Gå til innhold

Er dette egentlig lov?

Anbefalte innlegg

NotNaomi skrev (13 minutter siden):

Jeg kjenner ikke til saken mer enn dette her. Men det har jo med skjevt maktforhold å gjøre osv. Hun er jo i en betalt omsorgsposisjon overfor han. Det blir jo feil. 

På OnlyFans er det kjøperne som velger hvem de søker opp og hvem de kjøper av, altså. Hun solgte neppe papirkopier på trammen hos pasientene! Selgeren forholder seg ikke aktivt til kjøperne.

Anonymkode: 7e274...232

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Så er det en stor forskjell på å selge bilder til villige kjøpere og å kjøpe sex av desperate, fattige kvinner hvis jobb man har å beskytte også.

Foreldrene til denne gutten kunne heller ha sørget for at han ikke lenger fikk kjøpt seksualiserte bilder av ukjente kvinner, heller enn å få en sykepleier sparket. Undersøker de alle kvinner han kjøper runkebilder av? 

Anonymkode: d437b...09a

Lurer jeg også på…

NotNaomi skrev (11 minutter siden):

Det syns jeg ikke spiller noen rolle. Å selge seksualiserte bilder til en funksjonshemmet på bolig som du har omsorgsrolle ovenfor syns jeg blir feil. 

Du, hun kommer ikke nærmere enn en Youtuber kommer til sine lyttere! Det er ikke den som legger ut bildene som pusher dem på andre. Man må søke opp dem man vil kjøpe av.

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

På OnlyFans er det kjøperne som velger hvem de søker opp og hvem de kjøper av, altså. Hun solgte neppe papirkopier på trammen hos pasientene! Selgeren forholder seg ikke aktivt til kjøperne.

Jeg skjønner det. Men jeg ser problemet innen visse yrker som her. Også når det gjelder politi osv. I noen yrker må man tenke konsekvenser i høyere grad enn i andre yrker. 

NotNaomi skrev (13 minutter siden):

Det syns jeg ikke spiller noen rolle. Å selge seksualiserte bilder til en funksjonshemmet på bolig som du har omsorgsrolle ovenfor syns jeg blir feil. 

Hva med de som kjøper bilder da? La oss si en mannlig sykepleier kjøper seksualiserte bilder av en kvinne. Så viser det seg at denne kvinnen er en av hans pasienter. Burde han fått sparken da? Det er vel ikke verre å selge bilder enn å kjøpe bilder?

NotNaomi skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner det. Men jeg ser problemet innen visse yrker som her. Også når det gjelder politi osv. I noen yrker må man tenke konsekvenser i høyere grad enn i andre yrker. 

Konsekvens er nå en ting, den handler i så fall om andres hang til å bli «sjokkert» over alt som ligner kjønnsliv.

Men den innvendingen du kom med, at hennes omsorgsrolle var i veien og at hun liksom pushet dette på brukeren, det viser bare at du ikke skjønner hvilket medium du har med å gjøre. De som nedlaster bildene er ikke kjent for dem som har lagt dem ut! Hun kan ikke hindre noen i å kjøpe hvis de selv vil.

Annonse

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva med de som kjøper bilder da? La oss si en mannlig sykepleier kjøper seksualiserte bilder av en kvinne. Så viser det seg at denne kvinnen er en av hans pasienter. Burde han fått sparken da? Det er vel ikke verre å selge bilder enn å kjøpe bilder?

Det er en viss forskjell på posisjon der. Det er ikke så ok å se seksualisert på en som tar vare på deg og kanskje bidrar til å  reddelivet ditt. Det blir lite profft og det er liksom ikke innafor å ha sånn privat info av visse proffe en har med å gjøre. En pasient er ikke proff der og da. 

Gjest NotNaomi

Konsekvens er nå en ting, den handler i så fall om andres hang til å bli «sjokkert» over alt som ligner kjønnsliv.

Men den innvendingen du kom med, at hennes omsorgsrolle var i veien og at hun liksom pushet dette på brukeren, det viser bare at du ikke skjønner hvilket medium du har med å gjøre. De som nedlaster bildene er ikke kjent for dem som har lagt dem ut! Hun kan ikke hindre noen i å kjøpe hvis de selv vil.

Vi får være uenige. 

NotNaomi skrev (Akkurat nå):

Det er en viss forskjell på posisjon der. Det er ikke så ok å se seksualisert på en som tar vare på deg og kanskje bidrar til å  reddelivet ditt. Det blir lite profft og det er liksom ikke innafor å ha sånn privat info av visse proffe en har med å gjøre. En pasient er ikke proff der og da. 

Men det er jo ikke sykepleierens aktive valg at hennes pasient skal skaffe seg dette… 🙄

NotNaomi skrev (Akkurat nå):

Vi får være uenige. 

Vi kan ikke være «uenige» så lenge du misforstår formen. Dette er på linje med at brukeren kikker i kikkert på en dame som kler seg naken hjemme i leiligheten eller på en strand. Damen VET ikke at det skjer … 🙄

Gjest NotNaomi

Vi kan ikke være «uenige» så lenge du misforstår formen. Dette er på linje med at brukeren kikker i kikkert på en dame som kler seg naken hjemme i leiligheten eller på en strand. Damen VET ikke at det skjer … 🙄

Hva? De vet at de selger bilder. Ei dame som blir kikket på, vet da heldigvis ikke det. 

Annonse

NotNaomi skrev (5 minutter siden):

Hvordan er der forskjell i posisjon?

Er det verre å være en proff og selge seksualiserte bildet til det som viser seg å være en pasient, enn å være en proff og kjøpe bildet av det som viser seg å være pasient? Er det mer umoralsk å selge bilder enn det er å kjøpe?

NotNaomi skrev (2 minutter siden):

Hva? De vet at de selger bilder. Ei dame som blir kikket på, vet da heldigvis ikke det. 

Hun vet at hun er naken. Hun vet ikke hvem andre som sitter og ser på. Selv når hun liker at noen ser på, og gjerne vil vise seg fram, kan hun ikke gjette hvem som er bak kikkerten. Altså kan hun ikke ivareta en omsorgsrolle overfor dem, de må bruke dette mediet som om de er voksne og kan passe på seg selv. Dermed ramler «maktforhold»-argumentet i grus, sammen med «behandler»-argumentet, og vi gjenstår kun med argumentet om at kvinner skal skjule kroppen av ren dydighet. Foreldet argument.

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Ja, jeg ville ha trodd at dette var en oppsigelsesgrunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...