Gå til innhold

Hva bytter dere ut sukkertoppene i delfiakaken med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legg seigmenn ute på benken en dag eller to, da får du de så faste som de vil ha de. Du må planlegge litt først, men det går veldig greit. 

Anonymkode: de6bb...df3

Fortsetter under...

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, kjipt å miste de 1500 kaloriene og påfølgende brekninger gitt. 

Anonymkode: fa048...4ce

Kan du ikke bare holde brekningene dine for deg selv?

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Hvor får du tak i gelestengene?

Anonymkode: 1e0ab...50b

De pleier i hvert fall å få dem inn på Meny før jul hvert år. Spør om din lokale butikk kan bestille inn om de ikke har. 

Anonymkode: 1ce9e...60d

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Legg seigmenn ute på benken en dag eller to, da får du de så faste som de vil ha de. Du må planlegge litt først, men det går veldig greit. 

Problemet er vel at de er for seige rett ut av posen? De må være mulig å skjære gjennom med en kakespade. Det er ikke tilfelle med laban seigmenn, verken før eller etter opphold på benken. 

Anonymkode: 1ce9e...60d

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Nei, de blir bare hardere, ikke "porøse" om du skjønner. De sukkertoppene fra Freia var ikke seige eller harde i det hele tatt, du kunne lett tygge eller kutte gjennom uten å måtte "dra" liksom.

Anonymkode: 402bc...7fe

Annonse

Skrevet

De Bron har noen bringebærtopper som er så gode at jeg ikke kan kjøpe dem, for jeg GREIER IKKE  å ikke spise hele posen på en gang. Har ellers ikke problemer med å begrense meg med godteri, og er ikke en gang særlig begeistret for denne typen godteri... men disse, de er livsfarlige ;)

https://www.sparkjop.no/gum-drops_921619?level_1=61712

De har dem på helsekostbutikker også, der jeg kjøpte mine, og noen Eurospar-butikker har dem.

Anonymkode: 02515...438

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Freia sukkertopper har gått ut av produksjon!!!!!!

Så hva bruker dere i delfiakaken da?

De hjertene som ligger blant kakepynten er så harde og seige, får ikke tygget gjennom dem på samme måte.

Finnes det noe bedre alternativ?

Og takk for det. Ekle i smak og konsistens. 

Anonymkode: 9aebf...868

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Tusen takk for svar og engasjement ;)

Det er en gammelonkel som får delfiakake til jul hvert år, og selv om jeg vet at mange lager med bare kjeks inni er det ikke sånn han vil ha det.

Han vil ha kjeks, sukkertopper/geletopper og sukkerflesk inni, ingenting oppå, og ingen marsipan. Dette er det eneste han ønsker seg til jul av oss og det får han, hvert år. Men i år må vi finne en erstatning for sukkertoppene som har gått ut av produksjon.

Hi

Så koselig at du gjør dette for gammelonkelen din. Delfikake minner meg om min Mormor, jeg har gode minner og syntes det var godt i tynne biter.

Anonymkode: a0719...766

Skrevet

Hva er egentlig så ille med Delfiafett [ca 900 kalorier] som er fett fra kokosnøtter? Er smør [ca 750 kalorier] så mye bedre? Masse fett det også. 

Jula er full av tradisjoner, både pinnekjøtt og ribbe har en del fett og vi har mange julekaker med masse smør og sukker. Forstår ikke helt denne kritikk av Delfiakake.

Skrevet

Ikke liker jeg delfiakake (men hater det heller ikke, det er en kake folkens!) 

Men jeg må se erstatningen til geletoppene. Hvorfor? Hvem vet 😄

Anonymkode: c8705...809

Skrevet

Det ligger oppskrift på seigmenn på nett. kan sikkert formes til geletopper og.

Smaken er heldigvis som baken og kunne ikke funnet på å ta et stykke delfiakake selv. Da blir det mer til andre.

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ikke liker jeg delfiakake (men hater det heller ikke, det er en kake folkens!) 

Men jeg må se erstatningen til geletoppene. Hvorfor? Hvem vet 😄

Anonymkode: c8705...809

Å ja! Delfiakake er vel einaste kaka eg takkar nei til, men eg er innom tråden for tredje gong. Det er vel ordet kake som triggar meg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Hva er egentlig så ille med Delfiafett [ca 900 kalorier] som er fett fra kokosnøtter? Er smør [ca 750 kalorier] så mye bedre? Masse fett det også. 

Jula er full av tradisjoner, både pinnekjøtt og ribbe har en del fett og vi har mange julekaker med masse smør og sukker. Forstår ikke helt denne kritikk av Delfiakake.

Fordi det smaker pyton. Finnes vel ikke tilsvarende kake med smør hvor man bare grønnere på å lager en kake av kun fett og litt sjokolade... De har ofte mel og sukker og litt smak i da.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Fordi det smaker pyton. Finnes vel ikke tilsvarende kake med smør hvor man bare grønnere på å lager en kake av kun fett og litt sjokolade... De har ofte mel og sukker og litt smak i da.

Nå er det ikke "kun fett og litt sjokolade" da, det er like mye sjokolade som kokosfett, pluss kaffe, sukker og egg.

Men det er kanskje en kake som ble mer verdsatt i "gamle dager" som man spiste magrere i hverdagen, og det er uansett en gammelonkel som skal ha den og ikke du ;)

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Linken virker ikke og jeg finner ingen gelefrukter hos Meny.... Kan du prøve å dele link på ny?

Så rart. Jeg finner gelefrukter, men linken på gelestenger over her funker ikke hos meg. Kan det ha noe med hvilken butikk man har valgt, tro? Det er uansett slike jeg mener: https://kassal.app/vare/35201-gelefrukter-300g-fida-le-squisite-8006150100159 De pleier å ha den på min lokale Meny. 

Skrevet
Himmel og hav skrev (6 minutter siden):

Så rart. Jeg finner gelefrukter, men linken på gelestenger over her funker ikke hos meg. Kan det ha noe med hvilken butikk man har valgt, tro? Det er uansett slike jeg mener: https://kassal.app/vare/35201-gelefrukter-300g-fida-le-squisite-8006150100159 De pleier å ha den på min lokale Meny. 

De så fine ut, om konsistensen på de ikke er for seige så blir det jo helt perfekt :)

Tusen takk

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 13.12.2022 den 22.17):

De så fine ut, om konsistensen på de ikke er for seige så blir det jo helt perfekt :)

Tusen takk

Hi

Hei, det er eg som har laget den siden, :) gøyt at du linket til den.

Eg ble nyskjerrig på hvorfor dette produktet ikke var å finne noe sted.

Så sendte en mail til forbrukerkontakten deres, her er svaret di sendte:

Sitat

Hei Helge 

Takk for din e-post.

Vi setter pris på å høre fra engasjerte forbrukere.

Det er hyggelig å høre at du satte pris på dette produktet.

Dessverre så vi oss nødt til å trekke produktet fra markedet på grunn av dårlig distribusjon.

Når et produkt ikke har tilstrekkelig volum vil ikke butikkkjedene ta det inn i sitt sortiment.

Og med distribusjon i kun et fåtall butikker er det vanskelig å holde liv i et produkt.

Dine kommentarer er sendt videre til våre produktutviklere som setter stor pris på tilbakemeldinger fra våre forbrukere.

Vennlig hilsen fra,

Mondelez Noege

Yura M
2022-12-16

Skrevet

Jeg er snart 50 år, og dette er - hånda på hjertet - første gang jeg hører ordet «sukkerflesk»!

(Men delfiakake har jeg spist, da. Mormor lagde den med Per-kjeks, marsipan og gelétopper.

Anonymkode: 70c39...398

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er snart 50 år, og dette er - hånda på hjertet - første gang jeg hører ordet «sukkerflesk»!

(Men delfiakake har jeg spist, da. Mormor lagde den med Per-kjeks, marsipan og gelétopper.

Anonymkode: 70c39...398

Ganske morsomt ord da :)

Ser de blir kalt gelestenger i mange butikker, men vi har alltid kalt de sukkerflesk, sikkert fordi stripene ser ut som en fleskebit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...