Gå til innhold

Er dette måten å snakke til andre på?

Anbefalte innlegg

- Er du så tungnem? 

-har du så dårlig leseforståelse?

-du virker å ha lite sosial kompetanse

-har du en diagnose/du må jo ha en ďiagnose

- de fleste er heldigvis ikke som deg

- vet ikke hvilken omgangskrets du har men

-du mangler kulturell kompetanse

- for å synke ned på ditt nivå 

Det er ikke bare en nå og da som kommer med utsagn som det. Det er blitt en veldig vanlig måte å snakke til andre på her, og det er bare for at det er uenighet eller forskjellig syn på noe. Dere som snakker sånn til andre her, er det måten dere kommuniserer med andre på utenfor forum også? 

Anonymkode: c2fc7...96d

Fortsetter under...

Det er nok mye lettere å lire av det slikt bak et tastatur og anonymt.

Jeg er mye mer direkte og ærlig her enn i virkeligheten. Jeg har også «tillatt» meg selv å si lignende ting som det over innimellom. Har vært litt deilig å kunne si det. Føler man aldri kan gjøre det i virkeligheten. Men jeg gjør det ikke mye her heller altså. Har kanskje skrevet sånne ting 5 ganger. Og det har føltes riktig alle gangene 😅

Anonymkode: 9ed7d...9cd

Anonym bruker skrev (1 time siden):

- Er du så tungnem? 

-har du så dårlig leseforståelse?

-du virker å ha lite sosial kompetanse

-har du en diagnose/du må jo ha en ďiagnose

- de fleste er heldigvis ikke som deg

- vet ikke hvilken omgangskrets du har men

-du mangler kulturell kompetanse

- for å synke ned på ditt nivå 

Det er ikke bare en nå og da som kommer med utsagn som det. Det er blitt en veldig vanlig måte å snakke til andre på her, og det er bare for at det er uenighet eller forskjellig syn på noe. Dere som snakker sånn til andre her, er det måten dere kommuniserer med andre på utenfor forum også? 

Mitt inntrykk er at kommentarene du nevner vanligvis kommer som en reaksjon på god dag mann økseskaft, aggressivitet eller spydigheter 

Anonymkode: 041d5...f01

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Mitt inntrykk er at kommentarene du nevner vanligvis kommer som en reaksjon på god dag mann økseskaft, aggressivitet eller spydigheter 

Det er nok tilfellet noen ganger, men etter å ha lest i flere tråder over en times tid så var det i de aller fleste tilfellene bare uenighet, et annet syn eller forskjellig mening som var grunnen. Det var derfor jeg la merke til det og fant veldig mange eksempler på det. 

Annonse

Nå er jo dette helt klart et samlested for funksjonelle analfabeter. Om den gjenomsnittlige leseforståelsen i samfunnet hadde vært på et slikt nivå ville vi gått til grunne. 

Av og til blir dette påpekt kun som en fornærmelse, og det er ikke spesielt fint. Men å gjøre noen oppmerksom på at de ikke har oppfattet innholdet i innlegg og artikler de kritiserer må være greit.

Anonymkode: 21c35...c2c

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nå er jo dette helt klart et samlested for funksjonelle analfabeter. Om den gjenomsnittlige leseforståelsen i samfunnet hadde vært på et slikt nivå ville vi gått til grunne. 

Av og til blir dette påpekt kun som en fornærmelse, og det er ikke spesielt fint. Men å gjøre noen oppmerksom på at de ikke har oppfattet innholdet i innlegg og artikler de kritiserer må være greit.

Anonymkode: 21c35...c2c

Det er mange som skriver at de bør lese på nytt, og det er å si penere fra at de kanskje ikke fikk med seg alt. Det kan folk også si til andre ellers, men å spørre om folk virkelig har så dårlig leseforståelse er å være spydig uansett.

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Jeg har brukt en av dem, nemlig «er du så tungnem». Ikke ofte, men den kommer når man har prøvd å forklare noe i høflige og pene ordelag en 12-13 ganger. Hun som trodde sykepleiere hadde fått brev om at de fikk lov å drepe, utfordret min tålmodighet ganske grundig… 

Men for å svare på spørsmålet. Det er ikke like ofte jeg bruker det muntlig. Og det kommer av at de jeg snakker med i det virkelige liv sjeldent spiller dum i samme grad. Tror de færreste føler for å framstå treige ansikt til ansikt, mens her på forum er det mye økseskaft-svar å få fra dem som hardnakket nekter å la seg informere…

Anonymkode: 7c195...c5e

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Det er mange som skriver at de bør lese på nytt, og det er å si penere fra at de kanskje ikke fikk med seg alt. Det kan folk også si til andre ellers, men å spørre om folk virkelig har så dårlig leseforståelse er å være spydig uansett.

Spørsmålet er: leser de på nytt da? 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har brukt en av dem, nemlig «er du så tungnem». Ikke ofte, men den kommer når man har prøvd å forklare noe i høflige og pene ordelag en 12-13 ganger. Hun som trodde sykepleiere hadde fått brev om at de fikk lov å drepe, utfordret min tålmodighet ganske grundig… 

Men for å svare på spørsmålet. Det er ikke like ofte jeg bruker det muntlig. Og det kommer av at de jeg snakker med i det virkelige liv sjeldent spiller dum i samme grad. Tror de færreste føler for å framstå treige ansikt til ansikt, mens her på forum er det mye økseskaft-svar å få fra dem som hardnakket nekter å la seg informere…

Du kan jo avslutte diskusjonen hvis du mister tålmodigheten? Det er veldig slitsomt å forklare noe 12-13 ganger. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du kan jo avslutte diskusjonen hvis du mister tålmodigheten? Det er veldig slitsomt å forklare noe 12-13 ganger. 

Det var billedlig talt. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det var billedlig talt. 

Jo men det går an å avslutte før du mister tålmodigheten og svarer på den måten likevel? 

Annonse

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Spørsmålet er: leser de på nytt da? 

Det burde de i hvert fall? Det er jo fint, og ikke en ulempe, å ta lærdom hvis det et noe man ikke har forstått.

Anonymkode: 1a98b...d91

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det burde de i hvert fall? Det er jo fint, og ikke en ulempe, å ta lærdom hvis det et noe man ikke har forstått.

Anonymkode: 1a98b...d91

Ja, jeg prøver jo å si det samme. Om og om igjen…

Jeg ser at det er en tråd om mobbing her nå, og trekker opp denne tråden jeg skrev forleden. Det er bra at flere har opp uheldig oppførsel på forumet, og så må alle tenke seg bedre om når det svares og debatteres her. Husk at måten du svarer på er med på å lage et uheldig miljø og at vi som voksne må prøve å oppføre oss selv om vi er anonyme på et forum!!!

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg ser at det er en tråd om mobbing her nå, og trekker opp denne tråden jeg skrev forleden. Det er bra at flere har opp uheldig oppførsel på forumet, og så må alle tenke seg bedre om når det svares og debatteres her. Husk at måten du svarer på er med på å lage et uheldig miljø og at vi som voksne må prøve å oppføre oss selv om vi er anonyme på et forum!!!

Jeg er i utgangspunktet enig med deg, men når det er ytterst få personer på forumet som stadig i så stor grad ikke oppfører seg på forumet at det går utover andre, da tenker jeg at det etterhvert er greit å si fra. Men det skal sies fra saklig og ryddig.

Anonymkode: 42fe6...178

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Ja fy det er mange alene voksne her ass! 

Anonymkode: 8bed1...c47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...