Gå til innhold

Frykter for 2023

Anbefalte innlegg

Økte utgifter på mellom 1000-1500 kr her. Lite mulig å få mer inn i måneden. Hva kutter man på? Kommer ikke til å kunne være sosial og ut å spise/bytur i det hele tatt. Og må vel kutte alt av abbonement og mye av maten. Kommer til å bli et trist nytt år sånn det ser ut nå. Og skjønner ikke hvordan dette kan snues heller. Ferie håpet går helt sikkert og i vasken vil jeg tro. Ingen ø god magefølelse for det nye året. Håpet er å beholde bolig, men spøker kraftig det nå. 

Anonymkode: 3e601...346

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436448-frykter-for-2023/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du gått gjennom forsikringene dine? Du bør absolutt være forsikret, men kanskje du kan få like bra forsikring gjennom annet selskap til lavere pris, via avtale gjennom fagforeningen eller er du kanskje dobbeltforsikret gjennom jobb?

Hvis barna er på SFO, kan halv plass fungere?

Alltid lurt å starte med oversikt over alt av utgifter og avtaler.

Anonymkode: 7851c...c04

Vi har kuttet ut sfo, og jeg spiser litt mindre av de dyre tingene. Men serverer barna det, bare at jeg selv forsyner meg annerledes. Har kuttet ut tv, og streamer bare et abonnement om gangen. Kjøper gaver på tilbud og brukt. Samt klær og utstyr til barna brukt. 

Ellers er det mulig å få avdragsfritt på lånet. Og billigere forsikringer. 

Anonymkode: 5c78f...3f9

Annonse

Jeg er ofte på bytur og ute å spiser. Det er de goden jeg har unnet meg av og til. Og ikke vært på ferie på flere år. Så dette nevnte jeg som ihvertfall må gå.

Frykter at renten går enda mer opp og strømmen fortsetter som nå. Så det blir enda strammere her enn de 1000-1500 og. 

Gjest NotNaomi

Det er veldig vanskelig å snu om på en livsstil man er vant til og har det greit med. Mennesker liker ikke forandringer og ihvertfall ikke til det verre. Det krever en omstilling og det kan by på utfordringer.

Det er å tenke nytt. Du kan være sosial uten at det skal koste noe. Det gjelder nok flere. Prøv å tenke på alternative muligheter. Snakk med venner om hva som kan gjøres. Det blir tøft, men etterhvert omstiller man seg som god regel. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er ofte på bytur og ute å spiser. Det er de goden jeg har unnet meg av og til. Og ikke vært på ferie på flere år. Så dette nevnte jeg som ihvertfall må gå.

Frykter at renten går enda mer opp og strømmen fortsetter som nå. Så det blir enda strammere her enn de 1000-1500 og. 

Hvis du attpåtil er ofte ute både på byen og på restaurant, har du i utgangspunktet god råd. Da er det uke mye du må ofre. 

Anonymkode: ed85b...775

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du attpåtil er ofte ute både på byen og på restaurant, har du i utgangspunktet god råd. Da er det uke mye du må ofre. 

Anonymkode: ed85b...775

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ikke ofte påsyn og ut å spise. Viktig feil å rette der. 

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Vi har kuttet ut sfo, og jeg spiser litt mindre av de dyre tingene. Men serverer barna det, bare at jeg selv forsyner meg annerledes. Har kuttet ut tv, og streamer bare et abonnement om gangen. Kjøper gaver på tilbud og brukt. Samt klær og utstyr til barna brukt. 

Ellers er det mulig å få avdragsfritt på lånet. Og billigere forsikringer. 

Anonymkode: 5c78f...3f9

Mange gode tips her. Takk. 

Annonse

NotNaomi skrev (16 minutter siden):

Det er veldig vanskelig å snu om på en livsstil man er vant til og har det greit med. Mennesker liker ikke forandringer og ihvertfall ikke til det verre. Det krever en omstilling og det kan by på utfordringer.

Det er å tenke nytt. Du kan være sosial uten at det skal koste noe. Det gjelder nok flere. Prøv å tenke på alternative muligheter. Snakk med venner om hva som kan gjøres. Det blir tøft, men etterhvert omstiller man seg som god regel. 

Ikke så lett å snu ting når det går til det verre og ihvertfall ikke når man ikke vet hvor ille det blir. For det vet jeg ikke. 

Takk for tips. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har du gått gjennom forsikringene dine? Du bør absolutt være forsikret, men kanskje du kan få like bra forsikring gjennom annet selskap til lavere pris, via avtale gjennom fagforeningen eller er du kanskje dobbeltforsikret gjennom jobb?

Hvis barna er på SFO, kan halv plass fungere?

Alltid lurt å starte med oversikt over alt av utgifter og avtaler.

Anonymkode: 7851c...c04

Takk for tips her. Må se mer igjennom forsikringer og sjekke diverse plasser om jeg kan få kutte noen plasser. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Du velger jo selv hva du vil. For egen del lar vi være å spise ute flere ganger i måneden og legger pengene i ferie 2-3 ganger i året i stedet. 3 voksne ute og spiser blir fort et par tusen hver gang. Skjer det flere ganger i måneden blir det fort ferier ut av det.

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Blir ikke mye av sånt. Må se hvor jeg Jan kutte og erstatt dette med annet. Blir mye hjemmesitting fremover. 

Du sparer lett inn 1000-1500 som du nevnte på å finne alternativ. For meg er det uaktuelt uavhengig av økonomi å skulle gå på byen eller spise ute flere ganger i måneden. Det vil jeg ikke bruke penger på. Jeg er sukker på du lett finner alternativ til slike gode som tross alt er luksus. Det samme gjelder for eksempel vipper, negler, frisør, en god del klær etc som kan kuttes. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...