Gå til innhold

Og mase seg til å viljen sin funker det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

frk Nilsen skrev (4 minutter siden):

Motsatt effekt her, jeg blir sur om noen maser på meg. Det er et garantert nei uten diskusjon. Masing gidder jeg ikke. 

Uansett hvem hva og hvorfor??

Anonymkode: ac722...a70

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Uansett hvem hva og hvorfor??

Ja, masing er en uting. Spør på en skikkelig måte, kan gjerne begrunne hvorfor/hva osv. Det er helt ok. Men å mase, da blir jeg bare sur. 

frk Nilsen skrev (1 minutt siden):

Ja, masing er en uting. Spør på en skikkelig måte, kan gjerne begrunne hvorfor/hva osv. Det er helt ok. Men å mase, da blir jeg bare sur. 

Også om deg er fra egne avkom?? Jeg fikk først et nei men jeg har bestemt meg for å mase til jeg til jeg får et ja. 

Annonse

Ingen effekt hos meg, jeg blir sur.

Jeg har lært ungene mine at om de er heldige kan de sjarmere seg til viljen sin, et smil og et lurt blikk kan sjarmere meg. Men mas, surv og trass snur jeg ryggen til, der kommer de ingen vei.

Anonymkode: 09963...9a2

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Ingen effekt hos meg, jeg blir sur.

Jeg har lært ungene mine at om de er heldige kan de sjarmere seg til viljen sin, et smil og et lurt blikk kan sjarmere meg. Men mas, surv og trass snur jeg ryggen til, der kommer de ingen vei.

Hva er surv? Da blir dett katt og mus da, så kommer det an på hvem som har sterkest vilje. Til syngende og sist er det avkommet som bestemmer… 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hva er surv? Da blir dett katt og mus da, så kommer det an på hvem som har sterkest vilje. Til syngende og sist er det avkommet som bestemmer… 

Nei, her i huset er det de voksne som bestemmer.

Men det er ikke alltid nødvendig å si nei bare for å si nei. Noen ganger kan til og med voksne ombestemme seg når de får tenkt seg om, men det er ikke avkommet som bestemmer. Spesielt ikke med manipulering, mas og trass.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, her i huset er det de voksne som bestemmer.

Men det er ikke alltid nødvendig å si nei bare for å si nei. Noen ganger kan til og med voksne ombestemme seg når de får tenkt seg om, men det er ikke avkommet som bestemmer. Spesielt ikke med manipulering, mas og trass.

Hvordan kan du vite om du blir manipulert?  Nei er et u-ord og en u-ting. Bare et tips sånn fremover. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Også om deg er fra egne avkom?? Jeg fikk først et nei men jeg har bestemt meg for å mase til jeg til jeg får et ja. 

Igjen, det funker motsatt. Barna vet dette godt og forstår hva nei betyr. 

Masing får meg ikke til å endre svaret jeg har gitt når det gjelder unger. Masing, trassing, sutring, smelling i dører osv har, som frk Nilsen sier, motsatt effekt. Det betyr ikke at jeg ikke kan endre standpunkt i en sak. Om de isteden for mas argumenterer godt og saklig for hvorfor de burde få eller få lov til noe, så kan det hende at jeg ombestemmer meg eller at de kan forhandle fram et kompromiss. 

Det kommer litt an på hvem som maser, hva det gjelder og hvordan de maser. Hvis det f.eks. er en venninne som vil ha meg med ut og jeg nøler, og hun fortsetter med ting som "ååå, kom igjen da! Der er jo så lenge siden sist, og det blir så koselig..." osv., eller det blir gjort med sjarm og humor fra ungene el.,  kan jeg la meg overtale. Men ren masing, og gjerne litt sur/sutrete gjør meg bare irritert og sur og mer oppsatt på å ikke gi etter. Det vet også ungene godt, så de maser omtrent aldri på meg lenger, ikke slik. De kan prøve sjarmoffensiven kombinert med gode argumenter, og det fungerer som sagt innimellom. 

Anonymkode: 18756...573

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Mase seg til hva? Sex? Godteri? Å få bestemme julemiddagen? 

Kan hende du får viljen din, men det blir antagelig sure miner i lengden...

Anonymkode: 69b23...c3b

Jeg vet da at jeg ikke skal mase på den med kortest lunte. Jeg maser på den med lengst Tolmodighet og som har en sjanse til å ombestemme seg. Med et ekstra trykk av masing. 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Mase seg til hva? Sex? Godteri? Å få bestemme julemiddagen? 

Kan hende du får viljen din, men det blir antagelig sure miner i lengden...

Anonymkode: 69b23...c3b

Mase seg ti materielle goder. 

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Spesielt om det er fra avkom. Hvem andre vil mase får å få viljen sin enn unger? Og hvorfor skulle andres unger mase på meg? Jeg hører ikke mas. Akkurat som jeg er døv for sutrestemmer. 

Om en 5-åring gjorde slikt, så kunne man til en viss grad forstå det, men ville nok si de fleste foreldre at de måtte bedre oppdragelsen av ungen.

Men når en som er voksen, eller godt på vei til å bli det, holder på slik, da er denne typen masing bare en uting.

Enda verre er slik kalkulerende masing som planlegges på en så manipulerende måte som her beskrives.

Du skyver fra deg dine nærmeste med slik masing og manipulering, HI.

Anonymkode: 90d26...d9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...