Østerdølen Skrevet 13. desember 2022 #51 Skrevet 13. desember 2022 NotNaomi skrev (37 minutter siden): Hvorfor ble det oppsigelse? fordi det ble oppdaget at ene brukeren hun hadde, hadde kjøpt bilder av henne (hun visste vel ikke at det var brukeren som hadde kjøpt dem). men når foreldrene til brukerne oppdaget at sykepleieren solgte sexbilder, krevde de at hun ble sparket fordi de ikke ville ha henne rundt sine funksjonshemmede ungdom/voksne fordi de mente hun ikke holdt en etisk høy nok standard.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #52 Skrevet 13. desember 2022 NotNaomi skrev (5 minutter siden): Nei, det syns jeg ikke. Men jeg syns det blir helt sprøtt hvis kollegaer går i krig med hverandre på grunn av det. På arbeidsplassen. Hva har det med stein å gjøre? Tenk deg at en av dine kollegaer fortalte masse troverdige løgner om deg til dine varn og meldte deg til barnevernet med den konsekvens at du batba ble flyttet bort fra deg og de heller ikke ville se deg. Ville det vært et helt greit forhold på arbeidsplassen etterpå tror du? Anonymkode: 7e970...693
Gjest NotNaomi Skrevet 13. desember 2022 #53 Skrevet 13. desember 2022 Østerdølen skrev (1 minutt siden): fordi det ble oppdaget at ene brukeren hun hadde, hadde kjøpt bilder av henne (hun visste vel ikke at det var brukeren som hadde kjøpt dem). men når foreldrene til brukerne oppdaget at sykepleieren solgte sexbilder, krevde de at hun ble sparket fordi de ikke ville ha henne rundt sine funksjonshemmede ungdom/voksne fordi de mente hun ikke holdt en etisk høy nok standard. Ok. Ja, jeg tenkte at det var noe i den duren..
Gjest NotNaomi Skrevet 13. desember 2022 #54 Skrevet 13. desember 2022 (endret) Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Tenk deg at en av dine kollegaer fortalte masse troverdige løgner om deg til dine varn og meldte deg til barnevernet med den konsekvens at du batba ble flyttet bort fra deg og de heller ikke ville se deg. Ville det vært et helt greit forhold på arbeidsplassen etterpå tror du? Anonymkode: 7e970...693 Hæ? Hva hadde det med arbeidsplassen å gjøre? Sorry, så nå at det var kollega som hadde satt ut løgner. Jeg hadde ikke blandet inn noen der, og så ville jeg nok anmeldt henne. Thats it. Endret 13. desember 2022 av NotNaomi
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #55 Skrevet 13. desember 2022 NotNaomi skrev (2 minutter siden): Hæ? Hva hadde det med arbeidsplassen å gjøre? At det var din kollega som fortalte løgnene og at du derfor måtte omgås henne daglig i mange år etterpå. Du vet, kollega, en person du jobber med. Anonymkode: 7e970...693
Gjest NotNaomi Skrevet 13. desember 2022 #56 Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): At det var din kollega som fortalte løgnene og at du derfor måtte omgås henne daglig i mange år etterpå. Du vet, kollega, en person du jobber med. Anonymkode: 7e970...693 Ja, so? Vi sitter eller går jo ikke klistra oppå hverandre! Jeg hadde ikke giddet å bry meg. Det var jo hun som var koko, så hvorfor gi henne oppmerksomhet?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #57 Skrevet 13. desember 2022 NotNaomi skrev (3 minutter siden): Ja, so? Vi sitter eller går jo ikke klistra oppå hverandre! Jeg hadde ikke giddet å bry meg. Det var jo hun som var koko, så hvorfor gi henne oppmerksomhet? De fleste andre ville reagert annerledes. Da tror jeg bare du skal huske at andre er mer opptatt av forholdet til sine kollegaer enn du er. Anonymkode: 7e970...693
Gjest NotNaomi Skrevet 13. desember 2022 #58 Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): De fleste andre ville reagert annerledes. Da tror jeg bare du skal huske at andre er mer opptatt av forholdet til sine kollegaer enn du er. Anonymkode: 7e970...693 Jeg er nok opptatt av kollegaer, men da vil jeg ha hyggelig tone 🙂
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #59 Skrevet 13. desember 2022 NotNaomi skrev (1 minutt siden): Jeg er nok opptatt av kollegaer, men da vil jeg ha hyggelig tone 🙂 Forskjellen på deg og andre er ar de færreste andre ville hatt ønsket noe godt forhold til en som hadde oppført seg sånn. Anonymkode: 7e970...693
Gjest NotNaomi Skrevet 13. desember 2022 #60 Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Forskjellen på deg og andre er ar de færreste andre ville hatt ønsket noe godt forhold til en som hadde oppført seg sånn. Anonymkode: 7e970...693 Jeg ville ikke gitt henne noe oppmerksomhet fordi hun var koko, og det mener du er å ønske et godt forhold? Jeje😄
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #61 Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Det er jo ikke en taushetsbelagt opplysning. Anonymkode: 2c810...16c Men det er da virkelig ikke noe å fortelle i plenum! Brudd på privatlivets fred. Anonymkode: 7e274...232
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #62 Skrevet 13. desember 2022 NotNaomi skrev (4 timer siden): Det skal ikke være sånn at om to kollegaer har en privat feide av ett eller annet slag, så skal andre kollegaer ta side og lage krøll på arbeidsplassen. Dette tror jeg handler mer om miljø enn noe annet, og jeg kan virkelig ikke se for meg at det skal være vanlig eller akseptabelt at arbeidsmiljøet blir så påvirket av private hendelser. Dette stemmer. Anonymkode: 7e274...232
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #63 Skrevet 13. desember 2022 HeiteH skrev (1 time siden): Hvilken stein lever du under? Ei jeg kjenner opplevde at en kollega lå med mannen hennes, syns du det er rart at det ble vanskelig for henne på jobb? Da ER jo konflikten allerede inne på arbeidsplassen. Siden de begge er ansatt der. Det er ikke sammenlignbart. La oss bruke ditt eksempel, men gjør det relevant: hva om HI bedro sin egen mann, da? Ikke med noen på jobben. Men en ukjent tredjeperson. Det er sånn JEG leser hennes sparsomme beskrivelser. Hvis hun lå med kollegaens mann har jo kollegaen noe med det, og har en grunn til å ta konflikten med på jobb; det er jo der de to møtes. Anonymkode: 7e274...232
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #64 Skrevet 13. desember 2022 Østerdølen skrev (1 time siden): Jeg er ikke enig i at arbeid og fritid er helt ulike ting. Det er jo som sykepleieren som jobbet i bolig og solgte sexbilder på Only Fans på fritiden. Hun måtte jo gå og vant heller ikke frem i Domstolen. Det er jo noe med om din oppførsel på fritiden er forenelig med det yrket du har. Men det er jo fordi Norge holder seg med et moralpoliti i tillegg til vanlig politi. Anonymkode: 7e274...232
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #65 Skrevet 13. desember 2022 NotNaomi skrev (1 time siden): Hvorfor ble det oppsigelse? Fordi kvinner som selger seksualiserte bilder av seg selv er moralsk forfalne. Menn derimot kan både trakassere andre seksuelt og kjøpe sex av prostituerte og likevel beholde jobben. Selv i Det norske forsvaret. Anonymkode: d437b...09a
Gjest NotNaomi Skrevet 13. desember 2022 #66 Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Fordi kvinner som selger seksualiserte bilder av seg selv er moralsk forfalne. Menn derimot kan både trakassere andre seksuelt og kjøpe sex av prostituerte og likevel beholde jobben. Selv i Det norske forsvaret. Anonymkode: d437b...09a Jeg tror at han i forsvaret mistet jobben. Litt vel sent men.. Jeg tenkte at hvis hun solgte bilder til en hun jobbet med som var i den posisjonen så var det vel det som gjorde utslaget. Men er igrunnen enig i at vi forøvrig henger litt ( mye ) etter når det gjelder forskjellsbehandling vedr kjønn ja..
Gjest Skrevet 13. desember 2022 #67 Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Fordi kvinner som selger seksualiserte bilder av seg selv er moralsk forfalne. Menn derimot kan både trakassere andre seksuelt og kjøpe sex av prostituerte og likevel beholde jobben. Selv i Det norske forsvaret. Anonymkode: d437b...09a Ja, sant? Sprøtt.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #68 Skrevet 13. desember 2022 NotNaomi skrev (2 minutter siden): Jeg tror at han i forsvaret mistet jobben. Litt vel sent men.. Jeg tenkte at hvis hun solgte bilder til en hun jobbet med som var i den posisjonen så var det vel det som gjorde utslaget. Men er igrunnen enig i at vi forøvrig henger litt ( mye ) etter når det gjelder forskjellsbehandling vedr kjønn ja.. «Han i Forsvaret»? Eh, du, der var flere enn én! Og noen av disse har bare klatret og klatret! Anonymkode: 7e274...232
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #69 Skrevet 13. desember 2022 NotNaomi skrev (1 minutt siden): Jeg tror at han i forsvaret mistet jobben. Litt vel sent men.. Jeg tenkte at hvis hun solgte bilder til en hun jobbet med som var i den posisjonen så var det vel det som gjorde utslaget. Men er igrunnen enig i at vi forøvrig henger litt ( mye ) etter når det gjelder forskjellsbehandling vedr kjønn ja.. Så er det en stor forskjell på å selge bilder til villige kjøpere og å kjøpe sex av desperate, fattige kvinner hvis jobb man har å beskytte også. Foreldrene til denne gutten kunne heller ha sørget for at han ikke lenger fikk kjøpt seksualiserte bilder av ukjente kvinner, heller enn å få en sykepleier sparket. Undersøker de alle kvinner han kjøper runkebilder av? Anonymkode: d437b...09a
Gjest NotNaomi Skrevet 13. desember 2022 #70 Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): «Han i Forsvaret»? Eh, du, der var flere enn én! Og noen av disse har bare klatret og klatret! Anonymkode: 7e274...232 Javel. Jeg har ikke fått med meg om flere. Men ja, det er rimelig drøyt.
Gjest NotNaomi Skrevet 13. desember 2022 #71 Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så er det en stor forskjell på å selge bilder til villige kjøpere og å kjøpe sex av desperate, fattige kvinner hvis jobb man har å beskytte også. Foreldrene til denne gutten kunne heller ha sørget for at han ikke lenger fikk kjøpt seksualiserte bilder av ukjente kvinner, heller enn å få en sykepleier sparket. Undersøker de alle kvinner han kjøper runkebilder av? Anonymkode: d437b...09a Jeg kjenner ikke til saken mer enn dette her. Men det har jo med skjevt maktforhold å gjøre osv. Hun er jo i en betalt omsorgsposisjon overfor han. Det blir jo feil.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #72 Skrevet 13. desember 2022 NotNaomi skrev (1 minutt siden): Javel. Jeg har ikke fått med meg om flere. Men ja, det er rimelig drøyt. https://forsvaretsforum.no/eirik-kristoffersen-fn-forsvarssjefen/norske-offiserer-ble-utsendt-pa-nye-internasjonale-oppdrag-tross-refs/293884 «Refs» for seksuell utnyttelse og sexkjøp. Sparken for å ha solgt seksualiserte bilder 👍🏻 Anonymkode: d437b...09a
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2022 #73 Skrevet 13. desember 2022 NotNaomi skrev (1 minutt siden): Jeg kjenner ikke til saken mer enn dette her. Men det har jo med skjevt maktforhold å gjøre osv. Hun er jo i en betalt omsorgsposisjon overfor han. Det blir jo feil. Hun tvang vel ikke bildene på ham? Saken i Sudan der «kjekke» norske menn har seksuelt utnyttet kvinner handler vel i ENDA større grad om skjevt maktforhold? Anonymkode: d437b...09a
Gjest NotNaomi Skrevet 13. desember 2022 #74 Skrevet 13. desember 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): https://forsvaretsforum.no/eirik-kristoffersen-fn-forsvarssjefen/norske-offiserer-ble-utsendt-pa-nye-internasjonale-oppdrag-tross-refs/293884 «Refs» for seksuell utnyttelse og sexkjøp. Sparken for å ha solgt seksualiserte bilder 👍🏻 Anonymkode: d437b...09a Ja, som jeg skrev. Vi henger etter når det gjelder forskjellsbehandling og kjønn. Dessverre.
Gjest NotNaomi Skrevet 13. desember 2022 #75 Skrevet 13. desember 2022 (endret) Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hun tvang vel ikke bildene på ham? Saken i Sudan der «kjekke» norske menn har seksuelt utnyttet kvinner handler vel i ENDA større grad om skjevt maktforhold? Anonymkode: d437b...09a Det syns jeg ikke spiller noen rolle. Å selge seksualiserte bilder til en funksjonshemmet på bolig som du har omsorgsrolle ovenfor syns jeg blir feil. Endret 13. desember 2022 av NotNaomi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå