Gå til innhold

Timelønn for snømåking.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg tenker det kommer litt an på. Hvordan er underlaget, er det kort vei til å få bort snøen, eller må han gå mye mer for å bli kvitt den, er det ulendt terreng, er det vedlikeholdsmåking eller er det noe som er nedsnødd og så skal måkes frem, settes det betingelser for hvor raskt det skal måkes ift når det snør, skal det gjøres tidlig morgen, ettermiddag eller kveld? Hvor ofte skal det gjøres? Er det svart eller hvit jobb?

500 kr for en time (hvitt) synes jeg er mye, selv om det er kroppsarbeid. Det gir en timelønn som er langt høyere enn hva mange med høyere utdanning har.

Anonymkode: 16fb9...2b3

Det er snakk om en kort innkjørsel og bort til trappen hos min gamle svigermoe. Jeg vil tro at en voksen  mann bruker 30-40 min, men vi betaler selvsagt pr time. Det er en vennetjeneste og summen kommer ikke så høyt at det blir skattepliktig nesten hvor mye det snør. Avtalen er at han kommer når han kan, og så kan svigermor ringe om det er noe hun skal. 

Mannen min driver en mekanisk bedrift og det er timelønnen 430 kr som skattes for, så jeg syns vel det blir nok med 500 skattefrie kroner for jobben. Så jeg tenker at vi legger oss der, takk for svar. 

hi

Anonymkode: a1704...964

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...