Gå til innhold

Jeg gruer meg til fet julemat tips til å unngå konflikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei så si du får gallesteinanfall hvis du spiser fett da?

Anonymkode: 7ea36...64f

Og på den måten kan jeg slippe å spise kjøttet? 

Anonymkode: febac...dc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er du ikke allergisk mot fett. Det er fett i nåde avokado, knekkebrød,  nøtter og mye pålegg, men ikke i sukker.

Anonymkode: 2a771...53b

Jeg er allergisk mot spesielt kjøtt. Er ikke fett i de knekkebrødene jeg spiser. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Det er ingen som er allergisk mot fett. 

Jeg er det og jeg blir ordentlig syk av kjøtt alle typer. Får mange ekle tegn på allergisk reaksjon. Dessuten får jeg uren hud av det. 

Skrevet

Jeg er det og jeg blir ordentlig syk av kjøtt alle typer. Får mange ekle tegn på allergisk reaksjon. Dessuten får jeg uren hud av det. 

Hvis du ER allergisk mot alle typer kjøtt så spiller det vel ingen rolle hvilken del av pinnekjøttet som har minst fett? Hvis er allergisk mot kjøttet? 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Hvis du ER allergisk mot alle typer kjøtt så spiller det vel ingen rolle hvilken del av pinnekjøttet som har minst fett? Hvis er allergisk mot kjøttet? 

Jo på grunn av jeg blir tvunget til å spise litt kjøtt, fordi familien ikke tror på meg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er allergisk mot spesielt kjøtt. Er ikke fett i de knekkebrødene jeg spiser. 

Nå roter du deg skikkelig inn i så mye løgner at du har mistet oversikten over alle dine påstander. Spiser du svokado er du ikke allergisk mot kjøtt!

Anonymkode: bd9d3...31d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nå roter du deg skikkelig inn i så mye løgner at du har mistet oversikten over alle dine påstander. Spiser du svokado er du ikke allergisk mot kjøtt!

Er avokado kjøtt?

Anonymkode: 4e554...1a0

Skrevet

Jo på grunn av jeg blir tvunget til å spise litt kjøtt, fordi familien ikke tror på meg. 

Så da velger du å spise noe du er allergisk mot fordi familien din ikke tror på deg. Hadde jeg vært allergisk mot kylling så hadde jeg da ikke spist kylling!?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Bra du sa i fra for nå vet jeg hva jeg ikke skal spise mer, det visste jeg ikke før du sa det. Takk for du gjorde meg oppmerksom på det🙏

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvilken type knekkebrød er det?

Hvis det er kjøtt legen sier du er allergisk mot så si det da.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Så da velger du å spise noe du er allergisk mot fordi familien din ikke tror på deg. Hadde jeg vært allergisk mot kylling så hadde jeg da ikke spist kylling!?

Nei jeg har en familie som ikke vil meg godt. 

Skrevet

Jeg har ikke vært hos legen, dit går jeg kun om jeg er kjempe syk som jeg aldri er. 

Skrevet

Det er hjemmelaget. 

Skrevet

Om dere er flere rundt bordet er det vel ingen som legger merke til hvor mye kjøtt, saus, tilbehør osv du har på tallerkenen?

Ta godt med potet og grønnsaker, et kjøttstykke og litt saus og rot litt rundt på tallerkenen så er det ingen som ser hva du spiser mye og hva du spiser lite av.

På et stykke pinnekjøtt ser du hva som er fett og hva som er rent kjøtt, så spis bare kjøttet.

Eller bli vegetarianer og ta med deg en nøttestek. 

Det høres ut som du har mange rare issues rundt mat, og familien din prøver nok så godt de kan å få deg til å spise normalt. Det er klart det blir en kilde til konflikt når du viser så mange tegn på spiseforstyrrelser og de vil at du skal spise.

Men velger du å bli vegetarianer, og står for valget, så må de jo bare godta det. Du kan si at magen din reagerer sånn på kjøtt, du får mageknip og liker det ikke noe særlig så du velger å spise plantebasert mat. Du er sunn og frisk, du får i deg næringen du trenger, og du bidrar til julemiddagen med en nøttestek (som de gjerne må få smake på) og en salat.

Anonymkode: e0196...26d

Skrevet

Det er hjemmelaget. 

Og består av?

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Og på den måten kan jeg slippe å spise kjøttet? 

Er det kjøttet eller fettet du ikke «tåler»?

Anonymkode: 7ea36...64f

Skrevet

Hvordan kan du påstå at jeg ikke er det når jeg sier jeg er det? Nei for den går ikke familien min på. Men jeg er uansett det. Jeg ville vite hvor det var minst fett, du kunne jo bare svart på det om du visste det??? Jeg har ikke øyne i hodet. Rart spørsmål. 

Fårekjøtt er det fett i. Hvis du er allergisk mot fett (noe jeg tviler sterkt på) kan du ikke spise pinnekjøtt. 

Anonymkode: 2d912...2e7

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Fårekjøtt er det fett i. Hvis du er allergisk mot fett (noe jeg tviler sterkt på) kan du ikke spise pinnekjøtt. 

Anonymkode: 2d912...2e7

Eller kålrabistappe, eller saus.. Selv grønnsaker kan være smørdampet eller stekt i olje. 

Å være allergisk mot fett er ikke enkelt...

Anonymkode: 40cd8...442

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har ikke vært hos legen, dit går jeg kun om jeg er kjempe syk som jeg aldri er. 

Du har med andre ord ikke bekreftet noe allergi hos legen ?

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Du har med andre ord ikke bekreftet noe allergi hos legen ?

Nei jeg har funnet ut jeg har det selv. Derfor trenger ikke å gå til legen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg spurte hvor hvor på kjøttet er det mest fett??? Ingen som kan svare på meg på et enkelt spørsmål??

HI, hvis du virkelig var allergisk mot fett, da hadde du absolutt ikke hatt behov for å spørre om dette på et anonymt forum - da ville du fått informasjon om dette hos spesialist og ernæringsfysiolog.

Og om du var allergisk eller intolerant mot fett og det var hovedårsaken til at du ikke ville spise det, da hadde ikke fokuset ditt vært på at du ikke vil gå opp i vekt.

Søk hjelp og vær glad for at du har en familie som faktisk er så glad i deg at de bryr seg når de ser du unngår å spise normal mat.

Snakk med legen din.

Anonymkode: 1ce9c...d27

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kn ikke feire jul alene. 

Hvorfor ikke?

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Om dere er flere rundt bordet er det vel ingen som legger merke til hvor mye kjøtt, saus, tilbehør osv du har på tallerkenen?

Ta godt med potet og grønnsaker, et kjøttstykke og litt saus og rot litt rundt på tallerkenen så er det ingen som ser hva du spiser mye og hva du spiser lite av.

På et stykke pinnekjøtt ser du hva som er fett og hva som er rent kjøtt, så spis bare kjøttet.

Eller bli vegetarianer og ta med deg en nøttestek. 

Det høres ut som du har mange rare issues rundt mat, og familien din prøver nok så godt de kan å få deg til å spise normalt. Det er klart det blir en kilde til konflikt når du viser så mange tegn på spiseforstyrrelser og de vil at du skal spise.

Men velger du å bli vegetarianer, og står for valget, så må de jo bare godta det. Du kan si at magen din reagerer sånn på kjøtt, du får mageknip og liker det ikke noe særlig så du velger å spise plantebasert mat. Du er sunn og frisk, du får i deg næringen du trenger, og du bidrar til julemiddagen med en nøttestek (som de gjerne må få smake på) og en salat.

Anonymkode: e0196...26d

Hvor mye er og ta godt poteter? Jeg skal bli veganer kanskje. Hvorfor har jeg mange tegn på det? Det er ufint og si at andre har en sykdom dem ikke har. Ellers jeg spiser normalt. 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...