Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #151 Del Skrevet 14. desember 2022 NotNaomi skrev (23 minutter siden): ☝️☝️☝️☝️☝️☝️ Men et lass med grønnsaker er kanskje ikke mat... Hva skal man si... Det hjelper ikke når du resten av tråden gir Hi tips for hva hun kan si for å slippe å spise og kaller tråden uskyldig underholdning. Det er helt ansvarsløst. Du er dessverre i selskap med flere i tråden, som fortsetter å gi HI råd for hvordan hun kan unngå å spise, selv om hun er undervektig og ikke vil spise fordi hun er redd for å legge på seg. Anonymkode: 1ce9c...d27 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436443-jeg-gruer-meg-til-fet-julemat-tips-til-%C3%A5-unng%C3%A5-konflikt/page/7/#findComment-149884453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 14. desember 2022 #152 Del Skrevet 14. desember 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det hjelper ikke når du resten av tråden gir Hi tips for hva hun kan si for å slippe å spise og kaller tråden uskyldig underholdning. Det er helt ansvarsløst. Du er dessverre i selskap med flere i tråden, som fortsetter å gi HI råd for hvordan hun kan unngå å spise, selv om hun er undervektig og ikke vil spise fordi hun er redd for å legge på seg. Anonymkode: 1ce9c...d27 Slippe.å.spise.KJØTT. Men nok herfra nå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436443-jeg-gruer-meg-til-fet-julemat-tips-til-%C3%A5-unng%C3%A5-konflikt/page/7/#findComment-149884455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #153 Del Skrevet 14. desember 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Du skjønner vel at hun mener at hun reagerer negativt når hun spiser det. Ikke at det er allergi. Allergier utløses for øvrig ikke kun av proteiner. Anonymkode: 4e554...1a0 Nei, for hun understreker gjentatte ganger at hun er ALLERGISK. Hva annet utløses allergi av da? Anonymkode: a44c5...ba9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436443-jeg-gruer-meg-til-fet-julemat-tips-til-%C3%A5-unng%C3%A5-konflikt/page/7/#findComment-149884457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #154 Del Skrevet 15. desember 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Nå roter du deg skikkelig inn i så mye løgner at du har mistet oversikten over alle dine påstander. Spiser du svokado er du ikke allergisk mot kjøtt! Anonymkode: bd9d3...31d Avokado er ikke kjøtt. Så man kan godt tåle det ene og ikke tåle det andre. Just saying. Anonymkode: bc616...3c7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436443-jeg-gruer-meg-til-fet-julemat-tips-til-%C3%A5-unng%C3%A5-konflikt/page/7/#findComment-149884483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #155 Del Skrevet 15. desember 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Nei jeg har en familie som ikke vil meg godt. Anonymkode: febac...dc3 Kanskje du skal feike at det gallesteinsanfallet er kommet allerede FØR julemiddagen. Ikke dra dit. Anonymkode: bc616...3c7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436443-jeg-gruer-meg-til-fet-julemat-tips-til-%C3%A5-unng%C3%A5-konflikt/page/7/#findComment-149884484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #156 Del Skrevet 15. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er som sagt ikke fysiologisk mulig å være allergisk mot fett siden en allergisk reaksjon utløses av proteiner. Spiller altså ingen rolle om det er animalsk eller vegetabilsk fett. Anonymkode: a44c5...ba9 Jeg kjenner en som reagerer nesten dødelig på sesamolje. Altså på fettet. Anonymkode: bc616...3c7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436443-jeg-gruer-meg-til-fet-julemat-tips-til-%C3%A5-unng%C3%A5-konflikt/page/7/#findComment-149884487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #157 Del Skrevet 15. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg kjenner en som reagerer nesten dødelig på sesamolje. Altså på fettet. Anonymkode: bc616...3c7 Da var i tilfelle vedkommende svært allergisk mot sesamfrø som det jo finnes spor av i sesamoljen. Sesam er et kjent allergien (som er et antigen som er et protein). Anonymkode: a44c5...ba9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436443-jeg-gruer-meg-til-fet-julemat-tips-til-%C3%A5-unng%C3%A5-konflikt/page/7/#findComment-149884520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #158 Del Skrevet 15. desember 2022 NotNaomi skrev (5 timer siden): Er du helt rar eller? Jeg har da ikke tipset om at noen ikke skal spise!? Jøje meg. Er du helt rar eller? Husker du ikke hva du selv har skrevet? Jøye meg. Anonymkode: cbbcb...6cf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436443-jeg-gruer-meg-til-fet-julemat-tips-til-%C3%A5-unng%C3%A5-konflikt/page/7/#findComment-149884530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #159 Del Skrevet 15. desember 2022 Dette må være den merkeligste tråden til nå denne høsten. Gjør alle en tjeneste HI og bli hjemme julaften. Si du har omgangssyke. Går mye av det nå. Anonymkode: bf677...8a6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436443-jeg-gruer-meg-til-fet-julemat-tips-til-%C3%A5-unng%C3%A5-konflikt/page/7/#findComment-149884569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #160 Del Skrevet 15. desember 2022 Jeg vil foreslå å prøve å få time med psykolog eller fastlegen for å diskutere dette. Tror det er lurt. Anonymkode: 437f9...7ba Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436443-jeg-gruer-meg-til-fet-julemat-tips-til-%C3%A5-unng%C3%A5-konflikt/page/7/#findComment-149884586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #161 Del Skrevet 15. desember 2022 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Dette må være den merkeligste tråden til nå denne høsten. Gjør alle en tjeneste HI og bli hjemme julaften. Si du har omgangssyke. Går mye av det nå. Anonymkode: bf677...8a6 Hadde det vært en mulighet hadde jeg jo selvfølgelig brukt det. Tror du ikke jeg har prøvd alle muligheter for å slippe? Herregud! Det er det siste jeg på denne jorden ønsker å være med. Alle muligheter for å slippe og være med er undersøkt for lenge siden🙄 Anonymkode: febac...dc3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436443-jeg-gruer-meg-til-fet-julemat-tips-til-%C3%A5-unng%C3%A5-konflikt/page/7/#findComment-149884588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #162 Del Skrevet 15. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg vil foreslå å prøve å få time med psykolog eller fastlegen for å diskutere dette. Tror det er lurt. Anonymkode: 437f9...7ba Nei det går fint, jeg har ingen issuses. Anonymkode: febac...dc3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436443-jeg-gruer-meg-til-fet-julemat-tips-til-%C3%A5-unng%C3%A5-konflikt/page/7/#findComment-149884589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #163 Del Skrevet 15. desember 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hadde det vært en mulighet hadde jeg jo selvfølgelig brukt det. Tror du ikke jeg har prøvd alle muligheter for å slippe? Herregud! Det er det siste jeg på denne jorden ønsker å være med. Alle muligheter for å slippe og være med er undersøkt for lenge siden🙄 Anonymkode: febac...dc3 Er du ikke voksen? Du bestemmer da over deg selv og ingen kan tvinge deg til å delta på noe du ikke vil, eller spise noe du ikke vil. Anonymkode: cbbcb...6cf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436443-jeg-gruer-meg-til-fet-julemat-tips-til-%C3%A5-unng%C3%A5-konflikt/page/7/#findComment-149884592 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #164 Del Skrevet 15. desember 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Nei det går fint, jeg har ingen issuses. Anonymkode: febac...dc3 At du holder på ennå etter 168 svar i en todagers tråd som handler om hvordan du skal unngå å spise tilsier STORE og MANGE issues. Anonymkode: 2c55b...f4d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436443-jeg-gruer-meg-til-fet-julemat-tips-til-%C3%A5-unng%C3%A5-konflikt/page/7/#findComment-149884594 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 15. desember 2022 #165 Del Skrevet 15. desember 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): At du holder på ennå etter 168 svar i en todagers tråd som handler om hvordan du skal unngå å spise tilsier STORE og MANGE issues. Anonymkode: 2c55b...f4d Hva sier det om oss som deltar her da? HI svarer jo bare på det vi skriver her? 🙂 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436443-jeg-gruer-meg-til-fet-julemat-tips-til-%C3%A5-unng%C3%A5-konflikt/page/7/#findComment-149884597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #166 Del Skrevet 15. desember 2022 NotNaomi skrev (15 minutter siden): Hadde jeg skrevet dette ville jeg blitt beskyldt for å komme med feilinformasjon og fått fem meter med linker til artikler om hva TUNG psykiatri er 😄 Ellers så er det jo ikke sånn at én bruker skriver alle kommentarer i en tråd. Dette handlet bare om en julemiddag og hvordan HI ville unngå fett. Det baller jaggu på seg 🙂 og det er ikke akkurat HI sin skyld. Takk og takk for støtten!! Anonymkode: febac...dc3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436443-jeg-gruer-meg-til-fet-julemat-tips-til-%C3%A5-unng%C3%A5-konflikt/page/7/#findComment-149884607 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #167 Del Skrevet 15. desember 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Jeg er ikke syk ikke fysisk eller psykisk. Jeg er allergisk mot fett og det er det noen som er. Det er ingen som egentlig har noe med hvorfor men noen har en familie som er innpåsliten med kommenterer og meninger. Anonymkode: febac...dc3 Men altså, er det en medisinsk grunn til at du ikke kan spise fett, så gir du da bare beskjed om det, og spiser noe uten fett, er vel ingen som kan krangle på det. Anonymkode: 94e06...58c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436443-jeg-gruer-meg-til-fet-julemat-tips-til-%C3%A5-unng%C3%A5-konflikt/page/7/#findComment-149884612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #168 Del Skrevet 15. desember 2022 Du er allergisk mot fett. Du er sier også at du er redd for å legge på deg. Du er ikke sulten på det tidspunktet...Jo, du ER psyk. Derfor vet du også at det vil være vanskelig/umulig å "Jukse" med maten under julemiddagen, da dette har pågått over tid og du har lenge ikke oppført deg "Normalt" rund mat og måltid, og de nærmeste rundt deg VIL være på vakt.... Din familie er nok redd for deg og helsa di. For deres skyld så tror jeg det beste er at du "blir syk" og holder deg unna familiemiddagen så slipper de sitte og ha dårlig samvittighet for at de ikke er i stand til å hjelpe deg /trenge gjennom til deg. Hold deg syk til godt uti romjula så slipper du å bli utsatt for "restemat" også. Og dette er ikke tull engang, er du litt glad i de du skulle ha feiret med,- så holder du deg unna den kvelden, og litt til. Fake feber med å varme termostat, gå på do og lat som du kaster opp,- vis at du er syk og at de må holde seg borte... Jeg har vært der du er,- for mange år siden. Og alle de koselige middagene og andre tilstelninger god mat og drikke var med i kosen,- som JEG har ødelagt med å kjempe for å få i meg minst mulig UTEN at det skal synes. De konflikter jeg har stått for... Tårene jeg har forsaket hos mamma og pappa. Sinne og frustrasjon hos søsken som ble satt til side på grunn av MIN helse.... Om jeg bare hadde vært "spysyk" eller hatt "influensa" noen av disse gangene....Gitt familien min en middag eller tre UTEN å se på meg og min pinsel, mitt sinne, min redsel og motta min kjeft.....Men jeg "Kjempet meg gjennom";- som du prøver å gjøre...På sikt er det ikke verdt det. De kommer til å gjennomskue det,- uten tvil,- men i det minste så kan de klare å ha deg "ute av syne, ute av sinn" for en stakket stund,- og kose seg...Sånn faktisk kose seg en liten stund... Om du en dag blir frisk (av deg selv,- det er jo ikke dermed sagt at du er så syk at det ikke er noe vei tilbake), eller du trenger hjelp,- OG innser det,- så vil du selv se kjenne at de følelser og tanker du har rett og slett ikke henger på greip. Jeg har selv lest dagboka mi fra før jeg ble psyk og frem til jeg ble "friskmeldt"...Det tok mange år etter at jeg ble "frisk" for å se at de tanker og følelser jeg hadde på vei inn i sykdommen og underveis var ulogisk og "psyke".....Ja, jeg hadde spiseforstyrrelser. Jeg blir fortsatt, 25 år senere,- "passet på" om jeg over en periode litt "for ofte" har takket nei til kaffe og kaker, eller hoppet over dessert i selskap to ganger på rad (enda det er helt tilfeldig, og jeg ikke har tenkt bevisst på det selv), så jeg skjønner din familie og deres behov for å se litt ekstra på deg og din tallerken. En frisk person kan komme seg unna med mye rart under en familiemiddag mtp å kutte ut ting og tang, redusere mengde osv, fordi man følger ikke med på hva folk spiser når man er i selskap,- såfremt man ikke føler man "Må passe på":........(Har selv opplevd at noen har "spist ingenting", da de var hyperallergisk mot en av ingrediensen i måltidet,- dette var det ingen som la merke til,- ble tatt opp på neste selskap "gjengen møttes".....Og gjentok seg selvfølgelig ikke. Det var en "Ny date" som kom inn i gjengen) Nei, håper du får normalt forhold til mat snart,- det er så bortkastede år og holde på med det tullet,,,,Og igjen,- til slutt: HOLD DEG UNNA JULEMIDDAGEN!,- og resten av kvelden (som en naturlig konsekvens). La familien din få ha denne kvelden i ro og fred, og heller være litt bekymra for om de har blitt smitta av omgangssyken de også,- enn å se på deg "Pine deg" gjennom kvelden. SKulle ønske jeg hadde gjort det de gangen jeg satt og pirket som det du har tenkt å gjøre.. Anonymkode: 124ba...aff Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436443-jeg-gruer-meg-til-fet-julemat-tips-til-%C3%A5-unng%C3%A5-konflikt/page/7/#findComment-149884629 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #169 Del Skrevet 15. desember 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Du er allergisk mot fett. Du er sier også at du er redd for å legge på deg. Du er ikke sulten på det tidspunktet...Jo, du ER psyk. Derfor vet du også at det vil være vanskelig/umulig å "Jukse" med maten under julemiddagen, da dette har pågått over tid og du har lenge ikke oppført deg "Normalt" rund mat og måltid, og de nærmeste rundt deg VIL være på vakt.... Anonymkode: 124ba...aff Slutt å diagnostisere folk på nett! Som uansett er troll Anonymkode: 4e554...1a0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436443-jeg-gruer-meg-til-fet-julemat-tips-til-%C3%A5-unng%C3%A5-konflikt/page/7/#findComment-149884632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 15. desember 2022 #170 Del Skrevet 15. desember 2022 (endret) Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Du er allergisk mot fett. Du er sier også at du er redd for å legge på deg. Du er ikke sulten på det tidspunktet...Jo, du ER psyk. Derfor vet du også at det vil være vanskelig/umulig å "Jukse" med maten under julemiddagen, da dette har pågått over tid og du har lenge ikke oppført deg "Normalt" rund mat og måltid, og de nærmeste rundt deg VIL være på vakt.... Din familie er nok redd for deg og helsa di. For deres skyld så tror jeg det beste er at du "blir syk" og holder deg unna familiemiddagen så slipper de sitte og ha dårlig samvittighet for at de ikke er i stand til å hjelpe deg /trenge gjennom til deg. Hold deg syk til godt uti romjula så slipper du å bli utsatt for "restemat" også. Og dette er ikke tull engang, er du litt glad i de du skulle ha feiret med,- så holder du deg unna den kvelden, og litt til. Fake feber med å varme termostat, gå på do og lat som du kaster opp,- vis at du er syk og at de må holde seg borte... Jeg har vært der du er,- for mange år siden. Og alle de koselige middagene og andre tilstelninger god mat og drikke var med i kosen,- som JEG har ødelagt med å kjempe for å få i meg minst mulig UTEN at det skal synes. De konflikter jeg har stått for... Tårene jeg har forsaket hos mamma og pappa. Sinne og frustrasjon hos søsken som ble satt til side på grunn av MIN helse.... Om jeg bare hadde vært "spysyk" eller hatt "influensa" noen av disse gangene....Gitt familien min en middag eller tre UTEN å se på meg og min pinsel, mitt sinne, min redsel og motta min kjeft.....Men jeg "Kjempet meg gjennom";- som du prøver å gjøre...På sikt er det ikke verdt det. De kommer til å gjennomskue det,- uten tvil,- men i det minste så kan de klare å ha deg "ute av syne, ute av sinn" for en stakket stund,- og kose seg...Sånn faktisk kose seg en liten stund... Om du en dag blir frisk (av deg selv,- det er jo ikke dermed sagt at du er så syk at det ikke er noe vei tilbake), eller du trenger hjelp,- OG innser det,- så vil du selv se kjenne at de følelser og tanker du har rett og slett ikke henger på greip. Jeg har selv lest dagboka mi fra før jeg ble psyk og frem til jeg ble "friskmeldt"...Det tok mange år etter at jeg ble "frisk" for å se at de tanker og følelser jeg hadde på vei inn i sykdommen og underveis var ulogisk og "psyke".....Ja, jeg hadde spiseforstyrrelser. Jeg blir fortsatt, 25 år senere,- "passet på" om jeg over en periode litt "for ofte" har takket nei til kaffe og kaker, eller hoppet over dessert i selskap to ganger på rad (enda det er helt tilfeldig, og jeg ikke har tenkt bevisst på det selv), så jeg skjønner din familie og deres behov for å se litt ekstra på deg og din tallerken. En frisk person kan komme seg unna med mye rart under en familiemiddag mtp å kutte ut ting og tang, redusere mengde osv, fordi man følger ikke med på hva folk spiser når man er i selskap,- såfremt man ikke føler man "Må passe på":........(Har selv opplevd at noen har "spist ingenting", da de var hyperallergisk mot en av ingrediensen i måltidet,- dette var det ingen som la merke til,- ble tatt opp på neste selskap "gjengen møttes".....Og gjentok seg selvfølgelig ikke. Det var en "Ny date" som kom inn i gjengen) Nei, håper du får normalt forhold til mat snart,- det er så bortkastede år og holde på med det tullet,,,,Og igjen,- til slutt: HOLD DEG UNNA JULEMIDDAGEN!,- og resten av kvelden (som en naturlig konsekvens). La familien din få ha denne kvelden i ro og fred, og heller være litt bekymra for om de har blitt smitta av omgangssyken de også,- enn å se på deg "Pine deg" gjennom kvelden. SKulle ønske jeg hadde gjort det de gangen jeg satt og pirket som det du har tenkt å gjøre.. Anonymkode: 124ba...aff Dette var drøyt å lese. Så det er måten alvorlig syke mennesker skal gjøre det på? Holde seg unna familien og andre for å ikke "plage" dem? Hvorfor du sitter og forteller at syke mennesker bør tenke på andre og holde seg unna sosiale sammenkomster er et spørsmål som jeg håper folk ser svaret på. DU sitter med altfor stor skyldfølelse og skam på grunn av psykdom, og jeg håper virkelig at du får snakke med noen om de følelsene du har. Å "påføre"andre bekymringer på grunn av sykdom er en naturlig konsekvens ingen skal føle skyld for på noen måte. Å tenke objektivt at det var en tøff tid for alle ja, men skammen skal ikke den syke føle på. Når den blir så sterk som du formidler her, så blir det problematisk. Hva hvis noen har en fysisk sykdom som kreft? Skal de også holde seg unna for ikke å "plage" andre, eller skiller du på fysisk og psykisk sykdom og lidelser? Da er spørsmålet hva grunnen til det er. Det ser ut som om du har mye å finne ut av og få plassert, og jeg håper ikke at det er familien din som har påført deg denne skyldfølelsen og skammen. Forøvrig : HI vil unngå fett under en julemiddag. Det er ikke mer enn det, og selv om det hun/han skriver fremstår som både sært og rart og uforståelig for mange her, så ser jeg ingen indikasjoner på at HI er psyk på noen som helst måte. Du og andre må slutte med denne diagnotiseringen av andre! Selv om folk kan bli både retraumatisert og få uro av å lese ulike ting, så må man være ryddig nok til å ikke sette diagnoser i hytt og pine. På andre. Spør heller hvorfor du reagerer så sterkt. Det som også er påfallende er at ingen spør om hvorfor så mange deltar i tråden og hva som "feiler oss". Alt jeg oppfattet her var at det er en viss underholdningsverdi i HI sine svar, i råd og formeninger om tema 🙂 helt til du og enkelte andre dro dette helt ut av proposisjoner. Og ditt innlegg var ikke underholdende. Ikke ett sted. Endret 15. desember 2022 av NotNaomi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436443-jeg-gruer-meg-til-fet-julemat-tips-til-%C3%A5-unng%C3%A5-konflikt/page/7/#findComment-149884648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulenissen Skrevet 15. desember 2022 #171 Del Skrevet 15. desember 2022 Påtide å legge denne tråden død og om ikke annet, slutte å gi dem med spiseforstyrrelser gode råd om hvordan de kan opprettholde sykdommen i størst mulig grad. Hi har helt tydelig en spiseforstyrrelse. Ikke gi henne flere råd om hvordan unngå mat. Vi krysser fingrene for at vedkommende har behandlere som gir henne god oppfølging. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436443-jeg-gruer-meg-til-fet-julemat-tips-til-%C3%A5-unng%C3%A5-konflikt/page/7/#findComment-149884662 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 15. desember 2022 #172 Del Skrevet 15. desember 2022 ulenissen skrev (12 minutter siden): Påtide å legge denne tråden død og om ikke annet, slutte å gi dem med spiseforstyrrelser gode råd om hvordan de kan opprettholde sykdommen i størst mulig grad. Hi har helt tydelig en spiseforstyrrelse. Ikke gi henne flere råd om hvordan unngå mat. Vi krysser fingrene for at vedkommende har behandlere som gir henne god oppfølging. Man har ikke en spiseforstyrrelse selv om man vil unngå fet mat. Selv om det er julemiddag. Nå må du slutte å tulle. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436443-jeg-gruer-meg-til-fet-julemat-tips-til-%C3%A5-unng%C3%A5-konflikt/page/7/#findComment-149884670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admin Skrevet 15. desember 2022 #173 Del Skrevet 15. desember 2022 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Tråden er ellers ryddet for spekulasjoner, negativ brukerdebatt og svar til dette. Admin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436443-jeg-gruer-meg-til-fet-julemat-tips-til-%C3%A5-unng%C3%A5-konflikt/page/7/#findComment-149884800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg