Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #1 Skrevet 14. desember 2022 14 år gamle datter å farge håret helt svart? Hun vil det. Har mørkt brunt fra før, men vil gjøre noe nytt. Jeg personlig syns ikke det er så pent (så sant det ikke er natutlug selvsagt). Hva hadde du gjort? Anonymkode: d2b04...cc1
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #2 Skrevet 14. desember 2022 Jeg hadde sagt ja. Det er bare hår. Anonymkode: b31e0...d2b
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #3 Skrevet 14. desember 2022 La henne gjøre det. Du har vel vært 14 år engang du også? Hun har jo brunt fra før. Man lever bare én gang. Man må få prøve seg, man må få feile. Sier du nei, kan det hende at hun ikke kommer til deg. Jeg farget håret svart da jeg var på den alderen. Mamma var pådriver.. Jeg er jo blond, så håret mitt ble oransje, måtte gå med hatt og la det vokse ut. Da lærte jeg det. Har ungdomssøstre som har farget håret i alle regnbuensfarger. Kjempefine. Så jeg kommer aldri til å si nei, hvis barna spør. Anonymkode: 8455e...566
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #4 Skrevet 14. desember 2022 Jeg farget håret til datteren min lysere i sommer. Hun er også 14. Anonymkode: 1a43e...d1c
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #5 Skrevet 14. desember 2022 Jeg tenker at ungdomsskolen er tiden for å prøve og feile litt, både når det kommer til klesstil, sminke og hårfarge. De skal finne seg selv nå, tørre å skikke seg ut, ikke tørre å skille seg ut, være kul, være en del av gjengen osv osv osv. Jeg ser ingen grunn i verden til å nekte de denne utprøvingen. Å farge håret er veldig uskyldig i forhold til mye annet de kunne funnet på for å ta avstand fra foreldregenerasjonen og finne sin egen vei... Min datter på samme alder er på sin fjerde hårfarge nå, det vokser ut igjen og som tidligere sagt i tråden, det er bare hår. Jeg har fått spørsmål om pearcinger også, men der har jeg sagt nei. Her krever de på pearcingstudioet at de må være 16 år eller har foresattes tillatelse. Der sier jeg at de må være gamle nok til å ta avgjørelser for egen kropp og helse selv. Men hår, sminke og klær gjør de akkurat som de vil med. Jeg legger overhodet ingen føringer og er ganske normal selv, men spør de om å få farge håret sier ikke jeg nei. Jeg har to jenter på 14 og 15 år. Anonymkode: 09780...8bc
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #6 Skrevet 14. desember 2022 Hvorfor skal du si nei? Det er hårfarge, ikke en permanent tatovering. Det spiller ingen rolle om du liker det, da det ikke er ditt hår. Anonymkode: 0ad4e...89e
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #7 Skrevet 14. desember 2022 Jeg hadde sagt ja, men latt henne betale selv. Anonymkode: 6d119...c2b
prekæs Skrevet 14. desember 2022 #8 Skrevet 14. desember 2022 Er vel mulig å prøve en farge som forsvinner gradvis først. Ser hele tiden skrekkeksempel på ettervekster og hadde nok bedt henne titte litt rundt seg og vurdere om hun syns ettervekst er kult. Har hun langt hår tar det årevis før året har naturlig farge igjen.
Gjest NotNaomi Skrevet 14. desember 2022 #9 Skrevet 14. desember 2022 Du kan ikke nekte henne det syns jeg. Det du kan gjøre er å vise bilder av sunt hår og forklare hva som skal til for å få det. Alt kunstig sliter på håret, og vet de som har ødelagt håret med det etterhvert. Norsk hår må tåle mye, og for et sunt hår trengs både mye b, og e-vitaminer. Lær henne slike ting, for ingenting er så bedrøvelig som slitt og tynt hår. Jeg blir nesten kvalm av håret til flere voksne kjendiser som liksom bare må ha langt hår, og det er så styla med dtit at det ser helt kunstig ut, og håret er tynt og ekkelt på sidene og nederst. Til og med de som normalt ser bra ut ellers ødelegger alt med håret. Vis henne slike bilder og vis henne hvor viktig sunt hår er. Det forandrer hele utseendet til mange. Takk for at jeg fikk det ut 🤣 Så snakk med henne, men ikke nekt henne å prøve hvis hun vil. Jeg er altså ikke enig med de som skriver at det er "bare" hår, men hun må få prøve.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #10 Skrevet 14. desember 2022 4 hours ago, Anonym bruker said: 14 år gamle datter å farge håret helt svart? Hun vil det. Har mørkt brunt fra før, men vil gjøre noe nytt. Jeg personlig syns ikke det er så pent (så sant det ikke er natutlug selvsagt). Hva hadde du gjort? Anonymkode: d2b04...cc1 det hadde vert greit her Anonymkode: 3cc6c...62b
tante grusom master of law Skrevet 14. desember 2022 #11 Skrevet 14. desember 2022 Det må hun få styre selv! Jeg ville ikke funnet på å nekte henne det.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 14. desember 2022 #12 Skrevet 14. desember 2022 Har hun råd da? Når man først begynner å farge håret vil man ofte ha behov for å fortsette eller vedlikeholde, og skaffer seg slik sett en utgift. Dersom hun har råd til å koste det selv ville jeg tenkt at det var greit, men jeg hadde ikke betalt for det.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #13 Skrevet 14. desember 2022 Takk for svar dere. Det endte med at hun hadde kjøpt farge før hun spurte. Vi sa da ja. Hun har halv langt og tjukt hår, så ikke fare for tynt hår, enda. Hun er ganske mørk i håret, så ble ikke så stor forskjell, men man ser det. Har snakket om ddt med ettervekst, men ikke mitt problem. Hi Anonymkode: d2b04...cc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå