Gå til innhold

Jeg gruer meg til fet julemat tips til å unngå konflikt?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

HI, hvis du virkelig var allergisk mot fett, da hadde du absolutt ikke hatt behov for å spørre om dette på et anonymt forum - da ville du fått informasjon om dette hos spesialist og ernæringsfysiolog.

Og om du var allergisk eller intolerant mot fett og det var hovedårsaken til at du ikke ville spise det, da hadde ikke fokuset ditt vært på at du ikke vil gå opp i vekt.

Søk hjelp og vær glad for at du har en familie som faktisk er så glad i deg at de bryr seg når de ser du unngår å spise normal mat.

Snakk med legen din.

Anonymkode: 1ce9c...d27

Søk hjelp? Jeg trenger ingen hjelp annet enn til det spør om her. Herregud! Frekk påstand! 

Anonymkode: febac...dc3

Fortsetter under...

Hvor mye er og ta godt poteter? Jeg skal bli veganer kanskje. Hvorfor har jeg mange tegn på det? Det er ufint og si at andre har en sykdom dem ikke har. Ellers jeg spiser normalt. 

Du spiser ikke normalt når du ikke spiser kjøtt, ikke spiser fett, holder deg unna sukker osv. Du sier du er redd for å legge på deg, og synes mat er vanskelig, og gruer deg til julemiddagen. Da har du et ekstremt kosthold og en spiseforstyrrelse.

Man blir ikke feit av hverken julemiddag eller fett så lenge man spiser normale mengder.

Veganer er jo ganske ekstremt da, må holde lenge å bli vegetarianer.

Anonymkode: e0196...26d

Skal jeg liksom dele oppskriften??

Det hadde vært interessant å se hvordan du bakte knekkebrød uten fett.

Anonymkode: 2a771...53b

Du spiser ikke normalt når du ikke spiser kjøtt, ikke spiser fett, holder deg unna sukker osv. Du sier du er redd for å legge på deg, og synes mat er vanskelig, og gruer deg til julemiddagen. Da har du et ekstremt kosthold og en spiseforstyrrelse.

Man blir ikke feit av hverken julemiddag eller fett så lenge man spiser normale mengder.

Det er helt normalt å ikke spise kjøtt, animalsk fett og sukker 

Anonymkode: 4e554...1a0

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Trenger ikke være syk for det. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det hadde vært interessant å se hvordan du bakte knekkebrød uten fett.

Anonymkode: 2a771...53b

Er vel vegetabilsk fett i da

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har en bmi på 18. som vil si at jeg er normalvektig. 

Trenger ikke være syk for det. 

Nei, jeg sier jo det.

Velger man å være f.eks vegetarianer og stå for det valget kan man ha et fint kosthold der.

Men måten du lager et stort problem ut av dette på, gruer deg til julaften, er allergisk mot fett og allverdens løgnhistorier har blitt brukt og du prøver pønske ut nye, tyder på at du ikke har et normalt forhold til dette med kosthold.

Nei, jeg sier jo det.

Velger man å være f.eks vegetarianer og stå for det valget kan man ha et fint kosthold der.

Men måten du lager et stort problem ut av dette på, gruer deg til julaften, er allergisk mot fett og allverdens løgnhistorier har blitt brukt og du prøver pønske ut nye, tyder på at du ikke har et normalt forhold til dette med kosthold.

Hvorfor ikke? 

Bmi 18 er undervekt, og det at du ikke vil legge på deg eller spise fett lyser jo spiseforstyrrelse.

Denne tråden burde stenges fordi du ber om helseskadelige råd.

Anonymkode: 40cd8...442

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Søk hjelp? Jeg trenger ingen hjelp annet enn til det spør om her. Herregud! Frekk påstand! 

Det er ikke frekt å påpeke det som er helt åpenbart, HI.

Du har kommet med så mange ulike påstander, gjennom tråden. Først var det det at du er redd for å legge på deg. Så var du allergisk mot fett. Så var du egentlig ikke allergisk mot fett lenger, men mot kjøtt - men vil fremdeles skjære bort fettet på kjøttet og spise fettet. Så ville du ikke spise fordi maten er fet og du blir mett bare av tanken på å spise julemat.

Dette er ikke friske tanker eller et friskt forhold til mat.

Du har ikke en fettallergi eller kjøttallergi. Mulig du kan ha noen intoleranser, men da må du få hjelp av spesialist og ernæringsfysiolog.

Annonse

Bmi 18 er undervekt, og det at du ikke vil legge på deg eller spise fett lyser jo spiseforstyrrelse.

Denne tråden burde stenges fordi du ber om helseskadelige råd.

Anonymkode: 40cd8...442

Helseskadelig råd? Å ikke spise animalsk fett er helseskadelig??

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har en bmi på 18. som vil si at jeg er normalvektig. 

Har du 18 i bmi er du undervektig! Noe du utmerket godt vet.

Har du 18 i bmi er du undervektig! Noe du utmerket godt vet.

Nei det står at 18-24 er normalvekt og det har jeg !! Vet det bedre enn deg!!

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Nei det står at 18-24 er normalvekt og det har jeg !! Vet det bedre enn deg!!

18,5 og oppover er normalvekt.

Du er undervekt, for undervekt er til og med 18,4.

Søk hjelp!

Tråden er rapportert, for du trenger hjelp og det er helsefarlig for deg å søke råd for å unngå mat når du er undervektig og har et svært anstrengt og usunt forhold til mat. Du kan bli frisk, men du trenger hjelp!

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

18,5 og oppover er normalvekt.

Du er undervekt, for undervekt er til og med 18,4.

Søk hjelp!

Tråden er rapportert, for du trenger hjelp og det er helsefarlig for deg å søke råd for å unngå mat når du er undervektig og har et svært anstrengt og usunt forhold til mat. Du kan bli frisk, men du trenger hjelp!

Det var unødvendig. Jeg klarer og ta hånd om meg selv. Herregud.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg spurte hvor hvor på kjøttet er det mest fett??? Ingen som kan svare på meg på et enkelt spørsmål??

Kjøttet er rødt/brunt, fettet er det hvite/grå/gule med bløt konsistens. Ikke unormalt at folk skjærer vekk fettranden. På en bit pinnekjøtt, spis den runde biten med kjøtt, og ellers ligger det lagvis kjøtt/fett på ribbepinnen. Spis det mørke, la det lyse ligge. Er du redd for fett så dropper du sausen, på pinnekjøtt er sausen sky, altså smeltet fett. 

Anonymkode: e5836...bd2

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det var unødvendig. Jeg klarer og ta hånd om meg selv. Herregud.

Du er veldig syk. Jeg kommer til å rapporterer denne tråden.

Anonymkode: 2c55b...f4d

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...