Gå til innhold

Alarm sitter igjen på jakke…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en vinterjakke på Finn.no til datteren min. Denne var ny og ubrukt. Datteren min har brukt den i noen dager, og kommer i dag og viser meg en alarm som sitter på jakken. Denne får jeg vel ikke av selv?

Tenkte å ta turen innom den lokale sportsbutikken i morgen for å høre om de kan ta den av. Men, vil de mistenke meg for å ha stjålet den da, eller?🙊

Anonymkode: 4d022...988

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har kjøpt tyvegods! Meld fra til Finn.

Anonymkode: 41283...739

Skrevet

Jeg synes du bør ta det til politiet.

Og også varsle Finn om denne brukeren, selvfølgelig.

Å gå til en butikk og be dem fjerne dem vil jo bare vise at du har kjøpt tyvgods, selv om de ikke mistenker deg for å ha stjålet.

Ta det til politiet i morgen, og vis kommunikasjonen som har skjedd med selger.

Anonymkode: 28f5f...300

Skrevet

Er jo ikke sikkert det er tyvgods? En venninne av meg måtte tilbake til butikken hun hadde kjøpt en genser i å få fjernet alarmen da det tydeligvis hadde vært to stk på den. 

hi

Skrevet

Ikke sikkert, men veldig sannsynlig.

Anonymkode: c3e75...3e7

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Er jo ikke sikkert det er tyvgods? En venninne av meg måtte tilbake til butikken hun hadde kjøpt en genser i å få fjernet alarmen da det tydeligvis hadde vært to stk på den. 

hi

Og din venninne solgte jakker MED alarmer på? Eeeehhh … ikke vær naiv! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Og din venninne solgte jakker MED alarmer på? Eeeehhh … ikke vær naiv! 

Leste du egentlig innlegget godt nok nå?

Skrevet

Jeg sendte mld til hun jeg kjøpte den av nå, og fikk bilde av kvitteringen. Hun hadde kjøpt på nett og hadde ikke merket at det satt alarm på. Så da var det vel ikke tyvgods alikevel da…

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Leste du egentlig innlegget godt nok nå?

Ja. Jeg regner med at de som SELGER noe flunkende nytt med alarmen på ikke er de samme som må tilbake fordi butikken ved et uhell satte på to. Da har de kvittering med, sant? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg sendte mld til hun jeg kjøpte den av nå, og fikk bilde av kvitteringen. Hun hadde kjøpt på nett og hadde ikke merket at det satt alarm på. Så da var det vel ikke tyvgods alikevel da…

hi

Kan da være tyvegods HUN har kjøpt…

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

hi

Da går du i butikken og går alarmen fjernet. Har selv opplevd at det hender at de glemmer å ta av, men sjelden på så store plagg. 

Anonymkode: 8a81a...23d

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kan da være tyvegods HUN har kjøpt…

Hvordan kan det være tyvegods bår hun har sendt bilde av kvitteringen med navnet sitt på?

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

hi

Tror du ikke jakkens eier ville gjort dette etter at jakken ble kjøpt, eller i det minste før salg.

Selger har jo solgt deg et produkt som du nå ikke kan bruke.

Gå til politiet og meld dette, så tar de videre vurderinger i saken, og du kan få hjelp til hvordan ev. løse det.

Kjøper man tyvgods blir man også skyldig i heleri. Men slik det er nå kjøpte du jakken i god tro og er uskyldig og kan ikke straffes som det.

Om du nå - etter at du fikk mistanke om at jakken er tyvgods - forsøker å fjerne alarm for å bruke den, da kan du risikere å bli sett på som delaktig i heleri.

Så gå til politiet med jakken, vis dem all kommunikasjon du har med jakkens eier. Er ikke verre enn at om eier har kvittering eller kan dokumentere via bank at jakken er ærlig kjøpt, så får du nok hjelp til å klippe bort alarmen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan kan det være tyvegods bår hun har sendt bilde av kvitteringen med navnet sitt på?

Selgeren som solgte til henne har stjålet den. 

Skrevet

Tror du ikke jakkens eier ville gjort dette etter at jakken ble kjøpt, eller i det minste før salg.

Selger har jo solgt deg et produkt som du nå ikke kan bruke.

Gå til politiet og meld dette, så tar de videre vurderinger i saken, og du kan få hjelp til hvordan ev. løse det.

Kjøper man tyvgods blir man også skyldig i heleri. Men slik det er nå kjøpte du jakken i god tro og er uskyldig og kan ikke straffes som det.

Om du nå - etter at du fikk mistanke om at jakken er tyvgods - forsøker å fjerne alarm for å bruke den, da kan du risikere å bli sett på som delaktig i heleri.

Så gå til politiet med jakken, vis dem all kommunikasjon du har med jakkens eier. Er ikke verre enn at om eier har kvittering eller kan dokumentere via bank at jakken er ærlig kjøpt, så får du nok hjelp til å klippe bort alarmen.

Har du lest innlegget ang kvitteringe, eller?

Skrevet

Selgeren som solgte til henne har stjålet den. 

En nettbutikk har stjålet den?

Skrevet

Herregud. Kvitteringen forteller ikke hvor jakka kommer fra, bare at den forrige eieren har betalt for den. 

Skrevet

En nettbutikk har stjålet den?

En nettbutikk? Ja, de kan også gjøre sånt. Men «hun kjøpte den på nett» sier ikke noe om at hun kjøpte den fra en seriøs selger. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Herregud. Kvitteringen forteller ikke hvor jakka kommer fra, bare at den forrige eieren har betalt for den. 

Hun har kvittering på at hun har kjøpt denne jakka via nettbutikk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

De var ikke kommet da jeg begynte å skrive.

Har mistet svar tidligere i dag om jeg klikker for å se nye svar mens jeg skriver et innlegg, så har droppet det.

Jeg ville uansett gått til politiet og forklart situasjonen, inkl. bilde av kvitteringen du fikk, og så spurt hvordan du skal forholde deg overfor butikk, om det er greit å få butikk til å fjerne en slik alarm. Da har du sikret deg selv på alle måter.

Skrevet

En nettbutikk med alarm på klærne? Hva skal poenget med det være? 

Anonymkode: 43199...85c

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

En nettbutikk? Ja, de kan også gjøre sånt. Men «hun kjøpte den på nett» sier ikke noe om at hun kjøpte den fra en seriøs selger. 

Den er kjøpt på Anton Sport. Nettbutikk. Framstår nå som en ganske seriøs butikk det. 

Skrevet

Herlighet bare gå til hvilken som helst klesbutikk og forklar problemet. De hjelper deg. 

Anonymkode: b66dc...9ba

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

De var ikke kommet da jeg begynte å skrive.

Har mistet svar tidligere i dag om jeg klikker for å se nye svar mens jeg skriver et innlegg, så har droppet det.

Jeg ville uansett gått til politiet og forklart situasjonen, inkl. bilde av kvitteringen du fikk, og så spurt hvordan du skal forholde deg overfor butikk, om det er greit å få butikk til å fjerne en slik alarm. Da har du sikret deg selv på alle måter.

Du mener at hun skal spørre politiet om butikken kan fjerne alarmen??

Anonymkode: 3669c...693

Skrevet

Jeg har nå fått tre bilder av kvittering fra selger. Den er kjøpt på Anton Sport nettbutikk. Seriøs butikk. Kommer absolutt ikke til å gå til politiet med dette. Kommer til å kontakte butikk i morgen for å høre om de kan hjelpe meg med å få den fjernet. Kan ikke skjønne at dette skal være noe problem med fremlegging av kvittering. 

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...