Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #1 Del Skrevet 14. desember 2022 Skal hente på søndag og jeg stresser😅 helt ny som hundeeier og vil gjøre dette riktig. Så dere erfarne hundeeiere, kom gjerne med alle råd og tips dere har. Hunden er av mellomstor rase, blir 11 uker ved overtagelse og skal ha plassen sin i bur i gangen. Tilgang til hele huset når vi er hjemme, men begrenser det til gangen når han (etterhvert)!er alene. Hva må vi ha, hva bør vi ha og hva trengs ikke i denne jungelen av utstyr. Anonymkode: 5d328...783 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436425-vi-har-kj%C3%B8pt-oss-valp%F0%9F%90%B6/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #2 Del Skrevet 14. desember 2022 Kondolerer ❤️ Anonymkode: 5810c...059 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436425-vi-har-kj%C3%B8pt-oss-valp%F0%9F%90%B6/#findComment-149883886 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #3 Del Skrevet 14. desember 2022 Gratulerer! Vi får valp i januar😊 Har ikke handlet inn noe enda, men tenkte å få gjort det snart. Vi skal ha valpebinge, mat/drikkeskåler som ikke kan veltes. Seng, halsbånd og leker. Og sikkert litt mer etterhvert 😊 Lykke til! Anonymkode: 37f9a...de9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436425-vi-har-kj%C3%B8pt-oss-valp%F0%9F%90%B6/#findComment-149883888 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #4 Del Skrevet 14. desember 2022 Forbered dere selv og barna på at valper som regel ikke er noe videre glad i kos, og at de er små pirajaer de første ukene. Datteren min var 7 år da vi fikk hund, og samtlige gensere hadde hull nederst på ermene fordi valpen hoppet opp og bet seg fast der. Men det går over med trening, tålmodighet og felling av melketenner 😅 Anonymkode: 63fc0...70c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436425-vi-har-kj%C3%B8pt-oss-valp%F0%9F%90%B6/#findComment-149883899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #5 Del Skrevet 14. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kondolerer ❤️ Anonymkode: 5810c...059 Er du i feil tråd? Dette er en lykkelig hendelse for oss. Anonymkode: 5d328...783 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436425-vi-har-kj%C3%B8pt-oss-valp%F0%9F%90%B6/#findComment-149883902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #6 Del Skrevet 14. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Gratulerer! Vi får valp i januar😊 Har ikke handlet inn noe enda, men tenkte å få gjort det snart. Vi skal ha valpebinge, mat/drikkeskåler som ikke kan veltes. Seng, halsbånd og leker. Og sikkert litt mer etterhvert 😊 Lykke til! Anonymkode: 37f9a...de9 Takk❤️Vi er spent og gleder oss. Vi har dette bortsett fra seng, men det skaffer vi en av dagene. Anonymkode: 5d328...783 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436425-vi-har-kj%C3%B8pt-oss-valp%F0%9F%90%B6/#findComment-149883904 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #7 Del Skrevet 14. desember 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Forbered dere selv og barna på at valper som regel ikke er noe videre glad i kos, og at de er små pirajaer de første ukene. Datteren min var 7 år da vi fikk hund, og samtlige gensere hadde hull nederst på ermene fordi valpen hoppet opp og bet seg fast der. Men det går over med trening, tålmodighet og felling av melketenner 😅 Anonymkode: 63fc0...70c Ja, har hørt at det kan være heftig 😅hva gjorde dere for å markere at det ikke er greit å verken hoppe eller bite? Anonymkode: 5d328...783 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436425-vi-har-kj%C3%B8pt-oss-valp%F0%9F%90%B6/#findComment-149883907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #8 Del Skrevet 14. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, har hørt at det kan være heftig 😅hva gjorde dere for å markere at det ikke er greit å verken hoppe eller bite? Anonymkode: 5d328...783 Valper er veldig kontaktsøkende, så gjør de noe som ikke er greit så avlutt leken og snu ryggen til. De lærer veldig fort at når de biter reiser du deg opp og legger armene i kors. Gå noen meter og sett deg ned igjen og lek, biter den avslutter du umiddelbart. Ha også noe å erstatte fingre og klær med. De klør i tennene og vil bruke smaksansen, de er også vant til å napsing og biting var en del av leken med søsken. Plutselig får de ikke lov og skjønnet ingenting, så ikke kjeft og bli sint. Bare avbryt leken eller si nei med klar/bestemt stemme, og putt noe det er greit å bite på, en leke, inn i munnen på den og lek videre. Anonymkode: 95fce...8b3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436425-vi-har-kj%C3%B8pt-oss-valp%F0%9F%90%B6/#findComment-149883933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #9 Del Skrevet 14. desember 2022 Lær inn ikke hoppe på mennesker med en eneste gang. Vi trente masse på det og valpen var flink, men så en dag hoppa valpen fra stillestående midt på parkettgulvet og brakk beinet da den landet galt. Den glemte at den hadde lært det nettopp fordi den var en ung valp. Så to operasjoner og tvungen ro i 3 mnd på en valp som har mye energi og ikke forstår at det må være tvungen ro. Anonymkode: ad4a1...ab5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436425-vi-har-kj%C3%B8pt-oss-valp%F0%9F%90%B6/#findComment-149883949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #10 Del Skrevet 14. desember 2022 Gratulerer med nytt familiemedlem! Jeg har gjennom mitt 54 årige hundeliv hatt mange valper, også fra eget oppdrett. Nå har jeg ei tispe på 5 år, liten rase denne gangen. Det viktigste dere kan gjøre er å forberede dere på at det første året (egentlig de første 3 årene) er slitsomme. Mer slitsomme enn man kan forestille seg. Sammenlign med småbarnstid med tvillinger, og gang med 5! Og så en annen viktig ting: legg gode følelser i valpen din! Den gjør ikke ting for å plage deg eller være slem, den trenger bare tid til å forstå verden og lære hvordan du ønsker at den skal oppføre seg. Førstegsngseieren bekymrer seg ofte for renslighetstrening og valpebiting. Dette er egentlig ting som faller på plass hos de fleste med litt trening og etterhvert som valpen vokser. Mine beste råd er: 1) En god forsikring! Sjekk hva den dekker, ikke bare hva du må betale i måneden. 2) Skjerm valpen fra skumle ting, som store/voldsomme hunder og masete barn (og voksne) som kommer bort og skal hoie og stryke. IKKE under noen omstendigheter la tilfeldige hunder få "leke" med valpen, uansett hva eieren sier. Voldsom lek kan både skremme valpen og den kan bli skadet. Er det en liten rase du har, kan faktisk en leken labb over ryggen, knekke nakken på valpen! Sosialisering må foregå på trygg måte, både med hunder og mennesker. Men ta med valpen ut for å se og oppleve verden: mennesker, hunder, katter, hester, busser, biler, barnevogner, sykler, søppelkasser... Først se på trygg avstand, så evt nærme seg rolig. 3) Så bli vant til bilbur og kjøre bil, kloklipp ("klipp" hver dag i starten, da vil kloklipp gå som en lek etterhvert). 4) Tren på å være alene hjemme helt fra start, dette er utrolig viktig for at hundehold skal fungere. 5) Valpekurs! Kan ikke anbefale det nok, det burde være obligatorisk. Både for at eieren skal lære det mest grunnleggende, og for sosialisering av valpen i trygge omgivelser. 6) Innkalling! Det viktigste din hund må lære! Trygg innkalling kan hindre alt fra utrivelige situasjoner som kan oppstå når du har hunden løs ute, til livsfarlige situasjoner for hunden eller andre. 7) Hund er fantastisk! Jeg kunne ikke levd uten, men det er faktisk helt normalt å bli så fortvilet og lei det første året, at man angrer hele kjøpet! Også det går seg til. Jeg vet ikke lenger hvordan et liv UTEN hund er! 8) Lykke til! Anonymkode: 3affb...f67 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436425-vi-har-kj%C3%B8pt-oss-valp%F0%9F%90%B6/#findComment-149883959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #11 Del Skrevet 14. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Forbered dere selv og barna på at valper som regel ikke er noe videre glad i kos, og at de er små pirajaer de første ukene. Datteren min var 7 år da vi fikk hund, og samtlige gensere hadde hull nederst på ermene fordi valpen hoppet opp og bet seg fast der. Men det går over med trening, tålmodighet og felling av melketenner 😅 Anonymkode: 63fc0...70c Dette er så dorskjellig fra rase til rase. Vår Whippet koste inntil oss i sofaen fra første minutt og hun har ikke ødelagt en eneste genser. En Malle og en Golden jeg hadde som baærn var derimot ekstreme på hoppe etter klær lek. Men kose ville de. TS: Dropp billige stoffkeker, de ødelegges på 1 2 3. Kong koster litt mer og stoffkekene ser ikke spesielt anderledes ut, men kvaliteten er noe helt annet. Kjøp en behagelig sele fra start, halsbånd er kun for raskt transport ut i bil eller tissing rundt hjørnet. Husk at hunder er flokkdyr, dere blir flokken til valpen og den får en helt ny verden fra søndag av. Så må innrømne at jeg fikk vondt inni meg da jeg leste at den skal ha plassen sin i bur i gangen. Skjønner at den ikke skal sitte innlåst der når dere er hjemmen, men natt kanskje? Så trist, hadde revurdert den og heller kjøpt en egen seng til den til soverommet. Anonymkode: dcf35...1a3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436425-vi-har-kj%C3%B8pt-oss-valp%F0%9F%90%B6/#findComment-149883967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #12 Del Skrevet 14. desember 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Dette er så dorskjellig fra rase til rase. Vår Whippet koste inntil oss i sofaen fra første minutt og hun har ikke ødelagt en eneste genser. En Malle og en Golden jeg hadde som baærn var derimot ekstreme på hoppe etter klær lek. Men kose ville de. TS: Dropp billige stoffkeker, de ødelegges på 1 2 3. Kong koster litt mer og stoffkekene ser ikke spesielt anderledes ut, men kvaliteten er noe helt annet. Kjøp en behagelig sele fra start, halsbånd er kun for raskt transport ut i bil eller tissing rundt hjørnet. Husk at hunder er flokkdyr, dere blir flokken til valpen og den får en helt ny verden fra søndag av. Så må innrømne at jeg fikk vondt inni meg da jeg leste at den skal ha plassen sin i bur i gangen. Skjønner at den ikke skal sitte innlåst der når dere er hjemmen, men natt kanskje? Så trist, hadde revurdert den og heller kjøpt en egen seng til den til soverommet. Anonymkode: dcf35...1a3 Takk til alle for mange gode råd. Forumet er helt gull! Vi tenkte ikke at han skulle sove i gangen, men ha den som sitt "safe-house" hvor han kan trekke seg tilbake. Tenkte å ha seng/bur på soverommet i tillegg som han sover i om natten. Er det dumt? hi Anonymkode: 5d328...783 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436425-vi-har-kj%C3%B8pt-oss-valp%F0%9F%90%B6/#findComment-149883969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #13 Del Skrevet 14. desember 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Takk til alle for mange gode råd. Forumet er helt gull! Vi tenkte ikke at han skulle sove i gangen, men ha den som sitt "safe-house" hvor han kan trekke seg tilbake. Tenkte å ha seng/bur på soverommet i tillegg som han sover i om natten. Er det dumt? hi Anonymkode: 5d328...783 Jeg vil IKKE ha hunden på soverommet, men det er selvsagt opp til deg. Etter den første tiden vil hunden sove helt greit i gangen. Et bur uten dør, kan bli en fantastisk hule som blir hundens "fristed". Lag tette tak og vegger, og fjern døra. La buret være et sted ingen får forstyrre hunden, og når den blir voksen vil den sikkert trekke seg tilbake til hula si om det blir mye styr. Ellers er dyre senger ofte bortkasta penger, bruk et gammelt teppe f eks. Anonymkode: 3affb...f67 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436425-vi-har-kj%C3%B8pt-oss-valp%F0%9F%90%B6/#findComment-149883971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #14 Del Skrevet 14. desember 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Takk til alle for mange gode råd. Forumet er helt gull! Vi tenkte ikke at han skulle sove i gangen, men ha den som sitt "safe-house" hvor han kan trekke seg tilbake. Tenkte å ha seng/bur på soverommet i tillegg som han sover i om natten. Er det dumt? hi Anonymkode: 5d328...783 Så bra, dette er helt supert. Etterhvert vil hunden kanskje trekke ut og sove alene, men denne tryggheten i starten gir så mye tilbake. Anonymkode: dcf35...1a3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436425-vi-har-kj%C3%B8pt-oss-valp%F0%9F%90%B6/#findComment-149883979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #15 Del Skrevet 14. desember 2022 Gratulerer! Som med bayer kan det være greit å være forberedt på at den første tiden kan bli intens og overveldende (slik at man justerer forventningene sine). Men, også som med babyer, så går det seg til etterhvert som valpen blir mindre valpete. Jeg angret skikkelig på hundekjøpet de første ukene (det skal sies at valpen vår var FULLSTENDIG rabiat 😆), men nå et år senere har vi en rolig, veloppdragen hund som utelukkende gir oss glede. Så ha det i bakhodet hvis du blir frustrert 😀 Jeg ville aldri begrenset hunden min til å bare få være i en liten gang når den er alene, jeg får klaustrofobi på dens vegne bare av tanken. Etter det første valpestadiet har hunden vår hatt hele 1. etasje å være i når den er alene. Soverommene i 2. etasje får den ikke være i, og den går aldri opp trappa. Anonymkode: 876e7...60c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436425-vi-har-kj%C3%B8pt-oss-valp%F0%9F%90%B6/#findComment-149883999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #16 Del Skrevet 14. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Gratulerer! Som med bayer kan det være greit å være forberedt på at den første tiden kan bli intens og overveldende (slik at man justerer forventningene sine). Men, også som med babyer, så går det seg til etterhvert som valpen blir mindre valpete. Jeg angret skikkelig på hundekjøpet de første ukene (det skal sies at valpen vår var FULLSTENDIG rabiat 😆), men nå et år senere har vi en rolig, veloppdragen hund som utelukkende gir oss glede. Så ha det i bakhodet hvis du blir frustrert 😀 Jeg ville aldri begrenset hunden min til å bare få være i en liten gang når den er alene, jeg får klaustrofobi på dens vegne bare av tanken. Etter det første valpestadiet har hunden vår hatt hele 1. etasje å være i når den er alene. Soverommene i 2. etasje får den ikke være i, og den går aldri opp trappa. Anonymkode: 876e7...60c Så kjekt å høre så positive opplevelser. Gangen vår er stor, sikkert 13 kvm, lys og varm, så jeg tror den vil få det helt fint der med bur, leker, mat og drikke. Vi skal ha trappegrind så den ikke kommer seg opp til 2 etg, i hvert fall i starten. De skal vel ikke gå i trapper når de er valp pluss at jeg er redd den glir om den stormer ned når noen kommer hjem. Jeg har klump i magen av spenning, og er litt redd for hva vi har tatt på oss. Det hjelper ikke at mannen er ganske negativ til hele prosjektet, men han er knapt hjemme så han har egentlig ikke noe å si, alt ansvar og arbeid blir på meg (og de eldste barna som må bidra). hi Anonymkode: 5d328...783 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436425-vi-har-kj%C3%B8pt-oss-valp%F0%9F%90%B6/#findComment-149884047 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #17 Del Skrevet 14. desember 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Gratulerer! Som med bayer kan det være greit å være forberedt på at den første tiden kan bli intens og overveldende (slik at man justerer forventningene sine). Men, også som med babyer, så går det seg til etterhvert som valpen blir mindre valpete. Jeg angret skikkelig på hundekjøpet de første ukene (det skal sies at valpen vår var FULLSTENDIG rabiat 😆), men nå et år senere har vi en rolig, veloppdragen hund som utelukkende gir oss glede. Så ha det i bakhodet hvis du blir frustrert 😀 Jeg ville aldri begrenset hunden min til å bare få være i en liten gang når den er alene, jeg får klaustrofobi på dens vegne bare av tanken. Etter det første valpestadiet har hunden vår hatt hele 1. etasje å være i når den er alene. Soverommene i 2. etasje får den ikke være i, og den går aldri opp trappa. Anonymkode: 876e7...60c Æ "begrense hunden til bare en gang" gir motsatt effekt av hva du frykter! En hund føler tvert i mot trygghet i mindre rom. Om hunden har større areal "å passe på" når den er alene, kan den bli stresset og utrygg. Altså stikk motsatt av slik vi mennesker føler. Det er DET som er litt dumt i dagens hundehold: man tillegger hunden menneskelige tanker og følelser, og slik misforstått snillhet kan ha motsatt effekt av det man ønsker. Derfor er det også mange hunder som trives godt i bur: det fungerer som en hule, altså slik hunden i naturen bor. La gjerne buret være uten dør, eller såpass stort at hunden kan bevege seg fritt, reise seg og gå litt rundt. Anonymkode: 3affb...f67 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436425-vi-har-kj%C3%B8pt-oss-valp%F0%9F%90%B6/#findComment-149884078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #18 Del Skrevet 14. desember 2022 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Æ "begrense hunden til bare en gang" gir motsatt effekt av hva du frykter! En hund føler tvert i mot trygghet i mindre rom. Om hunden har større areal "å passe på" når den er alene, kan den bli stresset og utrygg. Altså stikk motsatt av slik vi mennesker føler. Det er DET som er litt dumt i dagens hundehold: man tillegger hunden menneskelige tanker og følelser, og slik misforstått snillhet kan ha motsatt effekt av det man ønsker. Derfor er det også mange hunder som trives godt i bur: det fungerer som en hule, altså slik hunden i naturen bor. La gjerne buret være uten dør, eller såpass stort at hunden kan bevege seg fritt, reise seg og gå litt rundt. Anonymkode: 3affb...f67 Jada, jeg kjenner teorien rundt dette. Vår hund trives i hvert fall best med mer rom til å bevege seg på (han har hatt både bur og større grind, men velger bort dette). Anonymkode: 876e7...60c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436425-vi-har-kj%C3%B8pt-oss-valp%F0%9F%90%B6/#findComment-149884094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #19 Del Skrevet 14. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Så kjekt å høre så positive opplevelser. Gangen vår er stor, sikkert 13 kvm, lys og varm, så jeg tror den vil få det helt fint der med bur, leker, mat og drikke. Vi skal ha trappegrind så den ikke kommer seg opp til 2 etg, i hvert fall i starten. De skal vel ikke gå i trapper når de er valp pluss at jeg er redd den glir om den stormer ned når noen kommer hjem. Jeg har klump i magen av spenning, og er litt redd for hva vi har tatt på oss. Det hjelper ikke at mannen er ganske negativ til hele prosjektet, men han er knapt hjemme så han har egentlig ikke noe å si, alt ansvar og arbeid blir på meg (og de eldste barna som må bidra). hi Anonymkode: 5d328...783 Det går nok så fint skal du se 😀 Anonymkode: 876e7...60c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436425-vi-har-kj%C3%B8pt-oss-valp%F0%9F%90%B6/#findComment-149884095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #20 Del Skrevet 14. desember 2022 En viktig ting å huske er at man ikke skal aktivisere en valp hele tiden. En valp skal sove mange timer i døgnet, og kan bli stresset av for mye kav hele tiden. Det er viktigere å lære den å roe ned, enn å hele tiden aktivisere. Vi har hatt en grind i tv stua de første månedene, en grind med dør, og inni der hatt et bur med et teppe over så det blir en hule, en seng, drikke og kladd. Satt som regel fra første time at når valpen går inn der skal den være i fred, det er hvilestedet. Har etterhvert tatt vekk grinden, men buret med teppe over står i tv stuen fremdeles, det skal være hundens fristed. Nå er valpen vår 9 mnd og han har seng i alle rom egentlig, en i tv stua, en på kjøkkenet og en i gangen. Han ligger gjerne i det rommet det er mennesker, det er jo flokkdyr det er snakk om. Vi har han ikke på soverommet, så om natten kan han ligge der han vil, men sover som regel enten i sengen i gangen eller på gulvet på badet. Når vi begynte å øve på å være alene brukte vi grinden i tv stua, bare lukket døra. Etterhvert fikk han hele tv stua. Nå har han hele 1.etg, men ligger som regel i tv stua når vi er borte. Anonymkode: 95fce...8b3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436425-vi-har-kj%C3%B8pt-oss-valp%F0%9F%90%B6/#findComment-149884096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #21 Del Skrevet 14. desember 2022 Lær den å sitte i alle situasjoner, når de passerer folk på gata, når det kommer andre hunder, når det kommer folk på døra, osv. Så unngår dere en hund som blir helt vill og dere ikke får kontakt med den, mange blir skremt av en hund som blir gal av glede og hopper. Det er heller ikke greit at den skitner til folks klær ute fordi den hopper. Ikke la den hilse på alle dere møter ute, tren på å gå rett forbi. I mange situasjoner, særlig når den blir større er det ikke greit at den blir helt vill og skal hilse på alle. Lær den å gå fint i bånd, ikke greit å gå tur med en som nesten drar av deg armen og du ikke får kontakt med. La den gjevnlig treffe voksne trygge hunder, ikke slipp den løs i hundepark med ukjente hunder. Det kan fort gå veldig galt og du kan ende opp med en hund som er redd og gjør utfall mot andre hunder. Anonymkode: 2f47a...9c4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436425-vi-har-kj%C3%B8pt-oss-valp%F0%9F%90%B6/#findComment-149884123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2022 #22 Del Skrevet 14. desember 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Lær den å sitte i alle situasjoner, når de passerer folk på gata, når det kommer andre hunder, når det kommer folk på døra, osv. Så unngår dere en hund som blir helt vill og dere ikke får kontakt med den, mange blir skremt av en hund som blir gal av glede og hopper. Det er heller ikke greit at den skitner til folks klær ute fordi den hopper. Ikke la den hilse på alle dere møter ute, tren på å gå rett forbi. I mange situasjoner, særlig når den blir større er det ikke greit at den blir helt vill og skal hilse på alle. Lær den å gå fint i bånd, ikke greit å gå tur med en som nesten drar av deg armen og du ikke får kontakt med. La den gjevnlig treffe voksne trygge hunder, ikke slipp den løs i hundepark med ukjente hunder. Det kan fort gå veldig galt og du kan ende opp med en hund som er redd og gjør utfall mot andre hunder. Anonymkode: 2f47a...9c4 Bra tips! Vi skal gå på valpekurs, det blir viktig, tror jeg. Anonymkode: 5d328...783 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436425-vi-har-kj%C3%B8pt-oss-valp%F0%9F%90%B6/#findComment-149884367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #23 Del Skrevet 15. desember 2022 Er det noen som har Golf og som har hundebur i den? Hvilken type bur, i såfall? Og hvilke andre måter enn bur kan man frakte hunden trygt på korte turer? Vi har stor bil til de lange turene, men prøver å bruke den minst mulig nå med så dyrt drivstoff b Anonymkode: 5d328...783 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436425-vi-har-kj%C3%B8pt-oss-valp%F0%9F%90%B6/#findComment-149884542 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #24 Del Skrevet 15. desember 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Er det noen som har Golf og som har hundebur i den? Hvilken type bur, i såfall? Og hvilke andre måter enn bur kan man frakte hunden trygt på korte turer? Vi har stor bil til de lange turene, men prøver å bruke den minst mulig nå med så dyrt drivstoff b Anonymkode: 5d328...783 Eller en annen type liten bil, selvsagt. hi Anonymkode: 5d328...783 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436425-vi-har-kj%C3%B8pt-oss-valp%F0%9F%90%B6/#findComment-149884544 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2022 #25 Del Skrevet 15. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Er det noen som har Golf og som har hundebur i den? Hvilken type bur, i såfall? Og hvilke andre måter enn bur kan man frakte hunden trygt på korte turer? Vi har stor bil til de lange turene, men prøver å bruke den minst mulig nå med så dyrt drivstoff b Anonymkode: 5d328...783 Hvilken type hund? Jeg har golf, men liten hund, så vi har Care2 som festes med belte i sete. Anonymkode: 3affb...f67 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436425-vi-har-kj%C3%B8pt-oss-valp%F0%9F%90%B6/#findComment-149884598 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå