Gå til innhold

Jeg skal lage marsmallows-slott.

Anbefalte innlegg

Jeg regner med å tørke dem litt før jeg bygger for at de ikke skal synke så mye sammen. Det er mye lettere enn å lage de hersens pepperkakehusene med liming av smale kanter og klin. Jeg mener at et slott av marsmallows blir like julaktig og fint som hvitt. De er også i andre former som sylinder og mindre puter, så det kan bli søyler og piper blant annet. Spørsmålet er om det er noe jeg har oversett som jeg ikke har tenkt på som kan bli komplikasjon? Jeg tenkte å bruke tak av flate pepperkaker da, og pynte med hvitt kakedryssel så det virker litt som glitrende snø på veggene og litt melis på taket.

Tror dere slottet vil synke sammen, men hvis ikke, hvordan kan jeg lime bitene sammen på enklest mulig måte? 

Anonymkode: ecd96...b3c

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436429-jeg-skal-lage-marsmallows-slott/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg regner med å tørke dem litt før jeg bygger for at de ikke skal synke så mye sammen. Det er mye lettere enn å lage de hersens pepperkakehusene med liming av smale kanter og klin. Jeg mener at et slott av marsmallows blir like julaktig og fint som hvitt. De er også i andre former som sylinder og mindre puter, så det kan bli søyler og piper blant annet. Spørsmålet er om det er noe jeg har oversett som jeg ikke har tenkt på som kan bli komplikasjon? Jeg tenkte å bruke tak av flate pepperkaker da, og pynte med hvitt kakedryssel så det virker litt som glitrende snø på veggene og litt melis på taket.

Tror dere slottet vil synke sammen, men hvis ikke, hvordan kan jeg lime bitene sammen på enklest mulig måte? 

Stikk tørre spaghettier gjennom dem som armeringsjern!

Anonymkode: 3e0ad...40c

Jeg bruker bakelim når jeg setter sammen pepperkakehus, vil tro det fungerer bedre enn smeltet sjokolade for deg også?

https://www.oetker.no/oppskrifter/r/bakelim

Veldig greit å brukt på pepperkakehus ihvertfall, ikke noe smeltet sukker, melis eller klin...

Anonymkode: 7a4fb...125

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kan jeg lime alt sammen med et smalt lag av smeltet sjokolade da tro? Hva med kakedryssel på veggene, kan jeg bruke melis eller vil det smake vondt? Det skal helst spises. 

Spises? Etter å ha stått og tatt opp fuktighet og støv? Eh....

Anonymkode: 5d9a9...9ae

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg bruker bakelim når jeg setter sammen pepperkakehus, vil tro det fungerer bedre enn smeltet sjokolade for deg også?

https://www.oetker.no/oppskrifter/r/bakelim

Veldig greit å brukt på pepperkakehus ihvertfall, ikke noe smeltet sukker, melis eller klin...

Anonymkode: 7a4fb...125

Kjøpte det også 😄 bordet fullt her nå. Det virker vel bra det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...