Gå til innhold

Rosa støvler for en gutt?

Anbefalte innlegg

Ville dere brukt rosa støvler på en gutt en 3 dager?

Vinterstøvlene til minste har helt brått blitt veldig små, og det er meldt -15 grader de neste dagene.
Har ikke mulighet til å dra og handle nye til han før på lørdag, men har et par viking vinterstøvler etter eldste som er mørk rosa/burgunder som passer.

Ville dere ha brukt det på en gutt i 3 dager?

Anonymkode: f189c...d1c

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144436417-rosa-st%C3%B8vler-for-en-gutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Herregud, du kan umulig være seriøs? Det er til og med ok hele vinteren. Det er -15 og barnet trenger varmt skotøy og du lurer på om FARGEN er ok? Hva slags overfladisk vesen er du?

Anonymkode: cfe7b...694

TinaK 1990 skrev (Akkurat nå):

Hvis du ikke tuller bør du tenke deg godt gjennom. Er alternativet at barnet fryser på beina? Pga rosa skotøy?

I verste tilfelle må jeg låne penger.
Jeg har selv vært utsatt for ekstrem mobbing for de merkeligste ting når jeg var liten og er livredd for å gjøre noen som vil utsette mine barn for det samme.

Han går forresten i 2. klasse dersom det har noe å si

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

I verste tilfelle må jeg låne penger.
Jeg har selv vært utsatt for ekstrem mobbing for de merkeligste ting når jeg var liten og er livredd for å gjøre noen som vil utsette mine barn for det samme.

Han går forresten i 2. klasse dersom det har noe å si

Rosa for gutter i dag er ikke som rosa for gutter da vi var små. Ikke gjør så mye ut av det. La gutten være god og varm på beina og så kjøper du nye etterhvert.

TinaK 1990 skrev (1 minutt siden):

Rosa for gutter i dag er ikke som rosa for gutter da vi var små. Ikke gjør så mye ut av det. La gutten være god og varm på beina og så kjøper du nye etterhvert.

Her ble en venn av sønnen min ertet i BARNEHAGEN fordi han hadde rosa lue. Av de eldste i barnehagen. Så jo det er forsatt sånn at en kan bli ertet pga at en bruker " jentefarger"

Anonymkode: d8a5c...9a4

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Her ble en venn av sønnen min ertet i BARNEHAGEN fordi han hadde rosa lue. Av de eldste i barnehagen. Så jo det er forsatt sånn at en kan bli ertet pga at en bruker " jentefarger"

Anonymkode: d8a5c...9a4

Akkurat det jeg er redd for :(

HI

Null problem. Her jeg bor (sentralt på Østlandet, riktignok) er det gjennomgående akseptert at alle velger de fargene de vil. Det er gutter i klassen til datteren min som har arvet rosa jakke eller støvler. Det er én av guttene som har rosa som yndlingsfarge og har det meste i rosa. Det første blir ikke kommentert. Det andre blir kommentert, men på en hyggelig måte: "X liker best rosa, mens de andre guttene liker andre farger. Alle kan bruke de fargene de liker best. Jeg liker best lilla og lyseblått."

Anonymkode: 92feb...c83

Min eldste hadde en rosaperiode i slutten av barnehageårene. Han hadde både rosa vintersko, vinterdress og lue. Hvis ikke gutten selv har noen kommentar på det, så bare kjør på. Dersom han vegrer seg ville jeg kanskje ha vurdert andre løsninger, siden du selv har dårlige erfaringer med mobbing. Det kan være vanskelig da å gi de små gode og riktige verktøy for å håndtere kommentarer, og du kan fort overtolke kommentarer selv og videreføre dem til barnet. De kan jo evt males eller sprayes?

Annonse

Mine tantebarn som er gutter har brukt lilla, rosa og annet de har arvet eller lånt ifra mine unger. Jeg ser ikke problemet, ikke min søster heller, min svoger hade en liten overgangsfase men kom over den også. Han valgte ikke å kjøpe de fargene når han kjøpte noe, men var det arveting eller låne ting så var det helt uvesentlig hvordan farge det hadde. 

Det gøyeste var når han ene ønsket seg rosa nattkjole. Han lånte alltid ungenes nattkjole på hytta, han syns det var så deilig å gå i. Så når jeg hørte det, måtte jeg jo kjøpe. Min svoger fikk kaffen i halsen den julaften, men det gikk fint når han så ungen koste i den etterpå. 

Anonymkode: 8016f...27b

Er så glad min 9 åring tør være seg selv!! På klesbutikken fant han en kul bukse, så sa jeg «men det er mannebukse» hvorpå han sa «det er ikke noe manneklær og dameklær! Alle kan gå i det de vil!». Jeg mente å si at buksa var for herrer, typ voksne menn og ikke fantes i hans størrelse…. 

Det er kaldt. Du har sko. De er rosa/burgunder. Det er en farge. På ett par sko. Ser ikke problemet. 

Anonymkode: d932d...121

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...