Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før strømmen blir stengt?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (På 15.12.2022 den 10.51):

Mener de ikke kan stenge strømmen uansett årstid. De er pliktig å levere strøm, men det er vel noe som heter ventestrøm eller lignende. Det er dyrt. Leste om dette tidligere, de som ikke har råd til strøm må ha denne type pålagt strøm, og den er dyr. Dvs de med dårlig råd får enda dyrere strøm. 

Anonymkode: 03fc3...dc2

Pliktstrøm. Den er ganske dyr 🤨

Anonymkode: 58910...8f7

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du trenger strøm før Internett. 

Det første du skal betale, er husleie, så strøm. Barnehage som nr. tre. 

Antakelig er det en grunn til at du har stelt deg slik at du ikke kan betale regningene dine, men det skal jeg ikke spekulere i. 

Anonymkode: 8ef67...45b

Jeg vil si at husleie er nr 1, barnehage er nr 2. uten barnehageplass (som kan bli sagt opp lenge før man tror) så kan man ikke gå på jobb.

Anonymkode: dccc1...981

On 12/15/2022 at 12:43 AM, NotNaomi said:

De kan ikke stenge strøm så lenge du har et lite barn, for da er det helsefarlig så lenge det er kaldt. Men vær litt forsiktig hvis du både lar være barnehage og strøm, for begge deler er viktig for barnet og omsorgen for det. 

Hvis dette er et engangstilfelle med god dokumentert grunn så skal det gå bra. Hvis ikke så kan det bli bekymring rundt omsorg for barnet. Bare for å si fra. 

det kan de, gjorde det her, og hadde en på 4mnd og nesten 3 den gangen, da hadde jeg ikke betalt på 3mnd

Anonymkode: c7884...2c8

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

det kan de, gjorde det her, og hadde en på 4mnd og nesten 3 den gangen, da hadde jeg ikke betalt på 3mnd

De har ikke lov å stenge strømmen på vinteren.

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ok. Det står iallefall at de ikke kan stenge strøm der det er fare for liv og helse. Hva skjedde med dere? Du kan jo ikke ha to små barn uten strøm i huset? 

5 minutes ago, Anonym bruker said:

De har ikke lov å stenge strømmen på vinteren.

det gjorde dem, måtte bo hos mine foreldre til april, og da flytte tilbake

Annonse

6 minutes ago, NotNaomi said:

Ok. Det står iallefall at de ikke kan stenge strøm der det er fare for liv og helse. Hva skjedde med dere? Du kan jo ikke ha to små barn uten strøm i huset? 

flyttet hjem til mine foreldre for en periode

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det tar MYE lenger tid før de stenger strømmen. Først kommer regning, deretter purring (og noen ganger purring nr 2, deretter inkassovarsel, inkasso, varsel om inndrivelse og vedtak om inndrivelse. Og i løpet av denne prosessen prøver de å få tak i deg på telefon, sms og epost. 

Dersom de stenger strømmen betyr det at du har ignorert absolutt alle henvendelser over laaaang tid

Anonymkode: 84a2a...0bd

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det tar MYE lenger tid før de stenger strømmen. Først kommer regning, deretter purring (og noen ganger purring nr 2, deretter inkassovarsel, inkasso, varsel om inndrivelse og vedtak om inndrivelse. Og i løpet av denne prosessen prøver de å få tak i deg på telefon, sms og epost. 

Dersom de stenger strømmen betyr det at du har ignorert absolutt alle henvendelser over laaaang tid

Noen sender bare faktura og inkassovarsel før de sender til inkasso. Og ofte sendes det stengevarsel samtidig som inkassosaken starter. Og har man fått stengevarsel og har null på konto, så kan man få hjelp av NAV til å betale regningen

Anonymkode: dcf69...151

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Akkurat det er individuelt etter selskap. 

Har bare lyst til å påpeke følgende i en slik tråd. Ja, noen selskap er raske til å sende inkasso og noen selskap stenger strømmen hvis den er ett stykke over forfall. DET betyr ikke at de har lov eller rett til å stenge strømmen. Ved fare for liv og helse skal ikke strøm stenges. At noen selskap praktiserer det, betyr ikke at det er lov. Husk at Forbrukerrådet fant brudd på regelverk hos over halvparten av strømselskapene de kontrollerte. 

Anonymkode: 58910...8f7

On 12/18/2022 at 9:24 PM, Anonym bruker said:

dette vet jeg best selv, og det gikk 3mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...