svar, da sier jeg heller at jeg må tenke på saken, om jeg vet at det nei’et lett kan bli ja om jeg får tenkt meg om.

Anonymkode: ffc13...525

Mostly Harmless skrev (1 time siden):

Hva mener du med mitt verdenssyn?

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva mener du med mitt verdenssyn?

Det naivt selvsentrerte verdenssynet til en smårolling sier «jeg vil!», og ikke er i stand til å forstå at andre mennesker er like virkelige som hun selv og med like valide ønsker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...