Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #1 Skrevet 13. desember 2022 Våkna opp med tidenes munnsår for 5 dager siden. Hele leppa hovna. Var på apoteket og kjøpte Zovirax og starta behandling, men nå er det enda ikke borte. Leppa er ikke så hoven, men har forstatt en gul klump jeg antar er betent... Burde jeg prøve noe annet eller bruke den i 5 dager til og se? Anonymkode: 84b72...d33
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #2 Skrevet 13. desember 2022 Viss du allrede hadde utbrudd, burde du kjøpt den varianten som og inneholder kortison. Men du vil uansett ikke få mer hjelp av å bruke den i 5 dager til. Ville heller brukt sårsalve eller en leppe/hudsalve for å holde det mykt Anonymkode: bc24e...baf
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #3 Skrevet 13. desember 2022 Du skulle ha brukt den før du fikk skikkelig utbrudd. Det tar tid å bli helt bra igjen når man starter så sent. Anonymkode: 8622e...9ba
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #4 Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Viss du allrede hadde utbrudd, burde du kjøpt den varianten som og inneholder kortison. Men du vil uansett ikke få mer hjelp av å bruke den i 5 dager til. Ville heller brukt sårsalve eller en leppe/hudsalve for å holde det mykt Anonymkode: bc24e...baf Hun på apoteket sa at den kan brukes innen 48 timer… leser på nett at den skal brukes i 5 dager, men kan utvides med 5 til ved behov… hvis jeg ikke bruker den svir det bare, så den lindrer fortsatt da… Anonymkode: 84b72...d33
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #5 Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Du skulle ha brukt den før du fikk skikkelig utbrudd. Det tar tid å bli helt bra igjen når man starter så sent. Anonymkode: 8622e...9ba Men jeg har aldri hatt munnsår før så jeg visste ikke det da jeg la meg på torsdag kveld Anonymkode: 84b72...d33
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #6 Skrevet 13. desember 2022 Den har liten (ingen) effekt når det først har brutt ut. Faktisk kan du forverre munnsår ved å holde det vått med krem de første dagene. Virus elsker et fuktig og varmt miljø. Hold det tørt Munnsår tar ca 7-10 dager å heles. Ikke plukk på det! Anonymkode: 55d10...51f
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #7 Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Den har liten (ingen) effekt når det først har brutt ut. Faktisk kan du forverre munnsår ved å holde det vått med krem de første dagene. Virus elsker et fuktig og varmt miljø. Hold det tørt Munnsår tar ca 7-10 dager å heles. Ikke plukk på det! Anonymkode: 55d10...51f Det har blitt myyye bedre! Leppa er ikke hoven, og såret er mindre. Men det er fortsatt en gul/hvitt «flekk»… jeg plukker ikke, kan ikke komme borti noe med den 😅 Anonymkode: 84b72...d33
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #8 Skrevet 13. desember 2022 1 minute ago, Anonym bruker said: Det har blitt myyye bedre! Leppa er ikke hoven, og såret er mindre. Men det er fortsatt en gul/hvitt «flekk»… jeg plukker ikke, kan ikke komme borti noe med den 😅 Anonymkode: 84b72...d33 Bare la den være. Sånn salve kan hindre utbrudd, men når det først er sår må det bare gro. Husk at det er supersmittsomt.. Anonymkode: 55d10...51f
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #9 Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Bare la den være. Sånn salve kan hindre utbrudd, men når det først er sår må det bare gro. Husk at det er supersmittsomt.. Anonymkode: 55d10...51f Noe må jeg smøre med, er det ikke like greit å bruke den? Kliner ikke med noen så det går bra Anonymkode: 84b72...d33
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #10 Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Det har blitt myyye bedre! Leppa er ikke hoven, og såret er mindre. Men det er fortsatt en gul/hvitt «flekk»… jeg plukker ikke, kan ikke komme borti noe med den 😅 Anonymkode: 84b72...d33 Neste gang kjøper du en så heter zoviduo( lik zovirax, men med kortison i), den virker etter utbrudd og. Hos meg skjer det og bare, ingen ting som tilsier at det kommer i forkant. Anonymkode: bc24e...baf
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #11 Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Neste gang kjøper du en så heter zoviduo( lik zovirax, men med kortison i), den virker etter utbrudd og. Hos meg skjer det og bare, ingen ting som tilsier at det kommer i forkant. Anonymkode: bc24e...baf Takk for tips! Hjelper det å kjøpe den nå? Anonymkode: 84b72...d33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå