Gå til innhold

Tips til hudpleie for ungdom?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bodyshop er in her omdagen. Ungene er 17 og 19år, selv kjærestene deres er ivrige i den butikken. 

CeraVe kremen har vi i hus siden ungene har atopisk eksem, veldig lite nå i forhold til hva de har hatt og bodyshop sine såper klør de ikke av. De brukte også bodybutter når de var små derifra, merkelig nok fungerte kokosen best. Men nå kan de ikke fordra den lukta lukta lengre og vi har funnet CeraVe kremen. 
Ansiktsrensen deres har også ært in på tictoc. Minsta blei skikkelig snurt når hun oppdaget jeg hadde kjøpt den før hun så det (var 3 for 2 så tok den med engang)

Anonymkode: 72411...81d

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Rent vann er nok best, men det er for billig til at noen starter reklame for det.

Anonymkode: eb9f6...caf

Rent vann er ikke bra, det får ikke huden ren og det kan tørke ut huden. En bør bruke renseprodukter, og komme i hang tidlig 👍🏻

Anonymkode: a2e62...8a8

Annonse

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Har en datter på 15 som ønsker seg hudpleie produkter, noen som har tips om produkter som er gode for ungdom?

Hun er foreløpig ikke plaget med kviser, men har uren hud/hudormer på nesen. 

Anonymkode: 543ea...9d1

Tenker og Cerave. Er både for vanlig hud og fet/uren hud. Spør på apoteket 

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Rent vann er ikke bra, det får ikke huden ren og det kan tørke ut huden. En bør bruke renseprodukter, og komme i hang tidlig 👍🏻

Du er godt manipulert av reklamen ser jeg 😅

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Du er godt manipulert av reklamen ser jeg 😅

Tror nok det er du som ikke har peiling. Bruker du kun vann når du vasker håret? Vasker hendene kun i vann? Oppvaken kun i vann? Klærna? 

Du ser at det kan være bruk for diverse produkter? Hvorfor ikke også rense huden? Har man sorte prikker så er det ikke nok med rent vann altså. 

Anonymkode: 56bfe...7d5

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Tror nok det er du som ikke har peiling. Bruker du kun vann når du vasker håret? Vasker hendene kun i vann? Oppvaken kun i vann? Klærna? 

Du ser at det kan være bruk for diverse produkter? Hvorfor ikke også rense huden? Har man sorte prikker så er det ikke nok med rent vann altså. 

Jeg bruker såpe i håret omtrent hver 20.dag  ellers bare vann. Min datter som har hekt kort hår bruker bare vann også i håret.

På hendene bruker jeg såpe pga bakterier og virus. Det er ikke samme problem med ansiktet, men om du bruker sminke som sitter godt kan det være vanskelig med bare cann. Det enkleste er jo da å litte å smøre inn huden med kjemikalier, da slipper du problemet med å skrubbe det av.

Oppvasken har ofte fett på seg. Da er det lurt med såpe for å få det bort. Fettet i huden vil bi gjerne beholde. Da bør vi bære forsiktige med såpebruken.

Klærne kan godt vaskes i bare vann om de ikke har spesielle flekker eller veldig skiltene. 

De sorte prikkene skyldes tilstoppede talgkanaler. Det skjer sannsynlig vis på grunn av at hun bruker for mye "produkter" som stopper til kanalene og øker talgproduksjonen.

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg bruker såpe i håret omtrent hver 20.dag  ellers bare vann. Min datter som har hekt kort hår bruker bare vann også i håret.

På hendene bruker jeg såpe pga bakterier og virus. Det er ikke samme problem med ansiktet, men om du bruker sminke som sitter godt kan det være vanskelig med bare cann. Det enkleste er jo da å litte å smøre inn huden med kjemikalier, da slipper du problemet med å skrubbe det av.

Oppvasken har ofte fett på seg. Da er det lurt med såpe for å få det bort. Fettet i huden vil bi gjerne beholde. Da bør vi bære forsiktige med såpebruken.

Klærne kan godt vaskes i bare vann om de ikke har spesielle flekker eller veldig skiltene. 

De sorte prikkene skyldes tilstoppede talgkanaler. Det skjer sannsynlig vis på grunn av at hun bruker for mye "produkter" som stopper til kanalene og øker talgproduksjonen.

Min datter bruker ingen produkter nå, er jo derfor jeg spør om råd til produkter til henne..

hi

Anonymkode: 543ea...9d1

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Uren hud hos tenåringer skyldes hormoner. Det produseres for mye fett i huden og porene tettes, så det blir sorte prikker og kviser.

Om datteren din går gjennom puberteten uten uten hud skyldes det flaks, ikke at hun bruker bare vann i ansiktet.

Anonymkode: 11e43...461

Annonse

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Elixir! Det beste merket for ungdom. 

Jeg bruker Elixir til meg selv, de har da mest produkter for moden hud, pigmentflekker mm. Det er jo relativt dyrt også.. My som kan brukes før det

Anonymkode: 5f181...d13

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Om datteren din går gjennom puberteten uten uten hud skyldes det flaks, ikke at hun bruker bare vann i ansiktet.

Anonymkode: 11e43...461

Auda, høres vondt ut 🙂

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg bruker Elixir til meg selv, de har da mest produkter for moden hud, pigmentflekker mm. Det er jo relativt dyrt også.. My som kan brukes før det

Acticlear pads er feks supert til ungdomshud. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...