Gå til innhold

Hjelp! Skal lage risboller

Anbefalte innlegg

Jeg er helt ubrukelig på matlaging så trenger litt hjelp her. Jeg skal lage risboller å skal ha:

250 g delfafett

200 g sjokolade

2 egg

4 dl melis

Men hvor mye vaniljesukker skal jeg ha oppi? Å hvor mye sterk kaffi skal jeg ha oppi?  Ønsker å bruke melis istedenfor sukker,for ifjor tygget jeg på sukker i risbollene  det var ikke godt.

Anonymkode: 4a042...982

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436450-hjelp-skal-lage-risboller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Har ett dumt spørsmål,når en bruker egg og sukker står det at en må piske det ca 5 minutter for å få bra resultat. Må jeg piske like lenge når det er melis og egg?

Når du pisker egg og sukker så får du tilslutt eggedosis, kan være at du ikke pisket lenge nok sist gang du lagde siden du kjente sukkeret sist gang. Tror ikke du får eggedosis av melis og egg.. aldri prøvd det før

Anonymkode: a30ba...b67

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker denne oppskriften:

250g delfiafett

200 g kokesjokolade

2 egg

1,5 dl sukker

3 ss sterk kaffe 

100-150 g puffet ris.

Har aldri brukt vaniljesukker. Vispet du egg og sukker til eggedosis da?

Jeg har bare funnet orskjellige oppskrifter på risboller på nettet,var der det sto vaniljesukker og kaffe også.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har bare funnet orskjellige oppskrifter på risboller på nettet,var der det sto vaniljesukker og kaffe også.

Holder sikkert med en t skje eller to vil jeg tro:) Jeg brukte 3 ss sterk kaffe til mine risboller

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Holder sikkert med en t skje eller to vil jeg tro:) Jeg brukte 3 ss sterk kaffe til mine risboller

Ja såg det så skrev opp 3 ss i oppskriften nå. Men hvis du ikke bruker vaniljesukker å de blir gode,så kan jeg sikkert sløyfe det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...